مشروح اخبار


» گپ وگفتی با نماینده محترم کهگیلویه بزرگ



سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری *سال جهش تولیدبا مشارکت مردم* نامگذاری گردید، بی شک تحقق این مهم مستلزم سارزوکارها وفراهم سازی بستر تولید با هدف افزایش تولید می باشد،که رسیدن به آن نیازمند توجه به شایسته گزینی وشایسته سالاری در مناصب اداری است.

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین راک نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.


بسمه‌ تعالی

*گپ وگفتی با نماینده محترم کهگیلویه بزرگ*
سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری *سال جهش تولیدبا مشارکت مردم* نامگذاری گردید، بی شک تحقق این مهم مستلزم سارزوکارها وفراهم سازی بستر تولید با هدف افزایش تولید می باشد،که رسیدن به آن نیازمند توجه به شایسته گزینی وشایسته سالاری در مناصب اداری است.
به گواه اغلب مردم در حال حاضر غالب واحد‌های اداری شهرستان حوزه های انتخابیه از مدیران ناتوان رنج می‌برد، شواهدی چون عدم تحقق اهداف سازمانی ، پایین بودن میزان بهره وری،نارضایتی ارباب رجوع،کندی فرآیندهای کاری، بی نظمی اداری نشان می دهند رگه های از ناسلامتی سیستم مدیریتی در استان وبه تبع آن در شهرستان قابل مشاهده است. 
*حاج آقا موحد* شایسته گزینی واهتمام جدی به شناسایی نخبگان و فرهیختگان نه معدل ناپلئونی دانشگاههای آزاد ومعرفی آنها به مدیریت استان جهت استفاده از آنها در سطوح مدیران اداری منتج به افزایش رضایت مردم و انگیزه آنها در جهت مشارکت آنها در امر تولید خواهدشد.
بدیهی هست که تحقق شعار سال مستلزم بکارگیری مدیران توانمند ومتخصص ومتعهد در ساختار اداری استان و حوزه انتخابیه می باشد.
پس از عملکرد ضعیف مدیران برخی ادارات که منجر به نارضایتی مردم و کند شدن خدمت رسانی به آنها شده است ،انتظار می رود که نماینده محترم از چهره های خوش فکر و موفق در عرصه کار وتخصص مربوطه استفاده کند تا در راستای ضعف مدیریتی بر جای مانده دوره قبل،شاهد تغییرات بنیادین در سطوح اداری باشیم تا با تغییر رویکردها واتخاذ تدابیر جدید وبه روز مدیرانی کارآمد، کاردان و دارای انگیزه،جهادی ،24 ساعته پای کار ،تمهیدات لازم برای شتاب بخشیدن به توسعه در همه ابعاد در دستور کار قرارگیرد،چراکه تحلیل داده ها وروندهای کلان کشوری ومنطقه ای نشان می دهد مجلس دوازدهم فرصت ها وظرفیت های استثنایی در حوزه های مختلف بخصوص اقتصادی بوجود خواهد آورد که احقاق حقوق مردم و جوانان عزیز این سامان جز ازطریق توجه به اصل شایسته سالاری وشکل گیری شورای مدیریتی شایسته و قوی اتفاق نخواهد افتاد.
تنها راه نجات وحل مشکلات حوزه انتخابیه که شاخص ترین آنها بیکاری، ازدواج ونبود زیر ساخت های قوی برای ایجاد اشتغال پایدار ورونق تولید است، انتخاب مدیران قوی و شایسته در همه ابعاد مدیریتی است.
اگر عملکرد بخش قابل توجهی از مدیریت حوزه انتخابیه قابل دفاع بود که منتج به نارضایتی مردم وکند شدن توسعه و پیشرفت نمی شد.از این رو اصرار بر ادامه مدیران اداری ناموفق و همچنین معرفی افراد ضعیف دیگر در فضای گفتمانی اطرافیان شما شاید نشان وجود فشارهای پدر خوانده های سیاسی و طماع اطراف شما باشد که از نظر نگارنده هیچ گروه،طایفه وتیره حق ندارد خود را صاحب ومالک مطلق ودائمی پایگاه اجتماعی شما بداند وبا ایجاد انحصار وبرخورد حذفی به صورت آمرانه وغیر شفاف برای سطوح مدیریتی تعیین تکلیف کنند.
این در صورتی هست که حوزه انتخابیه دارای نیروهای نخبه،کارآمد وخوش نام همسو با دولت می باشد که می توان با استفاده از توان آنها، پیشرفت ها و امیدهایی را برای بهبود شرایط اقتصادی واجتماعی منطقه ایجاد نمود.
حقیقت تلخ برای این پدرخوانده ها این است که جوانان و مردم این سامان به بلوغ سیاسی و فکری رسیده اند، دیگر آنها را قبول ندارند. دراین بلوغ حداکثری، آحاد جامعه بدون هیچ واهمه‌ ای به درستی انتخاب اصلح را انجام داده اند وقرار نیست برخی پدرخواندگی کنند.
همچنین نکته حائز اهمیت این است که هر وکیلی می بایست در انتخاب مدیران حوزه انتخابیه مختار ومستقل عمل نماید.چرا که پاسخگویی نهایی مطالبات به حق مردم از هر اداره ای شخص نماینده خواهد بود.
کج سلیقگی حلقه اطراف وعدم‌ اطلاع آنها از واقعیت ومشکلات عمیق جوانان حوزه انتخابیه آنجا خود را نشون داد که خروجی اتاق های فکر محفلی آنها در دوره گذشته انتخاب برخی مدیران ضعیف ولمپن در سطوح مدیریتی استان و کهگیلویه شد.
رصدنگاه و کنش مردم در چهارسال گذشته در فضاهای مختلف (مجازی و حقیقی)، نشان می دهد که جوانان و مردم به این نتیجه رسیده اند که مدیران ضعیف با کارنامه ناموفق قابل اعتماد نیستند و اعتماد مجدد به آنها نتیجه ای جز پسرفت حوزه انتخابیه در ابعاد مختلف اقتصادی،فرهنگی واجتماعی ندارد.
عالی جنابان لطف کنند این داروی شفابخش را خودتان به تنهایی سربکشید!
از قضا سرکنگبین صفرا فزود 
روغن بادام خشکی می نمود.
اما بدون رودربایستی وبا صراحت باید خدمتتان عرض کنیم که آحاد مردم و جوانان حامی جریان ریشه دار ومقتدر عزت ساکت نیستند که هرچه شما فرمودید گوش بسته بگویند چشم!
هنوز نسل جوان تحصیل کرده دانشگاههای معتبر کشور را نشناخته‌اید.
جوانان مطالبه گر در گام‌دوم‌ انقلاب ثابت خواهند کرد،دوران اخذ تصمیم عده ای دلال در اتاق های کذایی برای تعیین سرنوشت مردم گذشته است.این جوانان عزیز هستند که همانطور که در انتخابات 11 اسفند قواعد مردم سالاری را با شیوه نوین وکارآمد مشخص کردند.
و امروزه با روشنگری تلاش می کنند تا با انتخاب مدیران شایسته ،پرانرژی وبرخوردار از سلامت نفس وصلاحیت های تخصصی به آمال وآرزوهای خود ومردم جامه عمل می پوشانند.
لذا انتظار می رود با هدف خدمت رسانی بیشتر وموثرتر و همچنین جلوگیری از اتلاف منابع ،شرایط و زمینه ای فراهم گردد تا از ایجاد هرگونه فشار جهت تحمیل مدیران نارکارآمد وسفارشی زید وبکر اکیدا خودداری شود.
درپایان این مرقومه باور عمیق دارم‌ که نماینده منتخب مردم به این نتیجه رسیده است که بین صالح واصلح،اصلح را انتخاب کند و مردم‌ نتیجه این انتخاب را در طول چهار سال با انتخاب مدیران اصلح‌ خواهند دید.
والسلام علیکم
سید حسین حسینی 
دکترای جامعه شناسی فرهنگی وفرهنگی 35 سال خدمت آموزش وپرورش



تاریخ انتشار : 16 فروردین 1403, 10:13



» اخبار مرتبط:

  • موحد و جوانان در گام هفتم
  • "انتخابات و شایسته سالاری" خدیجه ثنائیان زاده"دکترای روابط بین الملل"
  • تأثیر مدیریت بومی و غیربومی در انتصاب مدیران
  • اولین هشدار تاجگردون /مدیران غیر متخصص کنار میروند
  • مدیر توانا، شهروند پویا/به قلم خلیل مهرجو
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟