مشروح اخبار


» تأثیر مدیریت بومی و غیربومی در انتصاب مدیران



گرچه جابه‌جایی، تغییر و انتصاب مدیران امری عادی و قابل ‌پذیرش در کشور ما است اما این تحولات در سطوح و عرصه‌های مختلف کشوری، استانی و شهرستانی در بسیاری از موارد سبب بروز کنش، واکنش و تحلیل‌های متفاوتی توسط تحلیل‌گران سیاسی و افکار عمومی جامعه شده است.

گرچه جابه‌جایی، تغییر و انتصاب مدیران امری عادی و قابل ‌پذیرش در کشور ما است اما این تحولات در سطوح و عرصه‌های مختلف کشوری، استانی و شهرستانی در بسیاری از موارد سبب بروز کنش، واکنش و تحلیل‌های متفاوتی توسط تحلیل‌گران سیاسی و افکار عمومی جامعه شده است.

تغییرات و انتصابات پس از انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی در برخی از مواقع اوج و کانون توجه تحلیل‌گران و جامعه قرار گرفته و نمود بیشتری پیدا می‌کند.

* بومی یا غیربومی مسئله این نیست

برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد و تغییر و تحولات مدیریتی استانی و شهرستانی در این استان از حساسیت، اهمیت و نگرش خاصی برخوردار بوده است، به‌گونه‌ای که به عقیده بسیاری از کارشناسان مسائل سیاسی و اجتماعی‌ خط زدن تفکر تأثیرگذاری تعصبات قومی، حزبی و گروهی در تحولات مدیریتی از ذهن جامعه این استان به سادگی امکان‌پذیر نیست.

البته انکار تأثیرگذاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در تحولات و چینش مدیریتی شهرستان‌های حوزه خود و گاهاً در حوزه‌های دیگر قابل قبول و پذیرفتنی نیست اما به هر حال در برخی موارد تغییر و تحولات مدیریتی می‌تواند شوکی نجات‌دهنده بر پیکر و ساختار بیمار و در حال مرگ یک شهرستان باشد.

از دیرباز تاکنون تغییرات مدیریتی در گچساران نیز از حساسیت و حاشیه‌های خاصی برخوردار بوده است که می‌توان به جرأت این شهرستان را حساس‌ترین و مهم‌ترین کانون توجه کارشناسان و تحلیل‌گران استانی در عرصه تغییر و تحولات مدیریتی دانست.

اهمیت و نقش تعیین‌کننده اقتصادی و حیاتی این شهرستان در اقتصاد کشور با تولید 16.5 د‌رصد نفت ایران اسلامی، توانمندی و قابلیت‌های ویژه در حوزه‌های ورزشی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، پویایی سیاسی و وجود تفکرات و گروه‌های سیاسی و فکری مختلف از جمله دلایل وجود حساسیت و حواشی به ویژه در زمینه تغییر مدیران در این شهرستان است.

با پیروزی خیره‌کننده غلامرضا تاجگردون در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گچساران وی با کسب آرای حدود 35 هزار نفری توانست افتخار خدمتگزاری به مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی را به دست آورد.

پیش‌بینی و تحلیل‌های کارشناسان و تحلیل‌گران سیاسی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه ایجاد تغییر و تحول در مدیریت گچساران از همان نخستین روزهای پیروزی نماینده فعلی مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

برخی از کارشناسان بر این عقیده بودند که پیروزی قاطع تاجگردون با 35 هزار رأی سبب افزایش سطح توقعات مردمی و البته فشار و سهم‌خواهی هواداران و افراد تأثیرگذار در کسب این آرای تاریخی خواهد بود.

همچنین عده‌ای دیگر نیز تغییر مدیران فعلی در گچساران را که دارای تفکر و نگرش سیاسی متفاوتی با نماینده کنونی مردم گچساران و باشت در مجلس هستند را از اولویت‌های کاری وی می‌دانستند.

به هر حال در ماه‌های اخیر شاهد تغییرات مدیریتی در بخش‌های مختلف گچساران از جمله فرمانداری، دانشگاه پیام نور، بیمارستان شهید رجایی، بیمارستان شرکت نفت و دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان بوده‌ایم که البته همانگونه که ذکر شد در برخی موارد تغییرات مدیران یک شهرستان امری لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

این روزها بحث روز جامعه سیاسی و افکار عمومی گچساران استفاده از نیروهای بومی و غیربومی در مدیریت این شهرستان است.

با نگاهی به اسامی مدیران جدید منصوب شده در گچساران به این نتیجه می‌رسیم که افراد غیر گچسارانی در رأس مدیریت‌ها قرار گرفته‌اند که البته این امر نباید زمینه هجمه و حمله به نماینده یا مسئولان مربوطه در این انتخاب‌ها را فراهم آورد چون در برخی مواقع مدیریت غیربومی به دلیل عدم تأثیرپذیری از ملاحظات و رودربایسی‌های فامیلی، گروهی و منطقه‌ای می‌تواند نقش مهم‌تری در زمینه پیشرفت و توسعه یک شهرستان داشته باشد.

تفکر استفاده محض از نیروهای بومی یک شهرستان در هر شرایطی تفکری مطلوب و منطقی نیست البته استفاده از مدیران بومی توانمند و خوش‌فکر در مدیریت یک شهرستان نیز نباید فدای ملاحظه‌کاری و فرار از حاشیه‌ها شود.

* اولویت مدیریت در گچساران با نیروهای بومی است

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در زمینه تغییر مدیریت‌ها ابراز داشت: پست‌ها و منصب‌ها گذرا بوده و تنها کار و خدمت به عنوان یادگار در این میان خواهد ماند.

غلامرضا تاجگردون اولویت مدیریت در گچساران را نیروهای بومی دانست و خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی را نوکری برای مردم عنوان کرد.

وی یادآور شد: بارها این موضوع را اعلام کرده‌ام که سخت‌ترین کار برای من از وقتی نماینده مردم در مجلس شده‌ام، اظهار نظر کردن در زمینه خوبی یا بدی افراد بوده که البته تصمیم‌گیری در این شرایط شاهکار است.



تاریخ انتشار : 18 مهر 1391, 06:14



» اخبار مرتبط:

  • اولویت مدیریت در گچساران با نیروهای بومی است
  • اعتراف تلخ تاجگردون/گچسارانی‌ها یکدیگر را به طور ناشایست تخریب می‌کنند
  • برای گچساران و باشت مدیر غیر متخصص نکارند
  • انتقاد تاجگردون از نحوه استخدام صنعت نفت:گچساران سهمیه بومی استخدام در نفت ندارد
  • اولین هشدار تاجگردون /مدیران غیر متخصص کنار میروند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟