مشروح اخبار


» پتروشیمی گچساران؛ طرحی که پس از 20 سال وارد مدار شد



پتروشیمی گچساران در اردیبهشت ماه سال جاری پس از ۲ دهه انتظار وارد مدار تولید شد.


به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی پتروشیمی گچساران؛ این مجتمع به‌عنوان ایرانی‌ترین الفین کشور، وارد مدار تولید پایدار شد و محصول این مجتمع که ماده اولیه بسیار مهم و پرمصرف در صنعت به شمار می‌رود به خط لوله اتیلن غرب کشور تزریق شد.
پتروشیمی گچساران، بزرگ‌ترین طرح صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و با سرمایه‌گذاری حدود ۱٫۳ میلیارد یورو به دست توانمند صنعتگران ایرانی و با پیگیری‌های مسئولین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس ساخته و به بهره‌برداری رسید.
این مجتمع با دریافت گاز اتان از شرکت پالایش گاز بید بلند خلیج‌فارس بهبهان، سالانه یک میلیون تن اتیلن و ۸۴ هزار تن +c3(برش پروپان و سنگین‌تر) تولید می‌کند که افزون بر درآمدزایی و خلق ثروت، خوراک مجتمع‌های واقع در مسیر خط لوله سراسری اتیلن غرب، همچنین مجتمع‌های پتروشیمی ممسنی، دهدشت، بروجن، کازرون و صنایع پلیمر گچساران را نیز تأمین می‌کند.
این پتروشیمی، همچنین نقش مؤثری در بهبود و ارتقای شرایط اقتصادی شهرستان گچساران و شهرهای اطراف خواهد داشت، به‌طوری که این طرح در زمان ساخت برای بیش از ۳ هزار نفر و در زمان بهره‌برداری برای حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و تا سه برابر به طور غیرمستقیم اشتغال‌زایی داشته است.
طراحی، ساخت و نصب تجهیزات مهم موردنیاز پتروشیمی گچساران با همکاری مراکز دانش‌بنیان و بیش از ۷۰ شرکت ایرانی انجام شده، به‌طوری که بیش از ۸۳ درصد تجهیزات این پروژه ساخت داخل بوده و صرفه‌جویی ۲۶۹ میلیون یورویی را به دنبال داشته است.



تاریخ انتشار : 3 اردیبهشت 1403, 08:49



» اخبار مرتبط:

  • مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی؛ پتروشیمی گچساران طبق برنامه به بهره‌برداری می‌رسد
  • افتتاح پتروشیمی گچساران با حضور رئیس جمهور
  • گاز اتان به صورت آزمایشی وارد پتروشیمی گچساران شد
  • نظارت ستادی رئیس مجلس از پروژه پتروشیمی گچساران بام نفت ایران
  • پتروشیمی گچساران و تکیه بر توان داخلی؛ واحد الفین پتروشیمی گچساران یک گام به بهره‌برداری نزدیک شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟