مشروح اخبار


» بازدید وزیر کشور از جاده لنده-تراب



احمد وحیدی وزیر کشور در سفر یک روزه به کهگیلویه و بویراحمد با افتتاح چند طرح عمرانی در شهرستان‌های گچساران، لنده و بویراحمد از آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی در این شهرستان‌ها بازدید کرد.


احمد وحیدی وزیر کشور در سفر یک روزه به کهگیلویه و بویراحمد با افتتاح چند طرح عمرانی در شهرستان‌های گچساران، لنده و بویراحمد از آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی در این شهرستان‌ها بازدید کرد.


به گزارش راک نیوز،احمد وحیدی وزیر کشور در سفر یک روز به استان کهگیلویه وبویراحمد با افتتاح چندین طرح عمرانی و بازدید از چندین طرح عمرانی  در شهرستان های گچساران، لنده و بویراحمد از آخرین وضعیت پروژه های عمرانی در این شهرستان ها بازدید کرد.

وزیر کشور در حاشیه سفر به استان عصر امروز با حضور در محور اصلی لنده - تراب که در امتداد راه اصلی دهدشت - پاتاوه است به همراه استاندار و معاون عمرانی وزیر از آخرین وضعیت جاده لنده - تراب بازدید کرد.

در این بازدید یک‌ساعته وزیر کشور علاوه بر بازدید از این محور ارتباطی با کشاورزان و مردم روستای تراب که بخش زیادی از زمین‌های کشاورزی و باغات خود را در این مسیر ازدست‌داده بودند نیز گفت‌وگو کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید در خصوص آخرین وضعیت راه لنده - تراب گفت: این محور به طول ۱۲ کیلومتر است که بیش از ۴ و نیم کیلومتر آن با پیشرفت ۹۰درصدی در تعهد بنیاد علوی است.

پیمانجو گفت: با بهره‌برداری از این محور یک مسیر ۵۰ کیلومتری به کمتر از ۱۲ کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد و علاوه بر بهره‌مندی ۲۵ هزار نفر جمعیت شهرستان لنده شاهد بهره‌مندی بیش از ۵۰ هزار نفر از مردم شهرستان بهمئی نیز خواهیم بود.

وی افزود: قطعه دوم نیز به طول ۳ کیلومتر توسط پیمانکار در حال کاراست که بیش از ۹۶۰ میلیارد ریال اعتبار دارد و قطعه سوم نیز در آینده نزدیک نیز به مناقصه خواهد رفت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: این جاده بر اساس استانداردهای ایمنی و جاده‌ای و واریانت‌های اصولی احداث شده است که تمامی نقاط حادثه‌خیز آن نیز اصلاح شده است.

جلال دانش فرماندار شهرستان لنده نیز وی در ادامه گفت: این پروژه از جمله پروژه‌های است که تا قبل از دولت سیزدهم و شهید رئیسی کمترین پیشرفت را داشت؛ ولی با نگاه ویژه رئیس‌جمهور شهید و استانداری کهگیلویه و بویراحمد این مهم امروز در قطعه اول به بیش از ۹۰درصد پیشرفت رسیده است.

وی تأکید کرد: باتوجه‌به بن‌بست بودن شهرستان لنده با بهره‌برداری از این مسیر شاهد خروج تاریخی از بن‌بست لنده خواهیم بود و حتی شهرستان بهمئی و استان خوزستان نیز می‌تواند از این جاده ارتباطی نهایت بهره را ببرند.

فرماندار شهرستان لنده گفت: مسیر قدیمی شهرستان لنده با گذر از شهر سوق و دهدشت با ۵۴ کیلومتر به تونل کوه پات در جاده دهدشت - پاتاوه ختم می‌شد؛ ولی با افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه این مسیر به کمتر از ۱۲ کیلومتر خواهد رسید.

وزیر کشور در ادامه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» در خصوص بازدید از این محور گفت: امروز با حضور در محور ارتباطی لنده - تراب در امتداد راه اصلی دهدشت - پاتاوه حضور و بازدید میدانی از آخرین وضعیت این راه ارتباطی که مشکل مردم شهرستان‌های لنده و بهمئی را حل می‌کند بازدید داشتیم.

سردار احمد وحیدی گفت: این مسیر قبلاً شروع و با حضور شهید رئیسی در استان با پیشرفت قابل‌قبولی همراه شده است که مسیر ۵۵ کیلومتری را به کمتر ۱۱ کیلومتر کاهش خواهد داد.

وی افزود: این مسیر ارتباطی یک گشایش مهمی برای مردم منطقه است که همواره در خط انقلاب بودند و همراه در کشت‌وزرع و دامداری هستند.

وی تأکید کرد: این مردم در همه انتخابات ها حضوری فعال دارند و امیدواریم مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات ۸ تیرماه نیز با حضور خیلی خوب خود این بار نیز مشارکت خوبی داشته باشند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: مردم عزیز ما در استان کهگیلویه و بویراحمد همیشه حماسه‌ساز بودند و امیدواریم این بار نیز با حضور حداکثری خود حماسه‌ای دیگر خلق کنند.

وی تأکید کرد: مردم این استان همواره بالاترین حضور را در انتخابات در سطح کشور داشتند و امیدواریم این بار نیز با حضور در پای صندوق‌های رای حماسه‌ای دیگر خلق کنند.



تاریخ انتشار : 30 خرداد 1403, 13:34



» اخبار مرتبط:

  • آخرین وضعیت مهمترین طرح عمرانی شهرستان لنده؛ پیشرفت ۸۰ درصدی قطعه اول جاده لنده به تراب
  • آخرین وضعیت راه ارتباطی لنده -تراب-جاده ملی دهدشت به پاتاوه/تصاویر
  • بازدید جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از پروژه «پل تراب»لنده/گزارش تصویری
  • آخرین وضعیت قطعه دوم راه لنده به تراب
  • تشریح آخرین وضعیت پروژه بزرگ راه ارتباطی لنده-تراب -دهدشت-پاتاوه/تصاویر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود