مشروح اخبار


» خبر مهم پادشاه بحرین درباره ایران



پادشاه بحرین در جریان دیدار با نخست‌وزیر چین در پکن بار دیگر بر تمایل منامه برای ازسرگیری روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.


«حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین که پنج‌شنبه به منظور شرکت در دهمین کنفرانس مجمع همکاری چین و کشورهای عربی به پکن سفر کرده بود، امروز (جمعه) با «لی چیانگ» نخست‌وزیر چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)، پادشاه بحرین در جریان این دیدار اعلام کرد که کشورش درصدد ازسرگیری روابط با ایران به عنوان یک کشور همسایه است.

وی در این باره تصریح کرد: ما از حمایت شما (چین) از این تلاش برای برقراری صلح و بازگشت ثبات در منطقه و همکاری با همه طرف‌های ذیربط در راستای مقابله سریع با پیامدهای موضوع فلسطین استقبال می‌کنیم.

پادشاه بحرین درباره روابط کشورهای عربی و چین نیز گفت: ما تمایل خود را برای توسعه روند همکاری و دوستی متقابل ابراز می‌کنیم و از نتایج ارزشمند و پیشرفت قابل توجهی که در زمینه مشارکت نزدیک میان ما به دست آمده است خرسند هستیم.

پادشاه بحرین در ادامه خواستار اتخاذ موضعی قاطع از سوی جامعه بین‌المللی و شورای امنیت برای توقف جنگ در غزه و آماده سازی برای پایان دادن به درگیری فلسطین و رژیم صهیونیستی شد.

لی چیانگ نیز در این دیدار اظهار کرد: سابقه همکاری و روابط میان چین و بحرین به قرن‌ها قبل برمی‌گردد و 35 سال از برقراری روابط دیپلماتیک میان دو طرف می‌گذرد.

پیشتر دولت بحرین نیز با برگزاری نشستی ضمن اشاره به اظهارات پادشاه این کشور درباره روابط با جمهوری اسلامی ایران، بر تمایل منامه به برقراری روابط عادی با کشورهای همسایه در زمینه‌های مختلف تاکید کرده بود.

پادشاه بحرین سوم خرداد در دیدار با رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به رفع مشکلات میان این کشور و ایران، بر حمایت کشورش از احیای روابط با تهران تاکید کرد.

وی در این دیدار که در مسکو برگزار شد، اظهار کرد: ما در گذشته مشکلاتی با ایران داشتیم اما الان هیچ مشکلی وجود ندارد، بر این اساس هیچ دلیلی برای به تعویق افتادن عادی‌سازی روابط با ایران وجود ندارد.

پادشاه بحرین در ادامه گفت: ما در کل به حسن همجواری با همسایگانمان می‌اندیشیم و بدون شک آن‌ها نیز همین تفکر را دارند. تلاش می‌کنیم میان ما و آن‌ها روابط عادی دیپلماتیک، تجاری و فرهنگی وجود داشته باشد و این مساله مورد استقبال عموم مردم بحرین و نیز شخص بنده است.



تاریخ انتشار : 12 خرداد 1403, 05:51



» اخبار مرتبط:

  • بحرین رسما از ایران به سازمان ملل شکایت کرد
  • در دیدار شاه عربستان با رئیس جمهور عراق چه گذشت؟
  • بازگشت هواپیمایی بحرین به ایران/ پس از دوسال از سرگرفته می‌شود
  • ملبورن بارانی نیست/دیدارایران -بحرین درهوای مطلوب
  • ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان بامداد جمعه درگذشت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟