مشروح اخبار


» افتتاح کلینیک تخصصی شماره2 دهدشت



با توجه به کمبود فضای فیزیکی کلینیک تخصصی امام سجاد (ع) دهدشت ،کلینیک تخصصی شماره2این شهر با جدییت مسئولین بهداشت ودرمان استان و با حرکتی جهادی و در راستای اجرای هرچه بهتر طرح تحول نظام سلامت


با توجه به کمبود فضای فیزیکی کلینیک تخصصی امام سجاد (ع) دهدشت ،کلینیک تخصصی شماره2این شهر با جدییت مسئولین بهداشت ودرمان استان و با حرکتی جهادی و در راستای اجرای هرچه بهتر طرح تحول نظام سلامت در سطح شهرستان کهگیلویه ،طی هفته آینده با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و سایر مسئولین شهرستانی به بهره برداری نهایی خواهد رسید.

به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان کهگیلویه؛ این کلینیک با در نظر گرفتن اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال جهت تعمیرات ،رنگ آمیزی ،برق کشی ،لوله کشی ،محوطه سازی و دیوارکشی و مجهز نمودن 16اتاق جهت پزشکان به تجهیزات کامل معاینه و همچنین در نظرگرفتن تجهیزات رفاهی جهت مراجعین اعم از سالن انتظار مجهز و وسایل سرمایشی و گرمایشی و سایر موارد لازم در ساختمان قبلی درمانگاه شهری امام علی (ع) دهدشت به بهره برداری خواهد رسید.

لازم به ذکر است تعداد 20پزشک متخصص جدید در رشته های مورد نیاز مانند :زنان و زایمان ،اعصاب و روان ،مغز و اعصاب و رادیولوژی و سایر رشته ها همزمان با بهرهبرداری از این کلینیک به جمع پزشکان متخصص شهرستان افزوده خواهند شد.

-بخش مراقبتهای ویژه نوزادان بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت با دارا بودن چهار تخت و تیم متخصص درمانی در این زمینه نیز هفته آینده و با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به بهره برداری نهایی خواهد رسید.

برپایه این گزارش ،بخش اطفال بیمارستان امام خمینی (ره ) دهدشت نیز پس از توسعه وتجهیز در راستای ارتقاء کیفیت هتلینگ بیمارستانی از جمله موارد دیگری است که طی این سفر به بهره برداری نهایی خواهد رسید.

گفتنی است فاز1طرح ارتقاء کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستانی در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت از ابتدای تابستان 93با اعتباری بالغ بر 295میلیون تومان شامل توسعه و تجهیز بخش های اطفال و گوش و حلق و بینی و همچنین توسعه تجهیزات رفاهی بیمارستان شروع شده ،که بخش گوش و حلق و بینی نیز طی یک ماه آینده آماده بهره برداری نهایی خواهد شد .نکته قابل ذکر دیگر این است که فاز 2این طرح نیز با تعمیرات بخش های زنان ،جراحی و اتفاقات در دستور کار مسئولین بیمارستان قرار دارد.

-رادیولوژی مرکز بهداشتی و درمانی قلعه رئیسی از توابع شهرستان کهگیلویه نیز در راستای ارتقاء سطح خدمات درمانی به مردم این بخش وجهت جلوگیری از ارجاع بیماران به مرکز شهرستان نیز از جمله مواردی است که در سفر هفته آینده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به شهرستان کهگیلویه به بهره برداری نهایی خواهد رسید.

در پایان یادآور می شود با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت که کاهش سزارین و افزایش زایمان طبیعی از برنامه های اصلی آن می باشد ،بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت که از لحاظ درصد سزارین جزء پایین ترین آمارهای کشوری بود ،از ابتدای اجرای این طرح نیز کاهش چشمگیری از لحاظ درصد سزارین داشته به طوری که از 37درصد به 8/28درصد رسیده است که این میزان در محدوده استاندارد کشوری می باشد.

 



تاریخ انتشار : 3 آبان 1393, 00:16



» اخبار مرتبط:

  • از انتصاب در بیمارستان امام خمینی دهدشت تا افتتاح مجهزترین درمانگاه تخصصی
  • بزرگترین بیمارستان کهگیلویه وبویراحمد تنها یک جراح عمومی دارد
  • بازدید سرزده رئیس علوم پزشکی استان از بیمارستان دهدشت
  • ارجاع بیماران توسط پزشکان به بیمارستان‌های خصوصی جرم و ممنوع است
  • افتتاح سه ساختمان جدید در دانشگاه بهبهان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟