مشروح اخبار


» نشست هماهنگی سفر استانی ریاست جمهوری به استان در گچساران برگزار شد



پژمان نیک اقبالی افزود: سفرهای استانی دکتر روحانی و اعضای هیات دولت با سفرهای دولت های نهم و دهم متفاوت خواهد بود.نماینده دفتر معاونت اجرایی ریاست جمهوری گفت:


سید عبدالمجید میرهاشمی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی سفر استانی ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد که در گچساران برگزار شد، افزود: تعداد زیادی از طرح های عمرانی دولت های قبل نیمه تمام مانده است که عزم دولت برای تکمیل پروژه های بالای ۷۰ درصد جدی است.

به گزارش راک نیوز ؛ وی بیان کرد: تکمیل و به نتیجه رساندن پروژه های نیمه تمام دارای پیشرفت فیزیکی بالا از مهمترین برنامه های عمرانی دولت تدبیر و امید است.

وی با اشاره به بهبود وضعیت تخصیص بودجه های عمرانی در سال ۹۳ تصریح کرد:تخصیص ۱۰۰درصدی اعتبارات و تقویت بودجه دیگر برنامه دولت برای تکمیل طرح های عمرانی افزایش رفاه و رضایتمندی مردم خواهد بود.

وی بیان کرد: رییس جمهوری در سفر به استان ها بر اساس نیاز و ظرفیت های هر منطقه در مورد تصویب و اجرای طرح های جدید تصمیم گیری خواهد کرد.

میرهاشمی اظهار کرد: رییس جمهوری و اعضای هیات دولت در سال ۹۴ به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهند کرد اما زمان دقیق این برنامه هنوز مشخص نشده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی مصوبات دولت های نهم و دهم در سفرهای استانی به این استان روی کاغذ مانده و هنوز تعدادی از آنها اجرایی نشده است.

پژمان نیک اقبالی افزود: سفرهای استانی دکتر روحانی و اعضای هیات دولت با سفرهای دولت های نهم و دهم متفاوت خواهد بود.

وی بیان کرد: توسعه زیرساخت های رفاهی این استان نسبت به استان های مجاور مطلوب نیست.

نیک اقبالی اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد باید دارای ۷۴۰ کیلومتر جاده ارتباطی چهارخطه باشد در حالی که هم اکنون تنها ۶۳ کیلومتر جاده چهارخطه در آن وجود دارد.

وی عنوان کرد: ۱۱ درصد از روان آب های کشور در کهگیلویه و بویراحمد است در صورتی که بسیاری از زمین های کشاورزی این استان به صورت دیم کشت می شود.

نیک اقبالی ابراز داشت: شهرستان نفت خیز گچساران بیش از پیش به سرمایه گذاری در حوزه اقتصادی نیاز دارد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: گچساران از دو قسمت فقیر و غنی تشکیل شده که یک قسمت شرکت نفت با سرمایه های زیاد و یک قسمت نیز قشر فقیرنشین که دارای محلات قدیمی است.

نیک اقبالی گفت: اکثر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد روستا بوده اند و به همین دلیل است که اکنون وضعیت مناسبی ندارند.

وی بیان کرد: انتقال آب به دشت های امامزاده جعفر شهرستان گچساران از جمله طرحهای مهمی است که پس از اجرا سه هزار و ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی را پوشش خواهد داد.

نیک اقبالی اظهار کرد: سد چم شیر گچساران ۱۷۵ مگاوات برق تولید می کند و درخواست تامین آب بخش صنعت شهرستان از سد چم شیر نیز جزو انتظارات مردم گچساران است.

وی عنوان کرد: با وجود تولید ۲۵ درصد نفت کشور در کهگیلویه و بویراحمد ولی هیچگونه صنایع تبدیلی در این زمینه در استان موجود نیست.

نیک اقبالی ابراز داشت: پتروشیمی شهرستان گچساران پس از سال ها انتظار تنها ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فرودگاه این شهرستان نیز نیازمند تجهیز شود./آوای جنوب

 



تاریخ انتشار : 15 اسفند 1393, 00:23



» اخبار مرتبط:

  • سهم 50 درصدی گچساران در سرمایه‌گذاری بالای میلیارد
  • رییس بنیاد مسکن گچساران : اجرا و تکمیل طرح هادی در 52 روستای پرجمعیت گچساران
  • پرواز مستقیم گچساران به تهران /ظرف 15 روز آینده
  • تا 15 روز آینده /پرواز هواپیمای فوکر 100 در فرودگاه گچساران
  • کارنشدنی !!/ نیاز پتروشیمی‌های دهدشت و گچساران ۲۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟