مشروح اخبار


» جمعیت حیوانات ولگرد در گچساران زیاد شده است



یکی از مسائلی که امروز در گچساران بهداشت روانی مردم به‌ویژه سنین پایین را نشانه گرفته است، قتل عام الاغ‌های ولگرد است که به طرز بسیار غیر انسانی از بین می‌روند.

 

کوکب حاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: بیماری و سلامت افراد یک جامعه، دو فاکتور مهمی هستند که نباید به هیچ عنوان فراموش شوند.

عضو شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: حوزه سلامت مردم، حوزه‌ای بسیار حساس است که باید برنامه‌ریزی در این حوزه با جدیت و حساسیت بیشتری دنبال شود.

وی گفت: نظارت بر امور بهداشتی جامعه از وظایف شوراهای اسلامی است که در این راستا وضعیت بهداشت در شهرستان گچساران از سوی اعضای این شورا رصد می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهرستان گچساران ادامه داد: زیاد شدن جمعیت حیوانات ولگردی چون سگ، گربه و الاغ از موارد نگران‌‌کننده در این شهر است که باید متولیان امر فکری به حال این موضوع کنند.

حاتمی با اشاره به وجود تعامل میان مدیر شبکه بهداشت در گچساران و اعضای شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از امور نیاز به برنامه‌ریزی در مرکز استان و دانشگاه علوم پزشکی دارد که امید است این هماهنگی و حمایت از سوی مسئولان استانی صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: امروز شاهد رها شدن آمپول‌های تزریق معتادان در کوچه‌های شهر گچساران هستیم که این موضوع اگر چه به وخامت سال‌های گذشته نیست ولی از موارد نگران‌کننده در حوزه بهداشت است.

وی ابراز داشت: فروش داروهای غیرمجاز در داروخانه‌های گچساران مشکلات زیادی را ایجاد کرده که لازم است دانشگاه علوم پزشکی نظارت بیشتری را بر این موضوع داشته باشد.

حاتمی با بیان اینکه بهداشت انسان‌ها ابعاد مختلفی دارد، گفت: یکی از مسائلی که امروز در گچساران بهداشت روانی مردم به‌ویژه سنین پایین را نشانه گرفته است، قتل عام الاغ‌های ولگرد است که به طرز بسیار غیر انسانی از بین می‌روند.

وی تاکید کرد: این روش پاک‌سازی معابر از حیوانات ولگرد اصلا مناسب نیست و باید مسئولان مربوطه فکری به حال آن کنند.

حاتمی، عرضه بی در و پیکر قلیان و استفاده مشترک دختران و پسران جوان را از دیگر موارد نگران‌کننده حوزه بهداشت در گچساران خواند و گفت: این عرصه نیز که سلامت جوانان را نشانه گرفته است باید ساماندهی و ضابطه‌مند شود.



تاریخ انتشار : 7 مرداد 1391, 11:22



» اخبار مرتبط:

  • رئیس مرکز بهداشت گچساران معرفی شد
  • سگ‌های ولگرد آسایش مردم گچساران را بر هم زده‌اند
  • کمبود پزشک خانواده در گچساران و کهگیلویه
  • رضاچمن دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمدراتحویل گرفت
  • هایده حافظ‌قرآن رئیس جدید بیمارستان شهیدرجایی گچساران شد/اولین بانوی رئیس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود