مشروح اخبار


» اولین مانور امداد و نجات جاده ای در محور یاسوج به شیراز برگزار شد



با هدف آمادگی و مقابله دستگاه های اجرایی با حوادث غیرمترقبه،اولین مانور امداد و نجات جاده ای روز سه شنبه در کیلومتر 12 محور یاسوج به شیراز و در روبروی پردیس دانشگاه آزاد برگزار شد.


اولین مانور امداد و نجات جاده ای در محور یاسوج به شیراز برگزار شد

با هدف آمادگی و مقابله دستگاه های اجرایی با حوادث غیرمترقبه،اولین مانور امداد و نجات جاده ای روز سه شنبه در کیلومتر 12 محور یاسوج به شیراز و در روبروی پردیس دانشگاه آزاد برگزار شد.

مدیرکل اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با راک نیوز اظهار داشت:این مانور با هدف حفظ آمادگی و افزایش سرعت عمل، تحکیم و حفظ انسجام اداره های عضو ستاد حوادث و کسب آمادگی در برخورد با حوادث جاده ای برگزار شد 

محمدعلی علیمردانی افزود: در این مانور که با حضور اعضای ستاد حوادث غیرمترقبه در یکی از پرترددترین محورهای این شهرستان انجام شد یک تصادف فرضی بین دو دستگاه خودروی سواری رخ داد.

وی اضافه کرد: در این صحنه تصادف فرضی که نشانگر بی دقتی به قوانین راهنمایی و رانندگی رانندگان بود و منجر به مسدودشدن خروجیهای خودرو در اثر درهم فرو رفتن بدنه آن شده بود و امکان خارج کردن سرنشینان مصدوم وجود نداشت، نیروهای امدادی و عمل کننده در صحنه حاضر شدند و با استفاده از آخرین یافته ها و تجهیزات و امکانات کار امدادرسانی را انجام دادند.

مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: براساس مطالعات انجام شده حدود 60درصد از مرگ میرهای ناشی از حوادث رانندگی جاده ها دقایقی پس از وقوع حوادث اتفاق می افتد که کاهش زمان رسیدن دستگاه های امدادی به محل حادثه حیاتی است و برگزاری این مانورها می تواند آمادگی دستگاه های خدمات رسان را افزایش دهد.

علیمردانی تصریح کرد: در این مانور دستگاه‌هایی نظیر جمعیت هلال احمر، فرماندهی نیروی انتظامی، راه و شهرسازی، شهرداری‌، آتش‌نشانی،اورژانس جاده ای،اورژانس هوایی و همچنین اعضای کارگروه امداد و نجات شهر یاسوج مشارکت داشتند.

علیمردانی در خاتمه اظهار داشت: هرچند عوامل مختلف نهادها از آموزش های لازم برای مواجهه با حوادث برخور دارند، اما نکته اساسی و مهم نحوه اجرای کار و مدیریت بحران در زمان وقوع بحران ها و در شرایط واقعی است. 



تاریخ انتشار : 9 آبان 1396, 18:05



» اخبار مرتبط:

  • مانور امداد و نجات اضطراری در دهدشت برگزار شد
  • مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران:مانور امداد و نجات در روستای بی بی جان آباد برگزار می‌شود
  • برگزاری مانور بزرگ تخلیه و اسكان اضطراری دردانشگاه صنعتی خاتم الانبیاءبهبهان+تصاویر
  • مانور ساعت صفر در گچساران برگزار شد+تصاویر
  • مانور خروج اظطراری،آوار واسکان به مناسبت هفته دولت در شهرستان کهگیلویه برگزار شد
  • » اشتراک گزاری خبر



    نظرشما در مورد سیستم؟