مشروح اخبار


» بیمارستان صحرایی در یاسوج بر پا شد



رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیمارستان صحرایی با هدف ارائه خدمت به مردم زلزله زده به مدت یک هفته در شهر یاسوج برپاشده است.


اورنگ ایلامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار راک نیوز اظهار داشت: با توجه به زلزله‌های پی در پی روزهای اخیر این بیمارستان صحرایی واقع در پارکینگ هفت تیر، جنب استادیوم تختی شهر یاسوج به مردم این شهر ارائه خدمت می‌کند.

وی افزود: این بیمارستان شامل 12 بخش داروخانه، آزمایشگاه، ایستگاه پرستاری، درمانگاه، درمانگاه زنان، ریکاوری، بخش‌های بستری 1، 2 و 3 و اتاق استریل است.

ایلامی بیان کرد: بیمارستان صحرایی یاسوج در راستای امداد رسانی به مردم استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال بختیاری و با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم در شرایط احتمالی وقوع زلزله در یاسوج برپا شده است.

وی عنوان کرد: در این بیمارستان 35 تخت خوابی، تمام امکانات و تجهیزات مورد نیاز یک بیمارستان پیش بینی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: 18 نفر پرسنل ستادی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و آمبولانس با کادر هفت نفره و همچنین 25 نفر از شهرکرد در این بیمارستان در حال ارائه خدمت هستند.

وی ابراز داشت: 54 نفر کادر درمانی این بیمارستان شامل پزشک متخصص و عمومی، جراحان عمومی و متخصص، پرستار، روانشناس، طب اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی و سونوگرافی آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم هستند و ویزیت نیز به صورت کاملاً رایگان، انجام می‌شود.

پنج زمین ‌لرزه 2.5 تا 5.2 ریشتری از صبح چهارشنبه 12 اردیبهشت تا بامداد دوشنبه 17 اردیبهشت امسال شهرهای یاسوج، سی سخت و چیتاب کهگیلویه و بویراحمد و کُمه استان اصفهان را لرزانده است.

2 زلزله 5.2 و 4.8 روزهای اخیر در یاسوج بیش از 250 مصدوم برجا گذاشت.



تاریخ انتشار : 20 اردیبهشت 1397, 08:35



» اخبار مرتبط:

  • 3کلینیک سیار پزشکی در آینده نزدیک راهی مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد می‌شوند
  • بهره‌مندی بیش از 3 میلیون نفر از طرح تحول سلامت در کهگیلویه و بویراحمد
  • راه اندازی بیمارستان صحرایی در"قلعه دختر" شهرستان کهگیلویه
  • ارجاع بیماران توسط پزشکان به بیمارستان‌های خصوصی جرم و ممنوع است
  • مصدومان زلزله یاسوج 76 نفر اعلام شد/جزییات
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟