مشروح اخبار


» پهباد «ايوب» ايراني و متعلق به حزب‌الله بود



دبيرکل حزب الله لبنان اعلام کرد که هواپيماي شناسايي که وارد حريم هوايي فلسطين اشغالي شد و در جنوب فلسطين و در مناطق حساس آن به پرواز درآمد و به نزديکي منطقه ديمونا رسيد، از سوي مقاومت اسلامي ارسال شده بود

دبيرکل حزب الله لبنان اعلام کرد که هواپيماي شناسايي که وارد حريم هوايي فلسطين اشغالي شد و در جنوب فلسطين و در مناطق حساس آن به پرواز درآمد و به نزديکي منطقه ديمونا رسيد، از سوي مقاومت اسلامي ارسال شده بود.

به گزارش ايسنا، سيد حسن نصرالله در سخناني که از طريق شبکه لبناني المنار وابسته به حزب‌الله لبنان منتشر شد، گفت: سخن وي اعلام برعهده گرفتن مسووليت اين عمليات «منحصر به فرد» بوده است.

وي اين عمليات را عملياتي بسيار منحصر به فرد و مهم نه تنها در تاريخ مقاومت لبنان بلکه در تاريخ مقاومت منطقه توصيف کرد و افزود: مقاومت لبنان هواپيماي شناسايي بسيار پيشرفته‌اي را از خاک لبنان ارسال کرد و نمي‌خواهيم که مشخص کنيم که از کجا به سمت دريا (پرتاب شده است).

نصرالله ادامه داد:‌ اين هواپيما مساحت 100 کيلومتر را بر فراز دريا طي کرده و سپس ديوار آهنين دشمن را شکسته است و وارد جنوب فلسطين شد و ده‌ها کيلومتر نيز بر فراز تاسيسات و پايگاه‌هاي حساس و مهم در عرض جنوبي به پرواز درآمد تا اين که در نزديکي منطقه ديمونا از سوي دشمن شناسايي و توسط نيروي هوايي اسراييل منهدم شد.

وي گفت که اين هواپيما بزرگ‌تر و مهم‌تر از هواپيماي مرصاد است که در سال 2006 از سوي مقاومت مورد استفاده قرار گرفت هم‌چنين اين هواپيما ساخت روسيه نيست بلکه ساخت ايران است که از سوي کادر لبناني متخصص در حزب‌الله لبنان مونتاژ شده است.دبيرکل حزب‌الله لبنان تاکيد کرد که لبناني‌ها بايد افتخار کنند که چنين جوانان و دانشمنداني در اختيار دارند.او ادامه داد که اين اولين بار در تاريخ جنبش‌هاي مقاومت است که در آن از هواپيمايي از اين نوع استفاده مي‌شود که تا عمق فلسطين و جنوب فلسطين اشغالي و هم‌چنين مناطق حساس آن نفوذ کرد.نصرالله گفت که دستاورد اين عمليات اين بود که هواپيمايي تمام اين مسافت‌ها را طي کند و تدابير دشمن را بشکند و صدها کيلومتر در منطقه‌اي نفوذ کند که احتمال مي‌رود پر از رادار باشد.

وي افزود که برخي اسراييلي‌ها از شکست موضعي (ما) سخن مي‌گويند و افتخارشان اين است که حريم هوايي اسراييل نفوذناپذير است اما الان اين حريم شکسته شده است.دبيرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد که سطح حيرت اسراييل در فهم و درک آن چه که در روزهاي گذشته در رابطه به اين هواپيما به وقوع پيوست، کاملا مشخص است.

وي گفت که بکار اندازي اين هواپيما و کنترل آن در مسير درست بيانگر حرفه‌اي بودن کادر متخصص نيروهاي مقاومت است و در اين جا بايد به اين برادران مجاهد اشاره و از آن‌ها تشکر کنم. ما تنها بخشي از توانايي‌هاي‌مان را نشان داديم و اين امر از غافلگيري‌هاي وعده‌ داده شده ما کم نمي‌کند. اگر که ناچار شويم وارد جنگ شويم از مردم، حاکميت و کرامت‌مان دفاع خواهيم کرد.

نصرالله تاکيد کرد که آن چه که به وقوع پيوست نشانه آن است که مقاومت توانايي پنهان کردن توانمندي‌هايش را دارد و مي‌تواند آن را در زمان مناسبي نشان دهد. اين از خصوصيت‌هاي مقاومت سري است.او افزود که اين حق طبيعي ما است که اقدامات شناسايي ديگري را نيز به داخل فلسطين در زماني که خواهان آن هستيم انجام دهيم و به اذن خداوند اين اولين‌بار و آخرين بار نخواهد بود و مي‌توانيم به واسطه نوع جديد اين هواپيماهاي شناسايي به هر کجا که مي‌خواهيم برسيم.دبيرکل حزب‌الله لبنان گفت که ما نام اين عمليات منحصر به فرد را عمليات شهيد حسين ايوب ( معروف به ربيع) که از پايه‌گذاران اين تخصص در مقاومت بوده است و در اين راه شهيد شد، گذاشتيم. هم‌چنين نام اين هواپيما را به نيت نام حضرت ايوب و جاودانگي نام شهيد حسين ايوب «ايوب» نهاديم.



تاریخ انتشار : 22 مهر 1391, 07:14



» اخبار مرتبط:

  • براي نخستين بار در تاريخ، تل آويو موشك باران شد؛
  • نامه تند رییس‌جمهور لبنان به احمدی‌نژاد: چرا از خاک ما برای پرواز پهپاد به اسرائیل استفاده می‌کنید؟!
  • پناهیان :نگذارید دموکراسی در دانشگاه ها تدرس شود
  • عراق بار ديگر يک هواپيماي ايراني را مجبور به فرود کرد
  • واكنش تهران به بازرسي هواپيماي ايراني در عراق
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟