مشروح اخبار


» نظارت میدانی اعضای کمیسیون عمران از پروژه های راهسازی کهگیلویه و بویراحمد/ ارزیابی میزان پیشرفت پروژه آبرسانی به چهارشهر



رئیس و نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس و رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسولان استانی و شهرستانی از پروژه‌های عمرانی کهگیلویه بزرگ بازدید کردند.

به منظور سفر رئیس مجلس شورای اسلامی،رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام موحد نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه بهمئی چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی،معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ،رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و جمعی از مدیران کل استانی و شهرستانی از پروژه های مهم کهگیلویه بزرگ بازدید کردند.




به گزارش راک نیوز، محمدرضا رضائی کوچی رئیس و کمال علی پورخنکداری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که به منظور نظارت میدانی از پروژه‌های عمرانی نیمه تمام استان کهگیلویه و بویراحمد به این استان سفر کردند در ادامه برنامه‌های نظارتی خود از پروژه راهسازی محور پاتاوه _ دهدشت بازدید کردند.




این پروژه به طول ۱۳۷ کیلومتر، ارتباط استان‌های جنوب غرب کشور از جمله خوزستان به استان های مرکزی ایران را برقرار می‌سازد و نقطه ثقل و میانبر بین استان‌های جنوبی و کریدور شمال به جنوب کشور به حساب می‌آید و به دلیل وضعیت طبیعی منطقه جزو خاص‌ترین طرح‌های راهسازی در کشور نیز محسوب شده و به گفته مسئولان متولی ارزش ریالی تنها قطعه سوم این پروژه بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است.




در حال حاضر ترافیک ترانزیت به دلیل کوتاه کردن مسیر تردد، در این محور افزایش پیدا کرده و اجرای عملیات را با دشواری همراه کرده و طبق گفته مسئولان استانی اتمام کل طرح نیازمند ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.



 مسدودسازی موقت ترافیک سنگین مسیر، پرداخت مطالبات پیمانکاران و رفع مشکلات معارضین از جمله درخواست‌های مجریان این پروژه است.



به گفته معاون عمرانی استاندار این مسیر علاوه بر کارکرد ملی، پنج بخش مهم و پرجمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد شامل کبگیان در شهرستان دنا، شهرستان مارگون، بخش‌های چاروسا و دیشموک در کهگیلویه و بخشی از شهرستان لنده را از بن‌بست جاده‌ای و محرومیت خارج می‌کند.



اعضای کمیسیون عمران در ادامه نظارت میدانی خود از عملیات اجرایی پل لنده به تراب بازدید کرده و در جریان میزان پیشرفت آن قرار گرفتند. 





با بهره برداری از جاده لنده -تراب و لنده به تشان شاهد تردد در کریدور جنوب به مرکز کشور خواهیم بود با اجرای کامل این طرح بیش از ۹۰ کیلومتر از مسیر شهرستان لنده و بهمئی از بن‌بست خارج می‌شود.



پروژه راهسازی تقاطع غیر هم سطح سوق _ دهدشت نیز مورد بازدید اعضای کمیسیون قرار گرفته و مسئولان اجرایی توضیحاتی در خصوص لزوم احداث  این تقاطع و مشکلات مربوط به تامین منابع مالی برای تملک اراضی پیرامونی ارائه کردند.  طبق گفته مسئولان حدود ۵۰میلیارد تومان برای تملک اراضی اطرف این پروژه نیاز بوده تا فرآیند ساخت به سرعت ادامه پیدا کند.




بازدید از پروژه آبرسانی به چهار شهر کهگیلویه و بویر احمد، برنامه دیگر نظارتی رئیس و نایب رئیس و کمیسیون عمران بود، این پروژه با هدف تامین آب شرب شهرهای دهدشت، سوق، لنده، چرام با جمعیتی بالغ بر ۱۵۲ هزار نفر و ۳۵۰ روستای محدوده مسیر با جمعیتی حدود ۸۸ هزار نفر  است، در این طرح در مجموع ۱۷ میلیون متر مکعب در سال آب شرب با دبی لحظه‌ای ۸۶۰ متر در ثانیه انتقال می یابد و با بهره‌برداری از آن مشکل آب شرب ۴ شهر مذکور که همواره با تنش آبی مواجه هستند، به صورت کامل بر طرف می‌شود.



پایان بخش این سفر بازدید از پروژه تصفیه خانه چرام و بررسی آخرین وضعیت این پروژه بود.



این مسولان دقایقی پیش شهرستان چرام را به سمت گچساران ترک کردند.



تاریخ انتشار : 13 تیر 1401, 18:30



» اخبار مرتبط:

  • گزارش کامل از سفر دو روزه رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1400 مجلس شورای اسلامی از پروژه های عمرانی حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ
  • بررسی پروژه های عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی
  • بازدید نماینده کهگیلویه از پروژه آبرسانی به شهرستان بهمئی +عکس
  • پروژه بزرگ آبرسانی حومه غربی دهدشت به نیمه راه نرسیده تعطیل شد
  • بازدید میدانی حجت الاسلام موحد از پروژه پل بزرگ ارتباط لنده به جاده پاتاوه -دهدشت/تصاویر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟