مشروح اخبار


» پیام تسلیت مسولان و جریان های سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد در پی درگذشت دکتر سید قادر لاهوتی



مسولان و جریان های سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد با صدور پیام های جداگانه ای درگذشت استاد سید قادر لاهوتی را تسلیت گفتند.

به گزارش راک نیوز،مسولان و جریان های سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد با صدور پیام های جداگانه ای درگذشت استاد سید قادر لاهوتی را تسلیت گفتند.





متن پیام ها به شرح زیر می باشد :

وبشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله وانا الیه راجعون
"از شمار دوچشم یک تن کم
وز شمار خرد هزاران بیش
با نهایت تالم وتاثر فراوان درگذشت غم انگیز دکتر سید قادر لاهوتی"طاب ثرا" را به جامعه علمی واساتید حوزه فرهنگ وادب تسلیت وتعزیت عرض می نماییم روح ان معلم وادیب فرازانه که از خصال برجسته اخلاقی وایمانی برخوردار بود شاد باد خدایش بیامرزد ودرجنات النعیم درجوار اولیاء الله وصالحین واجداد طاهرینش محشور ومانوس بفرمایند برای استاد فرزانه رحمت ومغفرت رضوان الهی را مسالت داریم وبرای بازمندگان وبیت شریف سعید فقید صبر جمیل واجر جزیل خواهانیم
حزب موتلفه اسلامی
استان کهگیلویه وبویراحمد

*********************************
بسم الله الرحمن الرحیم
وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُون
خبر درگذشت، فرهنگی فرهیخته وپیشکسوت عرصه فرهنگ وتعلیم وتربیت ،ادیب خوش سخن، سیاستمدار خوش نام، الگوی ادب و اخلاق، دکتر سید قادر لاهوتی در ایام حزن و اندوه سید وسالار شهیدان موجب تألم و تاسف فراوان گردید.
 فقدان آن شخصیت فرهنگی ارزشمند و گرانقدر که همواره در ذهن عموم مردم بعنوان انسانی نیک سرشت و شایسته از ایشان یاد می شد را حضور مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد همه دوستان ،ارادتمندان، سلسله سادات جلیل القدر و بیت مکرم ، خصوصا همکار گرامی حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالله حسینی صمیمانه تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه خداوند سبحان برای آن فقید سعید رحمت و علو درجات و برای بازماندگان گرامی صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت داریم.
محمد جواد جعفری مهر
مدیر کل مرکز خدمات حوزه های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد

******************************
پیام تسلیت فرماندار کهگیلویه به مناسبت درگذشت استاد سید قادر لاهوتی 
اکنون که آن شخصیت بزرگ علمی و فرهنگی رخت ازمیان زمینیان برداشته وقصدآسمان نموده است;سنت‌های پسندیده کتابخوانی،مسجدمحوری،
جماعت گزینی،عبادت وسلوک معنوی واخلاق وعرفان ایشان بعنوان شاخصه های فضائل انسانی درمیان جامعه ساری وجاری وشایسته ترویج است .
و بشرالصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انالله و انا الیه راجعون
خبرتاثربارعروج وفقدان استادپیشکسوت وفرهنگی نیکوخصال وسیاستمدار اخلاق محور دیارکهگیلویه شادروان سیدقادرلاهوتی تمامی اهالی این دیار رادرهاله ای ازغم واندوه فروبرده واشک غم رابردیدگان زن ومرداین خطه جاری ساخته است
اکنون که آن شخصیت علمی و فرهنگی رخت ازمیان زمینیان برداشته وقصدآسمان نموده است،سنت‌های پسندیده کتابخوانی،مسجدمحوری،
جماعت گزینی،عبادت وسلوک معنوی واخلاق وعرفان ایشان بعنوان شاخصه های فضائل انسانی درمیان جامعه ساری وجاری وشایسته ترویج است .
اینجانب ضمن تالم وتاثرفراوان این فاجعه دردناک رابه محضرتمامی فرهنگیان ، فرهنگ دوستان وفعالان دردمندخداباور تسلیت عرض نموده ،برای آن رحیل نیکوسرشت غفران و رضوان و حشرباشهدای کربلاوبرای همسر،فرزندان،منسوبین گرامی ،شاگردان ودوستداران ایشان طلب صبرواجرمینمایم.
سید عبد العزیز موسوی موسوی /فرماندار ١٤٠١/٦/١٢

***********************************
کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبَّک ذوالجلالِ والاکرامِ

خبر درگذشت ‌برادر گرامی دکتر سید قادر لاهوتی استاد شعر و ادب، فرماندار اسبق گچساران ، سیاستمدار گرانقدر و دلسوز، مدیر توانا، صادق، تلاشگر و پاکدست همه مردم شریف استان را داغدار نمود.
 اینجانب این ضایعه بزرگ را خدمت مردم قدر شناس کهگیلویه بزرگ، خانواده محترم آن مرحوم و سایر بازماندگان تسلیت عرض کرده؛ از خداوند متعال برای روح آن عزیز سفر کرده رحمت و آمرزش و برای بازماندگان صبر و آرامش مسئلت می‌نمایم.
علی شهابی نسب 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد


*****************************

بسم الله الرحمن الرحیم 
انا لله و انا الیه راجعون 
خانواده محترم لاهوتی
 خبردرگذشت شخصیت مومن ،فریهخته وپیشکسوت عرصه فرهنگ وتعلیم وتربیت ،ادیب خوش سخن ، شخصیتی ازجنس مهربانی وعاطفه ومردمدار مرحوم مغفور شادروان دکتر سیدقادرلاهوتی که همواره در ذهن عموم مردم بعنوان انسانی نیک سرشت و دلسوز وشایسته ازایشان یاد میشدموجب تاثر وتالم فراوان اینجانب گردید سالهازحمات ایشان در عرصه علم وادب وفرهنگ ونشرتعالیم اسلامی ودرجهت تربیت شاگردان درمراکزآموزش عمومی وعالی خدمات ارزشمندی به جامعه ازذهنها فراموش نخواهد شد،یقینا تلاشها وخدمات ارزشمندایشان بعنوان باقیات وصالحات ماندگار خواهد بود، لازم میدانم ضمن ابراز همدردی. مصبیت و غم از دست دادن این این شخصیت ارزشمند واین استادبزرگواررابه اعضاء خانواده مکرم لاهوتی وشاگردان ودوستداران وکلیه بستگان ومردم ولایتمدار کهگیلویه بالاخص سادات جلیل القدررضا توفیقی تسلیت عرض نمایم‌
از خداوند متعال برای آنمرحوم طلب آمرزش و غفران الهی وبرای خانواده صبرجمیل و واجرجزیل‌ مسالت می نمایم خداوند روح ایشان را بااجدادطاهرینش محشور نماید 
خرم روز
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد 
یاسوج‌ ۱۲شهریورماه۱۴۰۱

*******************************
بسم الله الرحمن الرحیم
 
و تاثرون خبرا بعد اثر 
امیرالمؤمنین علی علیه السلام :
 بعد از اینکه اثری هستید تبدیل به خبر می شوید
 عمرها باید که تا یک کودکی از روی طبع / عالمی گردد نکو یا شاعری شیرین سخن
 خبر درگذشت ادیب گرانسنگ اسوه اخلاق و مردم داری مرحوم دکتر سید قادر لاهوتی موجب تألم و تاثر گردید . فقدان دانشمند فقید ضربه‌ای ست بر روح و پیکره علم و ادب و خلا غیر قابل جبران برای اهالی معرفت و معنویت .
 این ضایعه اسفناک را محضر شریف مردم استان کهگیلویه و بویراحمد ، ارادتمندان ، شاگردان ، خاصه اقارب و بستگان و بیت معزی صمیمانه تسلیت و تعزیت عرض می کنم .
 از خداوند منان مسئلت دارم به همسر و فرزندان و بازماندگان صبر جمیل عنایت و روح پاک آن عزیز رحیل را که عمر گرانمایه خود را در راه کسب علم و دانش و تربیت شاگردان سپری نمودند
 و در آستانه اربعین حسینی و ایام حزن اهل بیت علیهم السلام به جوار حق شتافتند مشمول مغفرت و رضوان الهی و حشر با ابرار نماید .
اللهم اغفر لنا و له 
یوسف عمرانی نژاد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت


*****************************
پیام تسلیت شورای شهر دهدشت بمناسبت درگذشت استاد علم، ادب واخلاق
 استاد سیدقادر لاهوتی به قادرمتعال وعالم لاهوت پیوست
از شمار دو چشم یک تن کم
و ز شمار خرد هزاران بیش
درگذشت جانگداز وغم انگیز ادیب توانا،معلمی دلسوز،عارفی وارسته،انسانی بزرگ وبزرگ منش دارای فهم وکمال،سیاستمداری متعهد،استاد برجسته زبان وادبیات فارسی که عمر گرانبهای خویش را درراه اعتلای وگسترش زبان،ادب وفرهنگ این مرزوبوم وقف نموده 
مرددانایی که عشق به ادبیات پارسی وبزرگان علم وادب درآثارش جاری بود
انسان اخلاقمداری که پاک زیستن راخوب معنا کرده وهیچگاه منش وشرفش آلوده ی مطامع دنیوی نگردید
شورای اسلامی شهردهدشت بادلی آکنده ازغم واندوه عروج ملکوتی آن انسان بزرگ استاد فهیم، فخیم ونجیب را محضرخانوده وکانون داغدار آقایان لاهوتی وجمیع منسوبین وبستگان، عموم دوستداران وعلاقمندانش، جامعه بزرگ دانشگاهی وفرهنگیان ودانشجویان علمی وادبی،جامعه سیاسی، اجتماعی،اقتصادی،هنری وعموم مردم استان کهگیلویه وبویراحمد تسلیت وتعزیت عرض نموده
ازخداوندسبحان برای آن فقید ارزشمند علودرجات الهی وبرای بازماندگان صبرواجرمسئلت دارد
بااحترام وپاسداشت زحماتش درهمه عرصه ها:شورای اسلامی شهر دهدشت


*******************************

به نام خدا
در رثای دکتر لاهوتی
غروبی دیگر استان کهگیلویه و بویراحمد را در ماتم نشاند، دست تقدیر به حکمت الهی، آفتاب وجود شخصیتی بزرگ و ماندگار، دکتر سید قادر لاهوتی را از دیده همگان دریغ کرد.
زمان سخت و تلخ و زهرآگین می گذرد، چنان که هیچ انگبینی این مایه تلخی را زدودن نمی تواند، حال غریب مردم استان؛ فراق یکی از بزرگان و اندیشمندان و راست قامتان تاریخ خود را تجربه می کند، مردمی که با حیرانی به دامن چشمان خود می آویزند و اشک و آه از کرانه دیدگان در غم از دست دادن عزیزشان فرو می ریزند.
اینک سینه های سوزان؛ در فراق آن دردانه روزگار و آن زبان شعله وار و آن فرزانه دوران، شخصیتی بزرگ (دکتر سید قادر لاهوتی) که در تمام عمر، غم مردم و اعتلای فرهنگ بوم و بر و تعالی و بزرگی مردم و تحقق عدالت و راستی و پاکی به غم نشسته است.
مردم قدردان استان کهگیلویه و بویراحمد، یاد و نام جاوید استاد لاهوتی بزرگ را فراموش نخواهند کرد که سالها جرعه جرعه از اقیانوس زلال و شهد شخصیت او نوش کرده و جانشان خرم شده است و اینک خرم آباد دل ، در ماتم او نشسته است، رنج تنش پایان یافت و روح پاکش به عالم لاهوت پیوست اما حضور معنوی و نورانی اش، چون آفتابی درخشان، همچنان پرتو افشانی خواهد کرد و جانهای شیفته را گرمی خواهد بخشید.
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان کهگیلویه و بویر احمد ضایعه اسفناک درگذشت فرزانه علم و فرهنگ و دردانه استان دکتر سید قادر لاهوتی را به همه مردم و فرزندان و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده، برای روح بلندش علو درجات، مغفرت و رحمت واسعه الهی و برای جمیع سوگواران شکیبایی و پاداش نیکو مسئلت دارد.
روحش شاد
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد
دوازدهم شهریور هزار و چهارصدویک


**********************

جریان مردمی عدالت‌خواه استان کهگیلویه و بویراحمد در پیامی درگذشت استاد سید قادر لاهوتی را تسلیت گفت.
متن این پیام به شرح زیر است.
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
جریان مردمی عدالت‌خواه استان کهگیلویه و بویراحمد درگذشت غم انگیز سید قادر لاهوتی استاد دانشگاه، پژوهشگرِ حوزه ادبیات فارسی و فعال سیاسی _ فرهنگی استان را به همه شاگردان، هم استانی ها و علی الخصوص خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می کند.
از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر جزیل را خواهانیم.
جریان مردمی عدالت‌خواه استان کهگیلویه و بویراحمد


*********************************
انالله و اناالیه راجعون
کل من علیھا فان و یبقی وجہ ربک ذوالجلال و الاکرام
در کمال تاسف و تالم فراوان با خبر شدیم ، شخصیت ارزشمند و متدین جناب *دکتر سید قادر لاهوتی* کہ نماد مردم داری ، صداقت و تقوی سیاسی در استان بودند دار فانی را وداع گفتند.
این ارتحال عظیم و شوک بزرگ را بہ مردم شریف استان کھگیلویہ و بویراحمد ،سادات جلیل القدر رضا توفیق ، بازماندگان و به تمام ارادتمندان بی شمار ایشان تسلیت عرض نمودہ و از خداوند منان مغفرت خاصہ حضرتش را برای آن مرحوم مغفور سفر کرده و صبر و شکیبایی برای بازماندگان و ارادت مندان ایشان مسئلت دارم.
والسلام علیکم
حمید رضا رحیمی نیا 
دبیرکل مجمع مدیران جهادی و انقلابی استان کهگیلویه و بویراحمد


**********************************
انالله واناالیه راجعون
هر آمدنی را رفتنی و هر توّلدی را مرگی در پی.
"شکاریم یکسَر، همه پیش مرگ"
چراغ پر فروغِ زندگی استادفرهیخته جناب آقای دکتر سیّد قادرِ لاهوتی، هم او که دهه ها با انگیزه و از سرِ دلسوزی و صدق و صفا، درمسیرِ پُردست اندازِ تعلیم وتربیت و "سیاست"، با هدفِ آگاهی بخشی و خدمت به مردم دیارمان‌گام برداشته بود ،صبح امروز برای همیشه خاموش گشت و به دیار "یار" شتافت.اینجانب ازوقتی خودراشناختم ازدهه شصت تاکنون باایشان انس والفتی عمیق داشته وازمحضرش کسب فیض نمودم
درگذشتِ غم انگیزِ این بزرگ‌مردِ مردم دار را به همولایتی ها، بویژه خانواده محترم آن زنده یاد ،دارندگانِ درد ودرک ، دوستان ، همفکران و یاران همیشه همراه شان تسلیت می گویم خداوندروح آن یگانه دوران رابااجدادطاهرینش محشوروبه خاندان عزادارش صبرجمیل واجرجزیل عنایت فرماید
محقق 
معاون قضائی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد

**********************
قَالَ اَلنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ
 أَعْلَمُ اَلنَّاسِ مَنْ جَمَعَ عِلْمَ اَلنَّاسِ إِلَى عِلْمِهِ وَ أَكْثَرُ اَلنَّاسِ قِيمَة أَكْثَرُهُمْ عِلْما
پيامبر اكرم صلّى اللّٰه عليه و آله فرمود:داناترين مردم كسى است كه دانش مردم را با دانش خود جمع كند،و پر قيمت ترين مردم دانشمند ترين آنهاست،
این تعلیم و تعلم است که فرهنگ جامعه را رشد می دهد و انسانها را به سوی کمال رهنمون می سازد .
 تعلیم و تعلم است که آدمیان را از اخلاق ناپسند دور می کند و به سوی اخلاق پسندیده فرا می خواند .
تعلیم و تعلم است عمل مردم را پاک و خالص می گرداند و از شرک و ریا دور می سازد .
دانشمند فرهیخته 
دکتر سید قادر لاهوتی
سیاستمدار نام آشنا و محبوبی که سیاستش اخلاقی بود اما اخلاقش سیاسی نبود، انسان وارسته‌ای که در نجابت نجیب، در شرافت شریف، در اصالت اصیل، در کرامت کریم، در صداقت صادق، در عدالت عادل، در فضیلت فاضل، در عبادت عابد و در صلابت ثابت بود و هرگز عزّت را به قدرت و ثروت نیالود. 
افسوس که تلاشهای شبانه روزی تیم پزشکی جز حرمان و حیران حاصلی نداشت، اما وقتی تدبیرِ خلق از تقدیرِ خالق عاجز است، چاره‌ای جز تسلیم و رضا به رضایت حق نیست.
باعروج ملکوتی آن بزرگ‌مردی که سالها در غم و شادی مردم استان شریک بود، غم و اندوه بر دیارمان سایه افکنده و دل همه دوستان و علاقه‌مندان ایشان مالامال از درد و حسرت گردید.
این مصیبت بزرگ را به مردم فهیم استان کهگیلویه و بویراحمد جامعه فرهنگی،دانشگاهی، خانواده‌ی داغدار و دوستداران آن نیکمرد همیشه ماندگار تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت،غفران،رضوان الهی و برای بازماندگان، شکیبایی و تحمل ِاین مصیبت سترگ را مسئلت می‌نمایم
سید اقبال راستگوئی 
استانداری کهگیلویه و بویراحمد


************************************
سید عبدالرحمان توفیقیان فرماندار چرام بمناسبت درگذشت استاد سید قادر لاهوتی نامدار ادبیات فارسی، پیام تسلیتی صادر کرد.
در متن این پیام آمده است:
بسمه تعالی
مهرماه، همواره یادآور خاطرات شکفتن و شکوفایی انسان در گلستان دانش و دانایی است؛ به ویژه آن که یادکرد باغبان های مهربانی که الفبای محبت و معرفت را می آموختند، رسم همه ساله شاگردان و آموختگان مکتب علم و دانش است.
مهرماه امسال امّا، رنگ و بویی غم انگیز دارد. جامعه ادبی و دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد سوگوار استاد فرزانه ای است که بیش از نیم قرن از چشمه سار فضل و دانش او متنعم و بهره مند بوده و رهیافت های ادبی او همواره گره گشای راه دانشجویان و دانش پژوهان بوده است.
زنده یاد استاد لاهوتی، از آغازین روزهایی که رسالت معلمی را بر عهده گرفت کوشید تا درس معرفت و انسانیت را به دانشجویانش بیاموزد و با پایمردی در راه اندازی کرسی ادبیات فارسی در دانشگاه پیشگام شد تا ادامه دهنده اسلافی باشد که در پاسداشت شعر و ادبیات استان کهگیلویه و بویراحمد در طول قرون متمادی اهتمام ورزیده بودند.
درگذشت این شخصیت ممتاز و نامدار ادبیات فارسی و محقق و مصحح ارجمند آثار فاخر ادبی، موجب تألم و تأسف همه کسانی است که یا از محضرش کسب فیض کردند و تلمذ نمودند و یا آثار و برکات وجودی اش را در‌ک کرده بودند.
این شاگرد مکتب ادبی، مصیبت اندوهبار فقدانش را به خانواده مکرم، همکاران و استادان ادبیات فارسی و شاگردان و دوستدارانش تسلیت گفته، آرزومندم روح آن فقید سعید در آرامش ابدی و مشمول غفران الهی باشد.
سید عبدالرحمان توفیقیان
فرماندار چرام



تاریخ انتشار : 12 شهریور 1401, 13:34



» اخبار مرتبط:

  • پیام تسلیت رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد در پی درگذشت فرهنگی خوشنام هم استانی
  • پیام تسلیت رئیس دانشگاه دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد در پی درگذشت استاد سید قادر لاهوتی
  • پیام تسلیت مسئول دفتر شورای نگهبان استان کهگیلویه و بویراحمد در پی درگذشت سرهنگ توفیقی
  • پیام تسلیت نماینده اسبق کهگیلویه در پی درگذشت استاد سید قادر لاهوتی
  • پیام تسلیت استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پی درگذشت مدیرکل امور عشایری استان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟