مشروح اخبار


» ۱۹ مرداد یادآور رشادت‌های کارکنان صنعت نفت گچساران



مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: کارخانه‌های نفت و گاز گچساران مزین به خون شهدا هستند، کارخانه‌های که وقتی غربی‌ها از این کشور رفتند، ادعا می‌کردند که تعطیل خواهند شد اما مشاهده کردیم که فرزندان ملت بااقتدار این عرصه را مدیریت و اداره کردند.

غلامرضا کمالی در گفتگو با خبرنگاران گفت: نوزدهم مردادماه یادآور خاطره بزرگ مردانی است که در شرایط سخت جنگ برای صیانت از قلب تپنده اقتصاد کشور جان شیرین خود را از دست دادند.
وی اظهار کرد: دشمن قصد داشت تا با بمباران تاسیسات این شرکت یکی از مراکز مهم تولیدی و اقتصادی ایران را نشانه گیرد اما با تلاش شبانه روزی صنتعگران نفت و گاز گچساران قلب تپنده اقتصاد کشورمان هرگز از تپش نیایستاد.
وی تاکید کرد: تأسیسات حوزه نفتی بهره‌برداری ۲ و ۳ گچساران، بی‌بی‌حکیمه ۱ و ۲، پازنان ۲ و گوره A- B- C و چند راهه گناوه در سال‌های ۶۴ تا ۶۶، ۵۶ مورد حمله و بمباران هواپیماهای ارتش بعث عراق قرار گرفت که در این وقایع جمعی از کارکنان نفت گچساران به شهادت رسیدند.
کمالی ابراز کرد: همچنین کارکنان صنعت نفت این شهرستان همگام با دیگر مناطق نفت خیز کشور در زمان مبارزات انقلابی با اعتصاب خود کمر رژیم طاغوت را شکستند. وی تاکید کرد: نقش آفرینی کارکنان صنعت نفت در روزهای سخت تحریم کمتر از زمان جنگ نیست و این صنعتگران با تولید تجهیزات مورد نیاز شرکت بهره برداری نفت و گاز در داخل کشور گام های بلندی به سوی عزت و خودکفایی کشورمان برداشته اند.
کمالی عنوان کرد: صنعتگران نفت و گاز گچساران در این روزهای گرم تابستانی در دمای ۵۰ درجه سانتیگراد جهاد گونه در حال تکاپو برای خودکفایی و توسعه اقتصادی کشور هستند.
برگی از تاریخ پرافتخار صنعت نفت
۱۹ مرداد یادآور رشادت‌های کارکنان صنعت نفت گچساران/تأسیساتی که ۵۶ بار بمباران شد تاسیسات حوزه نفتی بهره‌برداری ۲ و۳ گچساران، بی‌بی حکیمه ۱ و۲، پازنان ۲، گوره و چند راهه گناوه طی سال‌های ۶۴ تا ۶۵ جمعاً ۵۶ بار مورد حمله و بمباران‌ هواپیماهای بعثی عراقی قرار گرفته است.
شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران از جمله شرکت‌های مهم که نقش مهمی در اقتصاد کشور در دوران دفاع مقدس داشت و دشمن به قصد توقف صادرات محصولات این شرکت به خارج از کشور بارها این منطقه را هدف حملات هوایی قرار داد که با تلاشهای شبانه روزی کارکنان صنعت نفت دشمن در رسیدن به اهداف خود ناکام ماند.
تاسیسات حوزه نفتی بهره‌برداری ۲ و۳ گچساران، بی‌بی حکیمه ۱ و۲، پازنان ۲، گوره و چند راهه گناوه طی سال‌های ۶۴ تا ۶۶ جمعاً ۵۶ بار مورد حمله و بمباران‌ هواپیماهای بعثی عراقی قرار گرفته است در بمباران تاسیسات نفتی ۱۹ مردادسال ۶۶ گچساران، دشت بلوط و بی بی حکیمه ۷ نفر از کارکنان این شرکت به شهادت رسیدند که اسامی این قهرمانان وطن در بخش زیر آورده شده است.
نیروهای خط تولید نفت شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به نام های «فردوس کاویانی» ،«محمدتیموری»، «حسین بالدار» ،«نادعلی زراعتی» و «محمدمراد والی» در بمباران تاسیسات نفتی منطقه"دشت بلوط" و بزرگ مردانی چون «طاهر آرخلو» و «علمدار امینی» نیز همزمان در این روز حین خدمت در تاسیسات نفتی"بی بی حکیمه" بر اثر بمباران تاسیسات نفتی به فیض شهادت نائل آمدند.



تاریخ انتشار : 19 مرداد 1402, 16:22



» اخبار مرتبط:

  • حادثه حین کار باعث مرگ یک کارگر در تاسیسات نفتی گوره گچساران شد
  • فوت یک کارگر در شرکت نفت گچساران/جزئیات
  • مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران؛ کارکنان صنعت نفت در خط اول اقتصاد ایران
  • ارسال بیش از 3 میلیون بشکه نفت از "تلمبه‌خانه گوره" در گچساران
  • انجام44هزار مورد کار تعمیراتی در تاسیسات شرکت نفت گچساران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟