مشروح اخبار


» دیدار اعضای شورای قضایی استان با نماینده مقام معظم رهبری در کهگیلویه و بویراحمد/ آیت اله حسینی: قوه قضاییه یکی از پایه‌های نظام جمهوری اسلامی است



نماینده مقام معظم رهبری اظهار داشت: یکی از پایه‌های نظام و حکومت اسلامی و جامعه ی بشری مسئله قضاوت عادلانه است. رسیدگی به شکایات و دادخواهی مردم و برخورد با متجاوزین به حقوق مردم حقوق الله و حق الناس، این یک رسالت بزرگ و وظیفه خطیری است.



به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد و خبرنگار خبرگزاری میزان؛ آیت اله حسینی در ابتدای این دیدار با تبریک ایام فرخنده و خجسته ی دهه ولایت و امامت و گرامی‌داشت هفته قوه قضاییه ضمن تشکر و قدردانی دستگاه قضایی در استان، گفت از همه شما که در راستای دادرسی و احقاق قوانین اسلام و بسط و توسعه عدالت و جلوگیری از ظلم زحمت می‌کشید، تشکر و قدردانی دارم.


 نماینده مقام معظم رهبری اظهار داشت: یکی از پایه‌های نظام و حکومت اسلامی و جامعه ی بشری مسئله قضاوت عادلانه است. رسیدگی به شکایات و دادخواهی مردم و برخورد با متجاوزین به حقوق مردم حقوق الله و حق الناس، این یک رسالت بزرگ و وظیفه خطیری است.


 وی به شورای قضایی استان توصیه نمود که باید شاکر باشید که این رسالت و وظیفه خطیر بر عهده افراد خاصی چون شما گذاشته شده و در جایگاه انبیا و اولیا الهی قرار گرفته‌اند.


 آیت الله حسینی گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی مفتخر است که دادگستری و قضات در راستای قوانین خداوند و اجرای دستورات پروردگار حرکت می‌کنند.


 وی با اظهار اینکه جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه‌ای در جهان باز کرده است در ادامه به مسئله مهم جهان اسلام، غزه و فلسطین نیز اشاره و تصریح کرد: مسئله غزه و فلسطین یک امر جهانی است آنچه جلو دار است و با صراحت و شجاعت در طول تاریخ انقلاب از این سرزمین و ملت مظلوم دفاع کرده است، نظام جمهوری اسلامی ایران است.


 وی ابراز داشت: قوه قضاییه یکی از پایه‌های نظام جمهوری اسلامی است که اگر این پایه‌ مهم و محکم و استوار باشد این انقلاب هم محکم و استوار خواهد بود و چنانچه این پایه‌ بلرزد و سست باشد و به وظایف خودش به درستی عمل نکند، طبیعتاً به همان نسبت، مشکلات عدیده‌ای هم به وجود می‌آید.


نماینده مقام معظم رهبری در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جمهوری اسلامی تنها نیست، یک جبهه ی گسترده‌ای از جبهه‌های مقاومت می‌باشد که بسیاری از آزادی‌خواهان که در جهان نفس می‌کشند، تکیه بر این نظام و این نظام امروز یک الگو برای همه افراد آزادی‌خواه و جامعه اسلامی است.


ایت الله حسینی به تلاش معاندان نظام اسلامی درناتوان جلوه مدیریت در اسلام اشاره و افزود: دشمنان اسلام تلاش دارند که دین اسلام را در مدیریت قضایی، اجرایی، قانونگذاری، سیاسی و فرهنگی و اجتماعی، مدیریت و جامعه بشری ناتوان معرفی و آن را زمین بزنند، بنابراین نقش قوه قضاییه در رأس اقتدار جمهوری اسلامی ایران، یک نقش اساسی است.


آیت اله سید نصیر حسینی نماینده مقام معظم رهبری در استان کهگیلویه و بویراحمد درپایان یک بار دیگر از تلاش های ارزنده دادگستری و مجموعه قضایی استان تشکر کرد.



وی گفت: شایسته است در زمینه حفظ حقوق بیت المال و در حوزه‌های منابع طبیعی و انفال برخورد قضایی و قانونی لازم صورت بگیرد. اگر مردم برخورد با کسانی که زمین خواری، کوهخواری و جنگل خواری می‌نمایند و در بعضی اوقات با افرادی که در جامعه گردن کلفتی و هنجار شکنی می‌کنند باید به شدت برخورد شود، این شدت و حدت قانونی و قضایی را مردم ببینند امیدوارتر می‌شوند.


در این دیدار دکتر حسنعلی فاتحی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان به ارائه گزارش مشروحی از عملکرد دستگاه قضایی در استان پرداخت.



تاریخ انتشار : 2 تیر 1403, 15:57



» اخبار مرتبط:

  •  رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد: نهم دی ماه شکست هیمنه نفاق و پیروزی ولایتمداران بر شبکه نفاق بود
  • پیام تبریک مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه
  • حجت الاسلام والمسلمین مزارعی:تلاش دستگاه قضایی ایجاد امنیت بهتر و بیشتر در استان است
  • پیام رییس قوه قضاییه به مناسبت ارتحال آیت‌الله ملک حسینی
  • نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی: آیت الله یزدی در تدوین قانون اساسی نقش بسیار ارزنده ای داشت/ایشان در قوه قضاییه درخشان ترین مدیریت را داشتند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟