مشروح اخبار


» بيش از 80 روستا در استان بوشهر تحت پوشش تبليغي اداره کل تبليغات اسلامي قرار دارند.



مديرکل تبليغات اسلامي استان بوشهر گفت: با عنايت به پيش بيني و تدوين طرح توسعه استقرار مبلغين در مناطق محروم با هدف استفاده از تمامي ظرفيت‌هاي موجود فرهنگي و تبليغي و پوشش تبليغي کليه مناطق نيازمند به شناخت معارف ناب اسلام، تاکنون بيش از 80 روستا در استان بوشهر تحت پوشش تبليغي اداره کل تبليغات اسلامي قرار دارند.

روحانيون مستقر خطوط کلي نظام در امور ديني و فرهنگي هستند
به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي استان بوشهر، حجت الاسلام سيد نورالله موسوي نيا افزود: بي‌شک آنچه به عنوان خطوط کلي نظام جمهوري اسلامي از سوي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) تعيين شده، رسيدن به تمدن اسلامي، مقابله با تمدن مادي و منحط غرب، حفظ زيرساخت‌هاي مدني و هويت ديني و تقويت مظاهر اسلامي است که روحانيون مستقر در روستاها و مناطق دورافتاده استان بوشهر در اين زمينه نقش ارزنده‌اي را ايفا مي‌کنند.


مديرکل تبليغات اسلامي استان بوشهر ادامه داد: با عنايت به پيش بيني و تدوين طرح توسعه استقرار مبلغين در مناطق محروم با هدف استفاده از تمامي ظرفيت‌هاي موجود فرهنگي و تبليغي و پوشش تبليغي کليه مناطق نيازمند به شناخت معارف ناب اسلام، تاکنون بيش از 80 روستا در استان بوشهر تحت پوشش تبليغي اداره کل تبليغات اسلامي قرار دارند.


موسوي نيا تصريح کرد: در 80 روستاي استان بوشهر مبلغان ديني استقرار دارند و به صورت دائمي در زمينه اقامه نماز جماعت به صورت منظم در مساجد محل استقرار، تعظيم شعائر ديني و الهي، سخنراني در اماکن عمومي با موضوعات مختلف، آموزش‌هاي قرآني، اجراي گفتمان‌هاي ديني و ساير فعاليت‌هاي فرهنگي و تبليغي در خدمت اهالي روستاها هستند.


وي اظهار داشت: مردم با حضور روحانيون در مساجد و مراكز فرهنگي حضور پررنگ تري مي يابند و در نتيجه ناهنجاري ها در جامعه كمتر مي شود لذا مي طلبد مسئولان اجرايي و فرهنگي استان در كميته بودجه و برنامه ريزي براي ساخت خانه هاي عالم توجه بيشتري را مبذول کرده و نهادهاي مسئول جهت اعزام مبلغ و روحاني اقدام لازم را انجام دهند.


مديرکل تبليغات اسلامي استان بوشهر با اشاره به اهميت زکات در اسلام گفت: نقش روحانيون در احياء امر زکات بسيار مهم و کليدي است و مي توانند سخنان زيادي در مورد اهميت زکات در منابر و مساجد در جامعه به مردم بگويند و اين فرضيه مهم الهي در قرآن کريم هميشه قرين صلوه بوده است؛اي کساني که ايمان آورده ايد، نماز را به پا داريد و زکات را بپردازيد.


حجت الاسلام موسوي نيا در ادامه سخنراني به حديثي از امام صادق عليه السلام اشاره کرد که فرمودند: براستي که زکات به منظور آزمايش ثروتمندان و کمک به فقرا مقرر شده است و براستي اگر مردم اموال خود را بپردازند، مسلمان نيازمند و فقيري بجاي نخواهد ماند.


مديرکل تبليغات اسلامي استان بوشهر افزود: آنچه كه كمتر به آن توجه شده بحث تبليغات دين و آسيب هاي ديني است.


موسوي نيا تبليغات دين را وظيفه بسيار خطيري دانست و گفت: موانع و چالش هاي موجود در تبليغات ديني بسيار است و شايد به خاطر همين مورد است كه فعاليت در امور ديني كند شده و اثر لازم و مورد انتظار محقق نمي شود.


وي در ادامه گفت: روحانيون منشا خير و برکت در امور هستند و نقش آن ها در ارتقاء بصيرت ديني و فرهنگي همه اقشار جامعه به ويژه جوانان، به عنوان قشري که بيش از ساير اقشار ديگر در کانون توجه دشمن قرار دارند، نقشي تعيين کننده و حساس مي باشد.


مديرکل تبليغات اسلامي استان بوشهر در پايان سخنان خود روحانيون را فرماندهان جبهه خودي دانسته و لزوم همکاري با آنان را در اين امر مهم ياد آور شد.



تاریخ انتشار : 8 فروردین 1391, 16:40



» اخبار مرتبط:

  • نشست مديرکل تبليغات اسلامي با معاون سياسي امنيتي استاندار بوشهر
  • اقامه نماز جماعت در 50 مسجد و نمازخانه بين راهي استان بوشهر
  • یک دهدشتی سرپرست اداره تبليغات اسلامي شهرستان تنگستان شد
  • تبيين منويات مقام معظم رهبري بسترساز تحقق ازدواج آسان موفق و پايدار است
  • اهداء 22000 جلد کتاب به کتابخانه هاي شبستاني بوشهر در سال 90
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟