مشروح اخبار


» صادرات 2 هزار تن سلستین به کشور چین



رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در نیمه اول سال 92 و با رشدی 100 درصدی بیش از 2 هزار تن سلستین از معادن بابا محمد گچساران و قبر قیصر بهمئی به کشور چین صادر شده است ارزش...

 

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان نمود:

صادرات 2 هزار تن سلستین به کشور چین

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد از صادرات 2 هزار تن سلستین پس از چند سال وقفه از معادن استان به کشور چین خبر داد.

به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كهگيلويه و بويراحمد، داریوش دیودیده با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد توانمندی عظیمی در بخش معدن دارد افزود: متاسفانه با وجود چنین ذخایر غنی و متنوع این استان، هنوز سرمایه‌گذاری کلانی‌ برای استخراج و فرآوری مواد معدنی آن صورت نگرفته است.

دیودیده خاطر نشان نمود: صادرات مواد معدنی نه تنها به رشد بهره‌برداری از ذخایر معدنی غنی‌ کشور در جهت افزایش درآمد ارزی و رشد اشتغال ملی کمک می‌کند، بلکه‌ زمینه تجهیز معادن و تولید مواد باارزش افزوده بیشتر را مهیا می‌سازد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در نیمه اول سال 92 و با رشدی 100 درصدی بیش از 2 هزار تن سلستین از معادن بابا محمد گچساران و قبر قیصر بهمئی به کشور چین صادر شده است ارزش ریالی این میزان صادرات را بالغ بر 340 هزار دلار دانست.

دیودیده در ادامه با بیان اینکه صادرات مواد معدنی نیازمند تدوین استراتژی مشخص کوتاه‌مدت و درازمدت است، نقش ماشین آلات، راهکارهای افزایش بهره‌وری، تاثیرات نرخ ارز و نقش زیرساخت‌ها در توسعه بخش معدن را از جمله موضوعات مهم این بخش برشمرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه 86 معدن فعال و درحال تجهیز در استان وجود دارد مهمترین مواد معدنی استان را فسفات، سلستین، مس، نيترات پتاسيم دانست.



تاریخ انتشار : 17 مهر 1392, 08:51



» اخبار مرتبط:

  • افتتاح 12 طرح صنعتی و معدنی در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • افتتاح 5 طرح صنعتی در شهرستان بویراحمد
  • قرار گرفتن برخی معادن غنی کهگیلویه و بویراحمد در مناطق حفاظت‌شده
  • وجه اشتراک " شهرستان بهمئی"با اسپانیا و مکزیک
  • رشد 750 درصدی واحدهای صنعتی بعد از انقلاب اسلامی ایران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟