مشروح اخبار


» عضويت در فيسبوک فعاليت مجرمانه نيست



مراسم ختم والده محمد علي نجفي رئيس سازمان ميراث فرهنگي با حضور شخصيت‌هاي سياسي و جمعي از اعضاي هيات دولت در مسجد نور واقع در ميدان فاطمي برگزار شد. حضور طيف وسيعي از مسئولان كشوري و فعالان سياسي به فرصتي براي خبرنگاران تبديل شد تا مسائل روز كشور را با آنان در ميان بگذارند. گزارش..

 

مراسم ختم والده محمد علي نجفي رئيس سازمان ميراث فرهنگي با حضور شخصيت‌هاي سياسي و جمعي از اعضاي هيات دولت در مسجد نور واقع در ميدان فاطمي برگزار شد. حضور طيف وسيعي از مسئولان كشوري و فعالان سياسي به فرصتي براي خبرنگاران تبديل شد تا مسائل روز كشور را با آنان در ميان بگذارند. گزارش 100 روزه روحاني به مردم، سرنوشت رفع فيلتر فيسبوك، زمزمه استيضاح وزير علوم و نظر درباره مذاكرات هسته اي اصلي ترين موضوع سوال و جواب خبرنگاران با دولتي‌ها و سياسيون بود.
جمعي زيادي از اعضاي هيات دولت از جمله محمد جواد ظريف، تخت روانچي، عبدالرضا رحماني فضلي، سيد حسين قاضي هاشمي، دهقان، حسين فريدون، صادق، علي جنتي، فرجي دانا، مهدي چمران در اين مراسم حضور داشتند.همچنين جمعي از فعالان سياسي اصلاح طلبان همچون غلامحسين کرباسچي، منتجب نيا، حق شناس، حضرتي، جعفر توفيقي و... به همراه جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، محمد باقر قاليباف شهردار تهران و مهدي چمران نيز در اين مراسم شرکت کردند.
جنتي:‌ فيس بوک جزو مصاديق مجرمانه نيست
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مورد رفع فيلتر فيس بوک، گفت: فيس بوک يک شبکه اجتماعي است و من آن را جزو مصاديق مجرمانه نمي‌دانم.به گزارش مهر، علي جنتي در حاشيه مراسم ختم مادر محمد علي نجفي رئيس سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري در مورد رفع فيلتر فيس بوک، گفت: تاکنون جلسه اي براي بررسي مجرمانه بودن فيس بوک نداشته ايم. وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: من در فيس بوکم با داخل و خارج از کشور در ارتباط هستم و در اين روزها نيز در مورد ايام عاشورا با يکديگر صحبت مي‌کنيم و از نظر من فيس بوک جزو مصاديق مجرمانه نيست. وزير ارشاد پيش از اين نيز از کاهش محدوديت دسترسي به اطلاعات اينترنتي و ماهواره اي حمايت کرده و خواستار اقداماتي براي دسترسي و استفاده بيشتر از شبکه‌هاي اجتماعي شده شده بود.کميته تعيين مصاديق مجرمانه مسئوليت فيلترينگ سايت‌ها را بر عهده دارد که بر اساس قانون جرايم رايانه اي مصوب سال به رياست دادستان کل کشور تشکيل شده و وزير يا نماينده وزارتخانه‌هاي آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوري اطلاعات، اطلاعات، دادگستري، علوم، تحقيقات و فناوري، فرهنگ و ارشاد اسلامي، رئيس سازمان تبليغات اسلامي، رئيس سازمان‎ صدا و سيما و فرمانده نيروي انتظامي از جمله اعضاي اين کميته هستند.شبکه‌هاي اجتماعي نظير فيسبوک در ايران به دستور کميته تعيين مصاديق مجرمانه فيلتر شده. جنتي گفته است که تاکنون جلسه اي براي بررسي مجرمانه بودن فيسبوک نداشته ايم.گفتني است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين کميته تنها يک نماينده دارد و به گفته کارشناسان بدون هماهنگي و موافقت بقيه اعضاي اين کميته رفع فيلترينگ شبکه‌هاي اجتماعي نظير فيسبوک امکانپذير نيست.از زمان شروع به کار دولت حسن روحاني برخي وزراي دولت به صورت فعال در فيسبوک حضور دارند و آقاي جنتي چندين بار تاکيد کرده که بايد دسترسي به شبکه‌هاي اجتماعي نظير فيسبوک فراهم شود و فيلترينگ برخي سايت‌هاي اينترنتي هم برداشته شود.
صادق:‌ رئيس‌جمهور اوايل آذر گزارش مي‌دهد
همچنين در حاشيه مراسم ترحيم والده دكتر نجفي مشاور ارشد رئيس‌جمهور اعلام کرد که ارائه گزارش 100 روز اول کار دولت يازدهم از سوي دکتر روحاني، اوايل آذرماه انجام مي‌شود.صادق در جمع خبرنگاران درباره وعده رئيس‌جمهور براي ارائه گزارش از اقدامات 100 روزه دولت به مردم، افزود: اين گزارش اوايل آذر ارائه خواهد شد.وي در برابر پرسش خبرنگاري درباره تاريخ دقيق ارائه اين گزارش، پاسخ داد: اين گزارش اوايل آذر ارائه مي‌شود.مشاور ارشد رئيس‌جمهور همچنين در پاسخ به پرسش خبرنگار ديگري درباره سفرهاي استاني حسن روحاني گفت: دوستان ما قبلا برنامه‌ريزي اين سفرها را انجام داده‌اند و براي اين سفرها تدارک ديده‌ شده است اما اين سفرهاي استاني به آن صورتي که مدنظر شماست، نخواهد بود.صادق در ادامه در پاسخ به اين پرسش که آيا آقاي روحاني در پايان دور اول رياست‌جمهوري خود به همه استان‌ها سفر مي‌کند؟ گفت: آقاي رئيس‌جمهور برنامه‌هايي براي سفر به استان‌هاي کشور دارند.
گزارش 100 روزه دولت در همه حوزه‌هاست
حسين فريدون دستيار ويژه رئيس‌جمهور هم با اشاره به قرار داشتن در آستانه پايان 100 روز اول کار دولت يازدهم و گزارش رئيس‌جمهور در اين رابطه گفت: گزارش عملکرد 100 روزه رئيس‌جمهور شامل همه بخش‌هاي کشور مي‌شود. وي كه در حاشيه مراسم ترحيم مادر دكتر نجفي، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زماني که 100 روز از نخستين جلسه‌اي که در دولت و با حضور اعضاي کابينه جديد برگزار شد بگذرد، رئيس‌جمهور گزارشي از عملکرد دولت ارائه مي‌دهند.وي افزود: رئيس‌جمهور از وضعيت گذشته گزارشي مي‌دهند تا مردم بدانند که دولت چه چيزي را تحويل گرفته است.فريدون در پاسخ به اين پرسش که"اين گزارش شامل چه مباحثي مي‌شود؟» تصريح کرد: اين گزارش شامل همه بخش‌هاي کشور مي‌شود و رئيس‌جمهور نيز اين گزارش را ارائه مي‌دهند.دستيار ويژه رئيس‌جمهور در پايان با اشاره به تکميل نشدن کابينه دولت يازدهم پس از گذشت حدود 100 روز از آغاز به کار آن نيز گفت: در مورد ارائه گزارش عملکرد از وزارت ورزش نيز هرگونه اقدامي که در اين وزارتخانه در حوزه سرپرستي انجام شده است، ارائه مي‌شود.
خاتمي: ان‌شاءالله مذاکرات به نفع مردم
تمام مي‌شود
رئيس‌جمهور پيشين کشورمان با اشاره به مذاکرات اخير ايران و 1+5 اظهار کرد: ان‌شاءالله اين مذاکرات به نفع جمهوري اسلامي و مردم تمام مي‌شود.حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي در حاشيه مراسم ترحيم مادر رئيس سازمان ميراث فرهنگي، در جمع خبرنگاران با اشاره به مذاکرات اخير ايران و 1+5، اظهار کرد: ان‌شاءالله که اين مذاکرات خوب است و به نفع جمهوري اسلامي و مردم تمام مي‌شود.وي در پاسخ به اين پرسش که برنامه شما براي گسترش صلح در جهان که پيشتر مطرح کرده بوديد، چيست؟ تاکيد کرد: ما هميشه از صلح صحبت کرده‌ايم.
صالحي: نگران روند مذاکرات نباشيد
رئيس سازمان انرژي اتمي روند مذاکرات هسته‌يي ايران با 1+5 را خوب توصيف کرد و گفت: روند مذاکرات خوب است. علي‌اکبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به روند مذاکرات با 1+5، گفت: روند مذاکرات خوب است، نگران نباشيد.
وزير دفاع: تهديدات نظامي آمريکايي‌ شوخي است
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در واکنش به تهديدات نظامي آمريکا عليه ايران گفت: جدي نگيريد، اينها بيشتر شوخي است. سردار حسين دهقان وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در حاشيه مراسم ختم محمدعلي نجفي رئيس سازمان ميراث فرهنگي در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال که علي‌رغم مذاکرات هسته‌اي، آمريکايي‌ها بار ديگر حرف تهديد نظامي عليه ايران مي‌زنند، گفت: شما چرا جدي گرفته‌ايد، اين حرف‌ها بيشتر شوخي است.
توقيف هم ميهن را پيگيري مي‌کنيم
در حاشيه اين مراسم کرباسچي دبير کل حزب کارگزاران در مورد توقيف روزنامه هم ميهن، گفت: بعضي‌ها بعد از 6 سال مجددا منع تعقيب براي هم ميهن صادر کرده اند اما ما طبق قوانين وزارت ارشاد عمل مي‌کنيم.غلامحسين کرباسچي در مورد آخرين وضعيت روزنامه هم ميهن، گفت: بعضي‌ها بعد از 6 سال يادشان افتاده که منع تعقيب را مجددا صادر کنند. وي افزود: من شنيده ام از طرف رئيس قوه قضائيه قبول ماده 18 صورت گرفته است.دبير کل حزب کارگزاران با تاکيد بر اينکه منع تعقيب از سوي خيلي از حقوقدانان قابل اعتراض نيست، تصريح کرد: ما طبق قوانين وزارت ارشاد عمل مي‌کنيم.
قاليباف:‌ شنبه‌ها در خدمتتان هستم!
محمدباقر قاليباف شهردار تهران، اصحاب رسانه را خوب مي‌شناسد و مي‌داند که اگر مصاحبه نکند محال است از حلقه خبرنگاران خارج شود. اما او در حاشيه مراسم ختم والده دكتر نجفي زرنگ تر از اين حرفها بود و مصاحبه نکرده از جمع خبرنگارتن خارج شد و رفت. قاليباف براي آنکه خبرنگاري از وي نرنجد و يا ننويسد که قاليباف به سوالات خبرنگاران پاسخ نداد، با لبخند و خوشرويي اينگونه قضيه را جمع کرد: «شنبه‌ها در خدمتتان هستم». البته معلوم نبود منظور قاليباف کدام شنبه هاست. در ابتدا برخي گمان كردند كه شهردار تهران شنبه مصاحبه مطبوعاتي دارد اما خبرنگاران حوزه اجتماعي با اطمينان مي‌گفتند كه چنين چيزي واقعيت ندارد و شهردار تهران براي خلاصي از دست خبرنگاران چيزي گفت تا برود. «اينجا مراسم ختم است» جمله اي بود که علي اصغر فاني وزير آموزش و پرورش، که اين روزها با مطرح کردن ايده محرم‌سازي مدارس دخترانه تا حدودي جنجالي شده است، براي رهايي از سؤالات اصحاب رسانه بيان کرد و رفت.



تاریخ انتشار : 25 آبان 1392, 07:50



» اخبار مرتبط:

  • توپ «فيس بوک» در زمين بهارستان
  • کابينه فيس بوکي؛هيات دولت چند لايک خور داره؟
  • اردوغان روحاني را به ترکيه دعوت كرد
  • فردا رسیدگی به ماجراي استخدام هاي سفارشي در آموزش و پرورش
  • رييس‌جمهور فردا به شیراز می اید/حافظیه امروز تعطیل است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟