مشروح اخبار


» اداره کل غذا، دارو ،این آبمیوه ˈˈ سرطان زاست!



اداره کل غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم آبمیوه ای با نام تجاری ˈاستارˈ را غیر استاندارد و بدون مجوز قانونی برای ورود به این جزیره و مصرف آن را سرطان زا اعلام کرد.

به گزارش راک نیوز  از روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد قشم، مدیرکل غذا، دارو و استاندارد این منطقه وجود ترکیب اسید اسکوربیک با ویتامین Cرا در این آبمیوه عامل سرطان زا بودن آن دانست.

کاظم قربانی بیان کرد: بر روی برچسب آبمیوه ˈاستارˈ در قسمت مواد متشکله یا اسم ˈبنزوات سدیمˈ نوشته شده و یا با علامتˈE211 ˈ نشان داده شده است و طریقه شناسایی آن فقط در آزمایشگاه های کنترل کیفی امکان پذیر است.

وی با اشاره به رنگ دانه های موجود دراین نوع آبمیوه ها گفت: برروی برچسب کالا درقسمت مواد متشکله یا با اسم ˈسان ست یلوˈ و یا با علامتˈ E110ˈ نشان داده شده است که متاسفانه این رنگ های مصنوعی باعث ایجاد حساسیت، کهیر، التهاب و پیش فعالی کودکان شده و خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

این مسوول در منطقه آزاد قشم گفت: از خانواده ها درخواست می شود به شدت از دادن این گونه آبمیوه های غیراستاندارد به کودکان خود پرهیز کنند و با دستان خود کودکان دلبندشان را در معرض خطر قرار ندهند.

به گفته وی از آنجایی که اداره کل غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم ورود کالاهای غیراستاندارد را به این جزیره ممنوع کرده ، این کالا و کالاهای مشابه از طریق مبانی غیرقانونی و به صورت انبوه وارد قشم می شود.




تاریخ انتشار : 21 خرداد 1393, 09:00



» اخبار مرتبط:

  • رهنماخبرداد:محکومیت عرضه‌کنندگان کالای غیراستاندارد
  • 22 نوع کالای غیراستاندارد دربازار کهگیلویه و بویراحمد /قابل توجه مردم
  • هشدار!!وقتی قند میخرید به مارکش توجه کنید
  • اعلام اسامي شش محصول آرايشي غير مجاز
  • تعطيلی شهربازي غير استاندارد در البرز
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟