مشروح اخبار


» برج های بلاتکلیف دهدشت تعیین تکلیف شدند



پارک و فلکه مرکزی شهر دهدشت در یک دهه گذشته محل آزمون و خطای شهرداران مختلف بوده که ساخت برج هایی در این پارک از سوی شهردار سابق و تخریب و بازسازی آن از سوی شهردار جدید نمونه ای از این وضعیت است.


پارک و فلکه مرکزی شهر دهدشت در یک دهه گذشته محل آزمون و خطای شهرداران مختلف بوده که ساخت برج هایی در این پارک از سوی شهردار سابق و تخریب و بازسازی آن از سوی شهردار جدید نمونه ای از این وضعیت است.

به گزارش راک نیوز ؛ ساماندهی پارک میدان شهر دهدشت دو سال پیش با قطع درختان اطراف این میدان و حذف تابلوهای تبلیغاتی و دکه های اطراف این میدان کلید خورد.

عملیات بهسازی این پارک با ساخت برج های کوچک و بزرگ در اطراف این میدان شروع شد.

ساخت این برج های با هزینه های بالا موجعث تعجب شهروندانی شد که تنها مکان استراحت خود را در این شهر 53 هزار نفری می دیدند.

کار ساماندهی پارک مرکزی با هزینه یک میلیارد و 200 میلیون ریال و پیشرفت فیزیکی 30 درصد اجرا شد.

با تغییر شهردار دهدشت روند اجرای کار متوقف و تخریب برج های بلاتکلیف از سرگرفته شدکه

در این راستا هزینه های زیادی از بیت المال و شهرداری با تخریب و دوباره سازی از بین رفت.

هزینه های زیادی که می شد با تدبیر و برنامه ریزی بهتر برای توسعه شهر و ارایه خدمات بهتر به شهروندان در دیگر پروژه ها هزینه شود.

حسین جلیل آشور یکی از شهروندانی دهدشت با بیان اینکه همه شهرداران دهدشت تغییر و تحول در میدان مرکزی را برای خود وظیفه می دانند گفت: تخریب و صرف هزینه برای ساماندهی دوباره این پارک تجاوز به حقوق شهروندی است.

وی تنها مکان استراحت و گذراندن اوقات فراغت شهروندان را پارک مرکزی دهدشت خواند و افزود: تخریب فضای سبز، قطع درختان و ساختن برج ها کاری بی اساس و غیر کارشناسی بود.

شهروندان دهدشتی با اشاره به لزوم استفاده بهینه شورای شهر وشهرداری از منابع مالی این شهر ،برلزوم برنامه ریزی و جلوگیری از اجرای کارهای غیرکارشناسی و صرف اعتباربرای کارهای دوباره کاری نظیر ساخت برج در پاک مرکزی شهر شدند.

شهردار دهدشت در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: طرح قبلی میدان مرکزی فنی و مهندسی نبود و باید تخریب می شد.

جواد تخشا به اشاره به صرف هزینه بیش از یک میلیارد ریالی در این طرح افزود: تکمیل طرح قبلی با توجه به نیاز هزینه هفت میلیاردی برای شهرداری امکان پذیر نبود.

وی اظهارکرد: با استفاده از نظر کارشناسان و دیدگاههای شهروندان برج های بلاتکلیف پارک تخریب و ساماندهی و توسعه فضای سبز در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

تخشا با اشاره به پیشرفت 60 درصدی ساماندهی پارک مرکزی تصریح کرد: در دو ماه آینده این پارک به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه شهر دهدشت دارای کمترین سرانه فضای سبز در استان است ابراز داشت: سرانه فضای سبزشهری 9/3 متر است که برای جمعیت 53 هزار نفری بسیار پایین است.

صرف هزینه های هنگفت برای اجرای طرح ساماندهی پارک مرکزی وتخریب و دوباره سازی برای شهرداری دهدشت که بیش از 50 میلیارد ریال بدهی دارد، جای سوال است که باید مسوولان در این راستا با تدبیر و برنامه ریزی بهتر در فکر صرف هزینه ها با بازخورد بهتر باشند.

شهر دهدشت که به بدلیل واقع شدن شهر تاریخی با قدمت 450ساله به بلاد شاهپور شهرت دارد، سومین شهر پرجمعیت کهگیلویه وبویراحمد در 180کیلومتری یاسوج واقع شده است.


گزارش از حسین خدمتی



تاریخ انتشار : 14 تیر 1393, 12:49



» اخبار مرتبط:

  • رفع بلاتکلیفی پارک مرکزی دهدشت در آینده نزدیک
  • برای تکمیل ورودی های دهدشت 30 میلیارد ریال نیاز است
  • دهدشت فقیرترین شهر کهگیلویه و بویراحمد در سرانه فضای سبز است
  • دهدشت شهری با طراحی زیبا و منحصر بفرد است
  • 6 پارک‌ محله‌ای جدید در گچساران احداث می‌شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟