مشروح اخبار


» مرگ 240 راس بزوگوسفند یک دامدار عشایرنگون بخت!+تصاویر



داریوش دهقانی با اظهار تاسف از اتفاق ناگوار رخ داده شده افزود: این دامدار که صاحب هشت فرزند می باشد تمام دارای اش همین تعداد دام بوده که همگی آن را در یک روز از دست داده است .
به گفته رنجبر صاحب دامهای تلف شده ، ...


تعداد 240راس گوسفند و بز یک دامدار عشایری به نام منصور رنجبر در دشت قنات دهداری شهرستان کوار بر اثر نوشیدن آب مسموم تلف شدند.

به گزارش راک نیوز ازشیراز ؛  فرماندار شهرستان کوار یکشنبه شب با تایید این موضوع گفت : هر چند که در بررسی های اولیه گفته شده که علت از بین رفتن این تعداد دام نوشیدن آب آغشته به سم بوده ولی علت اصلی آن حادثه نیز هنوز در دست اقدام می باشد.

داریوش دهقانی با اظهار تاسف از اتفاق ناگوار رخ داده شده افزود: این دامدار که صاحب هشت فرزند می باشد تمام دارای اش همین تعداد دام بوده که همگی آن را در یک روز از دست داده است .

 

 

 

 

 

 

این اتفاق که در دشت قنات دهداری رخ داد، باعث شد که منصور رنجبر از عشایر دامدار این منطقه، تمام دارایی خود را از دست بدهد.

این دامدار هنگامی که در ساعت ۱۰ صبح روز بیست‌ودوم مردادماه جاری، تانکر آب را از نزدیک‌ترین تلمبه پُر می‌کرد و به محل اتراق گوسفندان می‌برد، نمی‌دانست که نیم‌ساعت بعد حیوانات او ابتدا می‌لرزند، سپس پراکنده می‌شوند و در عرض ۱۰ دقیقه بعد و بدون اینکه بتواند هیچ‌کدام را نجات دهد همگی بر روی زمین افتاده و از بین خواهند رفت.

بنا به گفته‌ شاهدان عینی که از سروصدا برای کمک‌رسانی‌ زن و بچه‌های این خانواده‌ عشایری به محل واقعه رفته بودند، این اتفاق آنقدر سریع رخ داد که حتی نتوانستند سر حیوانات را ببرند.


به گفته رنجبر صاحب دامهای تلف شده ، تانکر آبی را که برای آب دادن دامهایش آورده بود از نزدیک ترین تلمبه پر کرده بود که نیم ساعت پس از نوشیدن آب و بدون اینکه امکان نجات هیچ کدام را داشته باشند جلوی چشمانش تمام دامها یک مرتبه بر روی زمین افتاده و از بین رفتند.

رنجبر اضافه کرد: تنها تعداد 60 راس از دامهای تلف شده اش بیمه بوده اند.

براساس این گزارش برای تشخیص قطعی علت مسمومیت، از آب چاه کشاورزی آب تانکر مصرف شده و لاشه دام ها نمونه برداری صورت گرفته و توسط اداره دامپزشکی به آزمایشگاه ارسال شده است.

این گزارش حاکیست ، در یک اقدام نوعدوستانه تعدادی از اهالی محل و عشایر منطقه و روستاهای قنات، دهداری، جلال آباد، همدم آباد و خورگان این شهرستان 50 راس دام به عنوان کمک برای جبران تلفات به این خانواده هدیه دادند.

کوار در 40کیلومتری جنوب شرق شیراز  وحدفاصل شیراز و فیروز آباد قرار دارد.



تاریخ انتشار : 27 مرداد 1393, 00:12



» اخبار مرتبط:

  • آتش گرفتن سیلندر گاز در شیراز 5 نفر را مجروح کرد
  • تلاش 5 ساعته برای نجات کودک 8 ساله ناپدید شده در کوه دنا
  • گوسفند 5 شاخ همه را متعجب کرد + عکس
  • ویژه / خبر خوش از سرنوشت محیط بان یاسوجی
  • آتشی که مزرعه گندم کشاورز قلعه‌رئیسی را خاکستر کرد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟