مشروح اخبار


» امام جمعه گچساران؛ مشکلات خبرنگاران رفع شود/ظرفیت مهم اصحاب رسانه در توسعه شهرستان



نشست شورای فرهنگ عمومی گچساران با دستور کار گرامیداشت برگزاری اولین نماز جمعه و بررسی مشکلات خبرنگاران در دفتر امام‌جمعه این شهرستان برگزار شد.


ابتدای این نشست با مرثیه‌سرایی حجت‌الاسلام خادمی (رئیس تبلیغات اسلامی گچساران) در عزای سرور و سالار شهیدان عالم حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و 72 تن از یاران باوفای آن حضرت همراه بود.
اورنگ نارکی، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در ادامه نیز به مصوبات نشست قبل اشاره و توضیحاتی در خصوص پیگیری و اجرای مصوبات نیز مطالبی ارائه کرد.
، رئیس ستاد نماز جمعه گچساران در ادامه به 5 مردادماه 58 سال روز برگزاری اولین نماز جمعه در کشور اشاره کرد و گفت: ستاد نماز جمعه گچساران به همین مناسبت برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده است که می‌توان به تجلیل از خانواده معظم شهدا، تجلیل از پیشکسوتان نماز جمعه، دیدار با خانواده ائمه جمعه فقید شهرستان و همچنین برگزاری مراسم بزرگداشت این روز اشاره کرد.
سلیمانی افزود: فضاسازی محیط شهری مرتبط بااهمیت و جایگاه نماز جمعه، استقرار میز خدمت جهت پاسخگویی مسئولان و مرتفع کردن مشکلات مردم و همچنین راه‌اندازی غرفه کتاب و کتاب‌خوانی در مکان برگزاری نماز جمعه و تجلیل از پیشکسوتان عضو ستاد نماز جمعه از دیگر برنامه‌های این مناسبت مهم در گچساران خواهد بود.
در ادامه این نشست امام‌جمعه گچساران گفت: از همه ادارات، نهادها و دستگاه‌هایی که در برگزاری اجلاسیه شهدای گچساران تلاش کردند کمال تشکر و قدردانی راداریم؛ اما بحث انتخابات امتحان بزرگی برای ملت و برای مسئولین بود، انتخابات ریاست جمهوری ظرف کمتر از ۵۰ روز برگزار شد که مرحله دوم باشکوه‌تر و با مشارکت بالا در سطح شهرستان و کشور اتفاق افتاد که از همه‌کسانی که در راستای برگزاری این مهم تلاش کردند بازهم تشکر می‌کنم.
حجت‌الاسلام سید عنایت هاشمی منش ادامه داد:5 مردادماه مصادف با سالروز برگزاری اولین نماز جمعه است و این روز را باید گرامی بداریم. نخستین نماز جمعه در ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی در دانشگاه تهران اقامه شد. مرحوم طالقانی یار بزرگوار امام (ره) و ازجمله شخصیت‌هایی است که در جریان انقلاب مؤثر بودند.
وی در ادامه با اشاره به جایگاه نماز جمعه اظهار کرد: نماز جمعه جایگاهی برای تبیین سیاست‌های کلان نظام اسلامی است که می‌تواند نقشه‌های دشمنان را خنثی کند. امروز به برکت نظام اسلامی بیش از ۹۰۰ نقطه در کشورمان نماز جمعه برپاست که هرچه حضور مردم در نماز جمعه باشکوه‌تر باشد عظمت برای کشور را به همراه خواهد داشت.
امام‌جمعه گچساران افزود: در راستای برگزاری برنامه‌های گرامیداشت اولین نماز جمعه، همت همه نهادها را می‌طلبد چراکه نماز جمعه جایگاهی است که خیلی از مسائل را بیان می‌کند و در دفاع از دولت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی همواره نیز مدافع خدمات نظام بوده و مشکلات را بیان کرده است لذا انتظارمان به‌عنوان یک دغدغه دینی این است که همه مسئولین به رشد جایگاه معنوی، اجتماعی، فرهنگی، عبادی و سیاسی نماز جمعه توجه بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: از بدو ورود به گچساران مشکلات مصلای شهرستان را پیگیری کردیم، بحث تأمین اعتبار جهت تکمیل مصلا را دنبال کردیم که به حمدالله مشکل گنبد مصلا برطرف شده است و گنبد جدید همچون طرح گنبد حرم امامین عسکریین علیهماالسلام است که کار زیبایی است.
حجت‌الاسلام هاشمی منش گفت: نکته دیگر بحث فضای داخلی مصلا بود که با جلسات که با کارشناسان مختلف داشتیم نتیجه این بود که سقف کاذب جمع شود و کل نمای داخلی مصلا هم سفیدکاری شود که این موضوع هم تأمین اعتبارشده و بحث نمای بیرونی مصلا نیز با جدیت پیگیری می‌شود.
فرماندار گچساران در این نشست گفت: برگزاری اجلاسیه شهدا در سطح شهرستان بسیار ویژه بود و تلاش‌های زیادی هم صورت گرفت که از فرمانده سپاه ناحیه گچساران در هم تشکر می‌کنم.
روانبخش دیهیمی خوب افزود: ایام عاشورا و محرم یک فرهنگ است که باید معنویت خاص این ایام را تبیین کنیم. نکته دیگر اینکه نماز جمعه نقش مهمی در بحث ارتباط با مردم و مسئولین دارد، نماز جمعه جایگاه و اهمیت آگاهی بخشی به مردم را بر عهده دارد و همه وظیفه‌داریم در این زمینه به‌عنوان خدمتگزار این موضوعات را برای مردم تبیین کنیم.
وی تصریح کرد: در بحث برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سطح شهرستان هم از همه دستگاه‌ها، ادارات، نهادها، شرکت‌ها و ...تشکر می‌کنم، در سطح کشور و با توجه به محدود بودن وقت، انتخابات بی‌نظیری داشتیم و راهبردهای رهبر معظم انقلاب چراغ راه مسئولان و متولیان امر بوده است و مردم نیز حضوری باشکوه داشتند.
فرماندار گچساران اظهار کرد: چشم دشمن هم به انتخابات کشورمان دوخته‌شده بود و با توجه به هزینه‌های بالایی که کرده بودند به دنبال کمرنگ کردن انتخابات و مشارکت مردم بود اما مردم بازهم نشان دادند همچنان پای انقلاب و ارزش‌های نظام هستند.
سرهنگ ناصر صالحی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران در این نشست هم گفت: با توجه به اینکه برگزاری اولین اجلاسیه شهدای شهرستانی را داشتیم و همچنین شأن و منزلت شهدا ایجاب می‌کرد؛ بنابراین تلاش شد تا اجلاسیه به‌صورت ویژه برگزار شود و به‌نوبه خودم از همه نهادها، دستگاه‌ها، ادارات، شرکت‌ها، اقشار مختلف مردم و همه عزیزانی که در برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان تلاش کردند صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران در ادامه این نشست به موضوعاتی درباره تب دنگی و همچنین علائم، پیشگیری و درمان اشاره کرد و گفت: تب دنگی یک عفونت ویروسی است که از طریق نیش پشه‌های آلوده به انسان منتقل می‌شود و پشه آئدس عامل اصلی انتقال بیماری به انسان است که بیشتر در آب‌وهوای گرمسیری و همچنین در مناطق شهری یافت می‌شود.
دکتر حسین عسکری بهسازی محیط، تشخیص سریع بیماری و خود مراقبتی در مناطق آلوده را سه اصل مهم برای کنترل تب دنگی برشمرد و افزود: پشه آئدس بیشتر در لاستیک‌های کهنه خودروها و آب‌های راکد تخم‌گذاری می‌کند و البته کشورهای همسایه (حاشیه خلیج‌فارس) در گسترش این بیماری مؤثر بوده‌اند، بنابراین وزارت بهداشت اقدامات گسترده‌ای را برای شناسایی و رصد پشه آئدس در کشور انجام داده است.

وی گفت: بنابراین اقدامات لازم برای جلوگیری و پیشگیری از این بیمار در شهرستان به کمک سایر دستگاه‌ها خود امری ضروری است و از مردم هم می‌خواهیم در این زمینه با بهداشت و درمان همکاری کنند. بهسازی محیط مهم‌ترین اقدام پیشگیرانه است که با این اقدامات می‌توانیم زیستگاه‌های پشه آئدس را کم و جلوی تکثیر بالای آن را بگیریم؛ لذا مدیریت منابع آب، پسماند، زباله و همچنین نظافت کانال‌های آب‌های جاری در شهرستان نیز خیلی مهم است.
پیگیری مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه گچساران دستور کار دیگر این نشست بود که برای اولین بار در نشست شورای فرهنگ عمومی مطرح و مسئولان هم پای درد دل خبرنگاران و مشکلات آن‌ها نشستند. موضوعات توسط برخی نمایندگان خبرنگاران در این نشست مطرح شد که در ادامه نیز در راستای رفع مشکلات خبرنگاران مصوباتی نیز جهت اجرا به تصویب رسید.
امام‌جمعه گچساران در پایان هم گفت: همچنین باید مسئولان گچساران مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ را مدنظر قرار داده زیرا رفع دغدغه‌های این عزیزان کمک به توسعه شهرستان خواهد بود.




تاریخ انتشار : 24 تیر 1403, 10:32



» اخبار مرتبط:

  • ستاد نماز جمعه گچساران با منتخبان مردم مخالفتی ندارد
  • نماز جمعه دهدشت با رعایت موازین بهداشتی برگزار می شود
  • نخستین اجلاس استانی نماز در گچساران برگزار می شود
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، هنری قلب شهر در گچساران؛ ستادهای برتر نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند
  • ستادهای برتر کشوری انتخاب شدند/ستادهای کهگیلویه و بویراحمد خوش درخشیدند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟