مشروح اخبار


» هیچ موردی از تب دنگی در کهگیلویه و بویراحمد گزارش نشده است



رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: خوشبختانه تاکنون در سطح استان موردی مبنی بر ابتلا به تب دنگی گزارش نشده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: خوشبختانه تاکنون در سطح استان موردی مبنی بر ابتلا به تب دنگی گزارش نشده است.

به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر سعید جاودان سیرت افزود: تب دنگی بیماری ویروسی است که فقط از طریق پشه آئدس آلوده به انسان منتقل می شود.

وی با بیان اینکه این بیماری از طریق تنفس منقل نمی شود، اظهار داشت: چنانچه پشه آلوده فرد سالمی را نیش بزند منجر به انتقال بیماری خواهد شد.

دکتر جاودان سیرت با اشاره به علائم بیماری تب دانگی، خاطر نشان کرد: تب، استخوان درد شدید، خارش و قرمزی در محل نیش و لک های پوستی از جمله علائمی است که فرد به آن دچار خواهد شد

وی ابراز کرد: اگر فرد دچار این علائم شود و به مناطق گرمسیری یا مناطقی که این پشه دیده شده است مانند استان های هرمزگان، بوشهر و استان های شمالی سفر کرده باشد و سپس به این علائم مبتلا شده، باید حتما به پزشک مراجعه نماید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: درمان این بیماری تنها داروی مسکن، استراحت و دریافت مایعات می باشد که خوشبختانه مرگ و میر ناشی از این بیماری کم است ولی اگر فردی دچار علائم شد و یا اگر پشه ای آن را نیش زده و سپس به علائم مبتلا شده باشد باید حتما به پرشک مراجعه و پیگر درمان خود باشد.

دکتر جاودان سیرت یادآور شد: یکی از نکات مهمی که مردم ما باید به آن دقت داشته باشند، آن است که لباس رنگ روشن و آستین بلند بپوشند و در مناطقی که پشه زیاد است، حتما از پشه بند استفاده نمایند.

وی تاکید کرد: رعایت بهداشت عمومی، تخلیه به موقع زباله های منزل، شست و شوی مداوم سطل زباله ها، رعایت نظافت گلدان و تمیز نگه داشتن ظروف زیر آنها از جمله مواردی است که اگر رعایت شوند مانع ایجاد این بحران خواهند شد



تاریخ انتشار : 24 تیر 1403, 09:22



» اخبار مرتبط:

  • هشداررئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص بروز بیماری تب دانگی
  • یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • بیماری آنفولانزا در کهگیلویه و بویراحمد مهار شد
  • زخم معده، علل و راه های درمان آن/ شیوع بالای زخم معده در مردان/ آیا زخم معده منجر به سرطان معده خواهد شد؟
  • آخرین وضعیت ویروس کرونا و رنگ بندی این ویروس در شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟