مشروح اخبار


» اهدای اعضای بدن بیمار مرگ مغزی به پنج بیمار جان دوباره بخشید



پس از اظهار رضایت خانواده مرحومه هما روزبهان، تیم جراحی پیوند اعضای شیراز در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج حضور یافته و اعضای نام برده را پس از خارج کردن از بدن بیمار، به بیمارستان نمازی شیراز انتقال داده و به بیماران نیازمند به این اعضای حیاتی پیوند داده شد.

 


بهروز یزدان پناه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از پانزدهمين اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: اهدای 2 کلیه، کبد، پانکراس و روده کوچک، خانم 33 ساله از اهالي روستاي قلعه دختر شهرستان كهگيلويه، ساکن روستای سروك شهرستان بویراحمد که بر اثر خون ريزي دچار مرگ مغزي شده بود به پنج بیمار نیازمند، زندگی تازه ای بخشید.

 

یزدان پناه افزود: پس از اظهار رضایت خانواده مرحومه هما روزبهان، تیم جراحی پیوند اعضای شیراز در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج حضور یافته و اعضای نام برده را پس از خارج کردن از بدن بیمار، به بیمارستان نمازی شیراز انتقال داده و به بیماران نیازمند به این اعضای حیاتی پیوند داده شد.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن ارج نهادن به این اقدام خداپسندانه از خداوند منان برای آن مرحومه طلب مغفرت و برای خانواده ایشان صبر و شکیبایی مسئلت کرد.

 

یزدان پناه گفت: این پانزدهمين اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در استان کهگیلویه و بویراحمد است که در سال جاری اتفاق افتاد.

به گزارش راک نیوز از یاسوج ؛ مرحومه هما روزبهان پنجمین بیماری بود که از ایل دشمن زیاری اعضاء خود را اهدا ء نمود.براساس این گزارش از 15 اهداء عضو صورت گرفته در کهگیلویه وبویراحمد در سال جاری 5 نفر از ایل دشمن زیاری بودند که این خود نمادی از نوع دوستی و برگی از دفترمملو از فداکاری این ایل نسبت به همنوعان خود میباشد.

ایل دشمن زیاری یکی ازایلات بزرگ کهگیلویه وبویراحمد میباشد که علاوه براسکان در نقاط وسیعی از شهرستان کهگیلویه در دیگر نقاط استان وحتی در بخشی ازممسنی فارس  سنکی گزیدند.



تاریخ انتشار : 23 دی 1393, 00:02



» اخبار مرتبط:

  • اعضای بدن بیمار مرگ مغزی جان 3 نفر را نجات داد
  • اهدای اعضای بدن بیمار مرگ مغزی دهدشتی به بیماران نیازمند
  • اعضای بدن بیمار مرگ مغزی جان سه نفر را نجات داد
  • اهداء عضو کودک 5 ساله در یاسوج
  • اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی یاسوجی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود