مشروح اخبار


» باور به زندگی و امید در کهگیلویه و بویراحمد کم شده است



امید به زندگی در میان روستائیان کم شده که باید این موضوع به صورت جدی شود و در حوزه فرهنگ کار و آسیب‌شناسی صورت گیرد. در این روستاها خانواده‌های بسیاری هستند که خود و دام‌هایشان در یک مکان نزدیک به هم و گاها مشترک زندگی می‌کنند به گونه‌ای که به لحاظ تماس با فضولات حیوانی در معرض انواع خطرات و بیماری‌ها هستند....

قائم مقام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: امید به زندگی در میان روستائیان کم شده که باید این موضوع به صورت جدی شود و در حوزه فرهنگ کار و آسیب‌شناسی صورت گیرد.       

به گزارش راک نیوز به نقل از مهر، ارسلان جلال‌فرد بعداز ظهر یکشنبه در نشست ساماندهی مناطق محروم با حضور نماینده شهرستانهای بویراحمد و دنا افزود: با راه‌اندازی ستاد مناطق محروم، روستاهای زیادی را در این استان بازدید کردیم که در جریان این سفرها از نزدیک با مشکلات آن‌ها آشنا شده و در حد توان و بضاعت کمیته امداد نسبت به رفع نیازهای روستائیان اقدام کردیم.

وی اظهار داشت: مسئولان کمیته امداد استان تاکنون با 225 خانوار روستایی در استان دیدار چهره به چهره داشته اند.‌

وی بیان داشت: منطقه "سیلاب کلوار"، "آبگل"، "عروه لنده"، "تنگ آبشور"، مناطق "لوداب"، "چه‌چل بهمئی" و مناطقی از چرام در مدت راه‌اندازی ستاد مناطق محروم مورد بازدید مسئولان کمیته امداد قرار گرفتند.

جلال‌فرد افزود: ستاد رسیدگی به وضعیت مناطق محروم در این استان از حدود یک سال پیش آغاز به کار کرد و تاکنون اثرات خوبی در این مناطق داشته است.

وی با بیان اینکه وجود این ستاد در شناسایی، پیگیری و رفع مشکلات روستائیان و مناطق محروم اهمیت زیادی دارد، افزود: هدف عمده این ستاد ایجاد وحدت، همدلی و همکاری منسجم برای کاهش مشکلات روستائیان است.

وی تصریح کرد: در این بازدیدها و بررسی مشکلات آن‌ها، مسائل بهداشتی و کمبودها و نقایص این حوزه مهم‌ترین مشکلات این روستاها بودند که لازم است نسبت به تامین نیازهای اولیه مردم در حوزه بهداشت بیش از گذشته اقدام شود.

جلال فرد با اشاره به مشکلات زیاد مردم در سرفصل درمان و خانواده، عنوان کرد: در این روستاها خانواده‌های بسیاری هستند که خود و دام‌هایشان در یک مکان نزدیک به هم و گاها مشترک زندگی می‌کنند به گونه‌ای که به لحاظ تماس با فضولات حیوانی در معرض انواع خطرات و بیماری‌ها هستند.

وی افزود: جاده، مسکن و آب روستایی از دیگر نیازهای این مردم است که تنها با دادن این امکانات است که می‌توان جلوی مهاجرت روستائیان به شهرها و به وجود آمدن مشکلات بسیار در حاشیه شهرها را گرفت.

قائم مقام کمیته امداد استان عنوان کرد: کمیته امداد در حد توان یا به صورت مستقیم و یا از طریق پیگیری و رایزنی با سایر ادارات به رفع مشکلات این روستاها پرداخته ولی واقعیت آن است که به تنهایی قادر به پاسخگویی به مشکلات مردم نیستیم و در این زمینه نیازمند عزم همگانی هستیم.

جلال‌فرد عنوان کرد: کمیته امداد آمادگی دارد تا در ستاد مناطق محروم همپای دیگر ادارات برای کاهش محرومیت در استان گام بردارد.



تاریخ انتشار : 11 تیر 1391, 23:10



» اخبار مرتبط:

  • 133 یتیم بدون حامی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • برخي شهروندان یاسوج به نان شب محتاج هستند
  • سفر قائم مقام کمیته امداد استان به بخش چاروسا
  • منطقه زاگرس‌نشین از محرومیت تاریخی رنج می‌برد
  • سفری که بوی امید میدهد/نگرانی زارعی از مشکلات سیلاب کلوار
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟