مشروح اخبار


» در شهرستان باشت به مرحله اجرا رسید :" طرح تعیین نقشه اپیدمیولوژیک بیماری سالک



مهرشاد عزیزی کارشناس مسئول مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت و درمان باشت گفت: طرح تعیین اپیدمیولوژیک بیماری سالک در شهرستان باشت به مرحله اجرا رسید .

کارشناس مسئول مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت و درمان باشت افزود:با هماهنگی کارشناسان


" طرح تعیین نقشه اپیدمیولوژیک بیماری سالک به مرحله اجرا رسید "

مهرشاد عزیزی کارشناس مسئول مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت و درمان باشت گفت: طرح تعیین اپیدمیولوژیک بیماری سالک در شهرستان باشت به مرحله اجرا رسید .

به گزارش راک نیوز از باشت ،کارشناس مسئول مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت و درمان باشت افزود:با هماهنگی کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه طرح شناسایی موارد سالک و ترسیم نقشه اپیدمیولوژیک بیماری سالک در شهرستان باشت رقم خورد .

عزیزی با بیان اینکه این طرح در 3 فاز اجرایی می شود ، ادامه داد : فاز اول اجرای این طرح که از مردادماه شروع و تا پایان مهرماه ادامه دارد ، نیروهای مبارزه با بیماری ها در 2 منطقه شهر باشت و روستای آبدهگاه اقدام به جمع آوری پشه خاکی می کنند .

وی تصریح کرد :  پشه خاکی که از طریق ایجاد تله چسبان در داخل و خارج اماکن مسکونی ، داخل باغ ها ، خرابه ها ، طویله و اصطبل ها، لانه جوندگان و سایر مناطقی که احتمال حضور و فعالیت پشه خاکی در آن مناطق زیاد است جمع آوری می شوند .

عزیزی با اشاره به  اهمیت بیماری سالک از منظر سلامت اجتماعی و اقتصادی ، اظهار داشت : با اجرای این طرح در سطح استان و شهرستان امیدواریم بتوانیم به وضعیت اپیدمیولوژیک سالک دست پیدا کرده و اقدامات مداخله ای مثبتی در جهت ارتقاء سطح سلامت جامعه برداریم.

گزارش-(ز.محمدی)

 



تاریخ انتشار : 30 مرداد 1394, 18:48



» اخبار مرتبط:

  • مشاهده مواردی از بیماری سالک و تب مالت در کهگیلویه و بویراحمد
  • کشتارگاه شهر باشت پلمب شد/وضعیت غیر بهداشتی عامل تعطیلی گردید
  • ابراز نگرانی از افزایش سرطان‌های گوارشی در کهگیلویه و بویراحمد
  • آخرین خبرها از بیماری وبا در استان بوشهر
  • خطر سکته در انتظار 15 هزار بویراحمدی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟