مشروح اخبار


» 6 نفر بر اثر غرق‌ شدگي درکهگیلویه وبویراحمدجان باخته اند



 هر چند عموم مردم تصور مي كنند كه بيشترين آمار تلفات غرق‌ شدگي مربوط به درياها است اما بر اساس آمارهاي سازمان پزشكي قانوني كشور بيشترين غرق شدگي در رودخانه ها اتفاق افتاده است. استان كهگيلويه وبويراحمد طي چند سال گذشته با وجود اينكه استان ساحلي نبوده اما آمار غرق شدگي در اين استان به دليل وجود رودخانه هاي متعدد بسيار بالا بوده است


به گزارش راک نیوز به نقل از  روابط عمومي اداره كل پزشكي قانوني استان، در پنج ماه نخست سال جاري 6 نفر در رودخانه هاي استان جان باختند. از اين تعداد 5 نفر مرد و يك نفر زن بوده اند. اين آمار در مدت مشابه در سال گذشته 10 مورد، 8 مرد و 2 زن بوده است.

 

هر چند عموم مردم تصور مي كنند كه بيشترين آمار تلفات غرق‌ شدگي مربوط به درياها است اما بر اساس آمارهاي سازمان پزشكي قانوني كشور بيشترين غرق شدگي در رودخانه ها اتفاق افتاده است. استان كهگيلويه وبويراحمد طي چند سال گذشته با وجود اينكه استان ساحلي نبوده اما آمار غرق شدگي در اين استان به دليل وجود رودخانه هاي متعدد بسيار بالا بوده است.

توصيه هاي کليدي براي پيشگيري از غرق‌شدگي در رودخانه ها، كانال‌ها و آب‌هاي كم عمق

 

از آنجا كه بر اساس آمار هاي موجود تعداد قابل توجهي از موارد غرق‌شدگي در رودخانه ها و آب‌هاي كم عمق اتفاق مي افتد در ادامه توصيه هايي براي پيشگيري از غرق‌شدگي در رودخانه ها مطرح مي شود:

 

▪ آشنايي با فنون اوليه شنا،آشنايي با محدوديت ها و رعايت آن‌ها از ابتدايي ترين الزامات قبل از شنا است.

 

▪ اطلاع از وضعيت عمق آب قبل از تصميم به شيرجه زدن و حتي قبل از ورود به آب ضروري است. چرا که شيرجه در آب هاي کم عمق خطر ضربه به سر و نيز شکستگي گردن را به دنبال دارد.هم چنين ورود به آب‌هاي عميق براي مبتديان، خطر غرق شدگي را افزايش مي دهد.

 



تاریخ انتشار : 2 شهریور 1394, 12:12



» اخبار مرتبط:

  • 170 مورد غرق شدگي در سه استان
  • كهگيلويه و بويراحمد رتبه پنجم كشور در فوت ناشي از غرق شدگي را دارد
  • مرگ دردناک جوان 20 ساله جلوی چشمان برادر!+عکس
  • شهرستان بويراحمد با بیشترین مصدومين ناشي از حوادث كار
  • غرق شدن مرد گچسارانی در رودخانه "زهره "کهگیلویه وبویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟