مشروح اخبار


» اصلاح‌طلبان براي انتخابات آينده بايد به اجماع برسند



ما اصولي داريم «اسلام، قانون اساسي و جمهوري اسلامي». اما اين منافاتي ندارد با اينکه به بعضي امور انتقاد داشته باشيم. از جمله اصول ما اين است که ما از حقوق کسي که با ما نيست، ولي برانداز هم نيست دفاع مي‌کنيم. اگر کسي برانداز نبود بايد در عين مشخص کردن مرزهاي هويتي از حقوقش دفاع کرد.

 

 رييس‌جمهور سابق کشورمان گفت: نظر من در مورد انتخابات آينده رياست جمهوري رسيدن به اجماع در ميان اصلاح طلبان است.

به گزارش ايلنا، سيد محمد خاتمي در ديدار با شوراي مرکزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشکي تهران، با تشريح وضعيت کشور، مشکلات معيشتي مردم را از مسائل مهم جاري برشمرد و اظهار اميدواري کرد که شاهد تحولاتي به نفع انقلاب و کشور و مردم باشيم.

وي تصريح کرد: نشانه‌هايي براي تغيير فضا هست، هرچند خيلي چشمگير نيست.

رئيس جمهوري سابق ايران با تأکيد بر لزوم اجراي بدون تنازل و بي‌کم و کاست قانون اساسي خاطرنشان کرد: بايد به ظرفيت‌هاي معطل مانده و اجرا نشده قانون اساسي توجه نمود و براي اجراي کامل آن تلاش کرد. همه مي‌گويند قانون اساسي بايد اجرا شود. ما گفته‌ايم قانون اساسي را قبول داريم و آن را عامل اصلي نظم در جامعه مي‌دانيم؛ بايد گروه‌هاي حقوقي و سياسي تشکيل داد و روي اين موضوع بحث کرد. مطالعه و فعاليت فکري بر روي قانون اساسي از منظر سياسي و حقوقي بسيار مهم است و شما مي‌توانيد در انجمن اسلامي روي اين موضوع کار کنيد.

رئيس بنياد باران در تبيين جريان اصلاحات گفت: ما در‌ چارچوب جمهوري اسلامي و با پايبندي به اسلام عمل مي‌کنيم و با سکولاريزم از يک سو و خشونت‌طلبي و جزم گرايي از سوي ديگر مخالفيم. ما اصولي داريم «اسلام، قانون اساسي و جمهوري اسلامي». اما اين منافاتي ندارد با اينکه به بعضي امور انتقاد داشته باشيم. از جمله اصول ما اين است که ما از حقوق کسي که با ما نيست، ولي برانداز هم نيست دفاع مي‌کنيم. اگر کسي برانداز نبود بايد در عين مشخص کردن مرزهاي هويتي از حقوقش دفاع کرد. سيد محمد خاتمي در مورد انتخابات آينده رياست جمهوري و مواضع اصلاح طلبان افزود: نظر من رسيدن به اجماع در ميان اصلاح طلبان است. در عين حال که اگر قرار است شاهد انتخابات پرشوري باشيم، بايد فضاي مناسب نيز مهيا گردد و عمده اين مسؤوليت مهم متوجه حکومت است که بايد فضاي مناسب را فراهم آورد. مباحثي که در فضاي کنوني مطرح مي‌شود و نام‌هايي که به ميان مي‌آيد بيشتر در حد گمانه زني است. ما دغدغه‌ها و مطالبات خودمان را داريم و بايد آن‌ها را مطرح کنيم.

رئيس جمهوري سابق ايران سخنان خود را با تأکيد مجدد بر مرام اصلاح طلبي اين گونه پايان داد: بايد تلاش کنيم تا بتوانيم گامي به جلو برداشته و تغييراتي هرچند کوچک را رقم بزنيم، نبايد انتظار برآورده شدن حداکثر‌ها را در زمان‌هاي کوتاه داشت، بايد واقع‌بين بود و گام‌هايي براي عبور از فضاي کنوني و برطرف شدن مشکلات برداشت، شما نيز دغدغه‌ها و مطالبات خود را مطرح نموده و به فضاي بحث و گفت‌وگو دامن بزنيد.



تاریخ انتشار : 29 تیر 1391, 13:48



» اخبار مرتبط:

  • ممانعت از كانديداتوري نامزدها تعرض به حقوق مردم است
  • اصلاح‌طلبان بايد با تمام توان در انتخابات شرکت کنند
  • حمايت اصلاح‌طلبان از کانديداي غيراصلاح‌طلب خودکشي سياسي است
  • اصلاح طلبيم نه راحت طلب!
  • بايد از اصلاح طلبان براي نجات کشور خاضعانه دعوت به عمل آيد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟