مشروح اخبار


» وجود 292 حلقه چاه غیر مجاز در گچساران و باشت



مدیر آب منطقه‌ای گچساران گفت: یکهزار و 252 حلقه چاه در شهرستانهای گچساران و باشت موجود است که 960حلقه آن مورد تائید وزارت نیرو است.

عارف بهگام در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد چاهها در دشتهای لیشتر، امامزاده جعفر، باشت، سرپری، شاه بهرام و خیرآباد حفر شده است.


وجود 292 حلقه چاه غیر مجاز در گچساران و باشت

مدیر آب منطقه‌ای گچساران گفت: یکهزار و 252 حلقه چاه در شهرستانهای گچساران و باشت موجود است که 960حلقه آن مورد تائید وزارت نیرو است.

عارف بهگام در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد چاهها در دشتهای لیشتر، امامزاده جعفر، باشت، سرپری، شاه بهرام و خیرآباد حفر شده است.

 مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گچساران در ادامه از افت 18.5 متری سطح آب سفره های زیر زمینی دشت امامزاده جعفر خبر داد.

بهگام تصریح کرد: 313حلقه چاه کشاورزی در دشت امامزاده جعفر وجود دارد که سالانه به طور متوسط می بایست 14 میلیون و 800 هزار متر مکعب آب از آن برداشت شود.

بهگام در ادامه ابراز کرد: این در حالی است که سالانه به طور متوسط 23 میلیون متر مکعب آب از چاه های دشت امامزاده جعفر برداشت می شود.

بهگام تصریح کرد: با افزایش راندمان آبیاری، تغییر الگوی کشت و کشت محصولاتی با نیاز آبی کم و بازدهی اقتصادی بالا،  توجه جدی به حفظ مراتع، آبخیزداری و تغدیه مصنوعی میتوان گام موثری برای پیشگیری از بروز بحران و همچنین کنترل منابع آب برداشت که نیازمند هماهنگی، انسجام و همدلی مسئولین است.

وی همچنین  از عموم مردم بویژه کشاورزان، بهره برداران منابع زیر زمینی که عمده ترین مصرف کنند گان این نعمت الهی هستند، استفاده بهینه و صرفه جویی در مصرف آب بخصوص در بخش کشاورزی را خواستار شد  تا  دچار خشک سالی و کم آبی  نشوند.

بهگام در پایان با بیان اینکه بیشترین هدر رفت آب در بخش کشاورزی است بر ضرورت نصب کنتورهای هوشمند برای چاه‌های کشاورزی تأکید کرد.



تاریخ انتشار : 26 خرداد 1395, 15:57



» اخبار مرتبط:

  • سطح آب سفره های زیرزمینی دشت امامزاده جعفر گچساران 18.5متر کاهش یافت
  • 823 میلیون متر مکعب اب رودخانه زهره و جراحی به گچساران و کهگیلویه بزرگ تخصیص یافت
  • اجرای 18 طرح بزرگ آبی در گچساران و باشت با اعتباری افزون بر 30 میلیارد تومان
  • با حضور وزیر نیرو طرح انتقال آب ماهور باشت و امام زاده جعفر گچساران افتتاح شد.+تصاویر
  • اجرای پروژه تأمین آب اراضی دشت مور 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟