مشروح اخبار


» واکنش امام جمعه قلعه رئیسی به صحبت های مدیرکل انتخابات و نماینده کهگیلویه در جلسه شورای اداری کهگیلویه



صلواتی تصریح کرد: مدیری که تنها به ملاک هم خط بودن انتخاب می‌شود و روز به روز باعث عقب‌ماندگی کهگیلویه می‌شود، امیدوارم نماینده مجلس که در دیگر عرصه‌ها امتحان خوبی داده است بتواند با تفکر انقلابی و جهادی و حمایت از مدیران انقلابی و جهادی کهگیلویه را از بن‌بست خارج می‌کند.


به گزارش راک نیوز از چاروسا سید حسن آرمند؛ 

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

امام جمعه قلعه‌رئیسی در مباحث قرآنی به 8 عمل و کار که باعث رحمت الهی قرار می‌گیرد اشاره و تبیین کرد: در قرآن کریم 8 عمل و 8 کار باعث می‌شود که انسان مورد رحمت الهی قرار بگیرد و از موهبت‌ها و نعمت‌ها و برکات آسمان و زمین برخوردار شود که در سوره نور آیه 56 که اقامه نماز، ادای زکات و اطاعت از پیامبر و در آیه 155 سوره انعام که بر قرآن که بر محمد نازل کردیم اطاعت و پیروی کنید و تقوا را سرلوحه قرار دهید.

وی عنوان کرد: در سوره مبارک حجرات در آیه 10 مومنان باهم برادر هستند، پس میانتان صلح و سازش را ایجاد کنید، از دیگر عوامل مورد رحمت آیه 204 سوره اعراف که زمانیکه قرآن تلاوت می شود گوش فرا دهید و ساکت باشید، در سوره مبارک نمل آیه 46 در این آیه طلب مغفرت و عذرخواهی از گناه از دیگر اول رسیدن به مغفرت و رسیدن به رحمت الهی است.

صلواتی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.

امام جمعه قلعه‌رئیسی در خطبه دوم به روز قدس اشاره و تصریح کرد: بزرگترین داغ 60 ساله بر دل امت اسلام غصب کشور فلسطین است و روز قدس یک روز بین‌المللی و مسئله اول دنیای اسلامی است و این روز تلاش دشمن در این است که مسئله قدس را به حاشیه نبرد.

وی بیان کرد: امروز وظیفه امت اسلام حمایت مالی و نظامی و کمک های نظامی اطلاعاتی به مردم فلسطین و مبارزان فلسطینی است و این روز روز زنده کردن مسئله فلسطین و روز امت اسلام است.

صلواتی به روز دهیاری‌ها و شهرداری‌ها اشاره کرد و از مردم خواست تا با دهیاران و شهرداران در امر ساخت ساز و عمران آبادانی کمک کنند.

امام جمعه قلعه‌رئیسی به روز عید فطر اشاره کرد و یادآور شد: روز عید فطر روز شرف و کرامت پیامبر است، چراکه مظهر اجتماع و اتحاد و برادری مردم با داشتن دل به سوی خداست و عزت مردم و امت اسلام هم در وحدت و اتحاد و دل در گرو احکام خدا داشتن است.

وی به سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد در هفته‌های آینده هم اشاره و تشریح کرد: بعد از سه سال کاروان تدبیر و امید به استان‌ها رفتند و به استان ما هم می‌آیند؛ ضمن اینکه خیر مقدم عرض می‌کنیم، اما مردم مومن، متدین، انقلابی و ولایی بخش چاروسا از مسئولان می‌خواهند که به 5 خواسته اساسی مردم در این منطقه توجه شود که اولاً مردم چاروسا از ریاست جمهوری و مسئولان می‌خواهند مسئله شهرستانی این منطقه در این سفر تصویب و محقق شود.

صلواتی همچنین عملیات گازرسانی به قلعه‌رئیسی و چاروسا را یکی دیگر از خواسته های مردم اعلام و تأکید کرد: مردم این منطقه از ریاست جمهوری می‌خواهند که وضعیت راه ارتباطی این منطقه به شهرستان و جاده برفکوه را در اولویت راه و شهرسازی قرار دهند و جوانان این منطقه از ریاست محترم جمهور می‌خواهند شهر قلعه‌رئیسی که بدون ورزشگاه است و به شهر بدون ورزشگاه در دنیا را صاحب ورزشگاه کنند.

وی، وضعیت بیکاری در شهرستان را یکی دیگر از خواسته‌های مردم عنوان کرد و توضیح داد: خواسته بعدی که به تمام شهرستان تعلق دارد، وضعیت اسفبار بیکاری توجه ویژه شود و اقدامات لازم برای اشتغال جوانان را مهیا کند و خانواده معظم شهدا مردم انقلابی استان ما خواهان مدیران مومن انقلابی و جهادی هستند.

امام جمعه قلعه‌رئیسی به صحبت‌های نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی چرا و لنده در جلسه شورای اداری شهرستان کهگیلویه هم اشاره و بیان کرد: نماینده مردم چاروسا در مجلس که با انتخاب ایشان مردم هم امیدوار شدند هم انتظاراتشان بالا رفت و ما هم آرزوی توفیق ایشان داریم، دیروز در جلسه شورای اداری شهرستان گفت که جاده سوق آبروی شهرستان را برده است؛ بنده می‌خواهم بگویم آبروی شهرستان ما را مدیران ناکارآمد و بی‌برنامه و ناتوان، سیاسی کار، روزه‌مرگی برده است، آبروی شهرستان ما را بیکاری جوانان، نبود کارخانجات در شهرستان، نبود فضای ورزشی برای جوانان راه‌های ارتباطی و قتلگاه‌ها برده است، آبروی شهرستان ما را سهم خواهی‌ها فضای ناسالم سیاسی و تعصبات غلط، فقر و اعتیاد و مرگ عزیزان کارگرانمان در دورترین مناطق کشور برده است

نماینده محترم بدانند راه نجات کهگیلویه تفکر انقلابی و مدیران انقلابی و جهادی دلسوز است امروز تنها مدیران دارای تفکر انقلابی و جهادی می‌توانند کهگیلویه را از بن بست خارج کنند.

صلواتی تصریح کرد: مدیری که تنها به ملاک هم خط بودن انتخاب می‌شود و روز به روز باعث عقب‌ماندگی کهگیلویه می‌شود، امیدوارم نماینده مجلس که در دیگر عرصه‌ها امتحان خوبی داده است بتواند با تفکر انقلابی و جهادی و حمایت از مدیران انقلابی و جهادی کهگیلویه را از بن‌بست خارج می‌کند.

وی، صحبت‌های یکی از مسئولان استانی در جلسه شورای اداری که عنوان کرد برجام یکی از برگ‌های زرین هویت تاریخی این مرز و بوم در جهان است هم واکنش نشان داد و اظهار کرد: برگ‌های زرین و هویت تاریخی این مرز بوم شهیدانی هستند که در دفاع حرم و اهل بیت(ع) تکه تکه می‌شوند و پیکر بعضا بی‌سرشان به خانواده‌شان تحویل داده می‌شود؛ برگ زرین و هویت تاریخی این ملت مقاومت و استقامت بر سر ارزش‌ها دین و ولایت‌پذیری و ولایتمداری است؛ انتظار است مسئولان حق بگویند در طرفداری و حمایت هم از انصاف داشته باشند همین هفته پیش مقام معظم رهبری فرمودند برجام خلل و خرجی دارد که موجب سوءاستفاده دشمن شده است هنوز آمریکا به تعهداتش عمل نکرد در برجام طرف مقابل وظیفه دفع تحریم‌ها برطرف نکرد، مسئله بانک‌ها حل نشده، پول‌های ما به ما داده نشد ما تمام پیش پرداخت‌ها را انجام دادیم، بنابراین شأن و جایگاه افراد اقتضا می‌کند که حکیمانه و مسئولانه اظهار نظر کنند همین هفته پیش بود که رهبر معظم انقلاب فرمودند موافقان و مخالفان برجام مبالغه می‌کنند و سخنان این مسئولان مبالغه در برجام بود.



تاریخ انتشار : 12 تیر 1395, 14:39



» اخبار مرتبط:

  • تخریب شدن قلعه تاریخی قلعه‌رئیسی زنگ خطری برای مردم این شهر است
  • انتقادامام جمعه قلعه رئیسی از دولت ؛ دولت که با این همه امکانات و ثروت و معادن اعلام می‌کند پرداخت یارانه عذاب الیم است
  • تقدیر امام جمعه قلعه‌رئیسی از برکناری سرپرست فرمانداری کهگیلویه
  • امام جمعه قلعه رئیسی: نماینده برگزیده شهرستان نماینده تمام مردم است/ برای رفع مشکلات مردم باید همه تلاش کنند
  • مخالف مسئله اینترنت و شبکه‌های اجتماعی نیستم
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟