مشروح اخبار


» افزایش100 درصدی مرگ ناشی از سوء مصرف موادمخدر در کهگیلویه و بویراحمد/ فعالیت 23 مرکز ترک اعتیاد در کهگیلویه و بویراحمد



دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد در همایش بهبود یافتگان از بیماری اعتیاد در گچساران از افزایش 100 درصدی مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در استان خبر داد و اعلام کرد که سال گذشته 22 نفر به این علت در کهگیلویه و بویراحمد جان باختند.


افزایش100 درصدی مرگ ناشی از سوء مصرف موادمخدر در کهگیلویه و بویراحمد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد در همایش بهبود یافتگان از بیماری اعتیاد در گچساران از افزایش 100 درصدی مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در استان خبر داد و اعلام کرد که سال گذشته 22 نفر به این علت در کهگیلویه و بویراحمد جان باختند.

به گزارش راک نیوز و براساس اعلام دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد آمار جان باختگان سوء مصرف مواد مخدر در استان طی سال قبل آن 11 نفر بوده است.

سید ناصر رضایی اظهار کرد: با وجود تلاش های فراوان دولت برای پیشگیری و درمان در زمینه اعتیاد سال گذشته 3هزار نفر در کشور به خاطر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند. 

فعالیت 23 مرکز ترک اعتیاد دارای مجوز در کهگیلویه و بویراحمد

در ادامه مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت 23 مرکز ترک اعتیاد شامل 21 کمپ، یک مرکز دی آی سی و یک مرکز درمان سرپایی زیر نظر سازمان بهزیستی در این استان خبر داد.

سید علیرضا  موسوی امجد در همایش بهبود یافتگان از بیماری اعتیاد در گچساران با اشاره به خدمات بهزیستی استان، یکی از این اقدامات را مشاوره و خدمات‌دهی به معتادان در راستای بهبود این افراد دانست.

وی بیان کرد: در حال حاضر 23 مرکز ترک اعتیاد شامل 21 مرکز اقامتی میان‌مدت، یک مرکز دی آی سی و یک مرکز ام ام تی یا درمان نگهدارنده با متادون زیر نظر سازمان بهزیستی در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مراکز اقامتی میان‌مدت (کمپ) نیز با داشتن مجوز رسمی به معتادان و مراجعان خدمات ارائه می‌دهند که هشت مرکز در یاسوج،شش مرکز در گچساران،پنج مرکز در دهدشت، یک مرکز در بهمئی، یک مرکز در باشت و یک مرکز در دنا فعال است.

وی همچنین به فعالیت دو کلینیک درمانی سرپایی در گچساران اشاره کرد و گفت: این مراکز با برخورداری از پزشکان ماهر در راستای کمک به معتادان و درمان آنها با بهزیستی همکاری و مشارکت دارند.

افتتاح مرکز سرپناه شبانه مردان(شلتر) در گچساران

در ادمه با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی ، مرکز سرپناه شبانه مردان(شلتر- نوید فردا) این شهرستان افتتاح شد.

سید مهران کشاورز در حاشیه این آیین در گفتگو با راک نیوز گفت: این مرکز کاهش آسیب، سرپناه شبانه‌روزی معتادین خیابانی و کارتن خواب خود معرف است که در کوچه ی حسینیه بیت العباس واقع شده خدماتی از قبیل: توزیع بسته‌های بهداشتی، دوره آموزشی، تأمین وعده غذایی و استراحت شبانه را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این، استراحتگاه شلتر کنونی توانایی این را دارد که ظرفیت 30 نفره را در طول شبانه روز پذیرا باشد. زمان پذیرش بیماران خود معرف، 20 شب و ساعت ترخیص 8 صبح روز بعد است.

گفتنی است همایش بهبود یافتگان از بیماری اعتیاد با حضور جمعی از مسوولان استانی، شهرستانی و 60نفر از رهایی یافتگان از دام اعتیاد برگزار شد.

افزایش100 درصدی مرگ ناشی از سوء مصرف موادمخدر در کهگیلویه و بویراحمد/ فعالیت 23 مرکز ترک اعتیاد در کهگیلویه و بویراحمد



تاریخ انتشار : 13 تیر 1396, 14:26



» اخبار مرتبط:

  • فعالیت 24 کمپ ترک اعتیاد در کهگیلویه و بویراحمد
  • رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد خبر داد :انهدام 57 باند تهیه و توزیع مواد مخدر و روانگردان‌ها در استان
  • گزارشی دردناک : گرایش زنان متاهل به اعتیاد در کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از مجردان است!
  • فعالیت 6 کمپ‌ مجاز ترک اعتیاد در گچساران+تصاویر
  • رئیس سازمان بهزیستی به کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کند +برنامه‌ها
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟