مشروح اخبار


» حق و حقوق ۲۰۰ آبدار را ندادن از بی‌عدالتی است



امام جمعه گچساران با انتقاد از برخی بی‌عدالتی‌ها گفت: بی‌عدالتی یعنی اینکه حق و حقوق ۲۰۰ آبدار را ندهیم.


به گزارش راک نیوز از گچساران حجت‌الاسلام‌ سید عنایت هاشمی منش ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته اظهار کرد: بهترین توشه برای دنیا و آخرت انسان، همان تقوای الهی است. از زحمات همه عزیزان، کلیه دستگاه‌ها و نهادهایی که در برگزاری اجلاسیه نهایی شهدای استان عزتمندانه تلاش کردند به‌نوبه خودم نیز تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: همواره باید یاد شهدای گران‌قدر را گرامی بداریم و یادواره‌های شهدا یک یادآوری برای همه خواهد بود تا بتوانیم غبارهای غفلت را از وجودمان بزداییم، یادواره‌ها و اجلاسیه ها یاد و خاطره شهدایی است که عزت و افتخار را برایمان به ارمغان آوردند.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: باید دغدغه خانواده‌های شهدا و ایثارگر را مسئولین بشنوند و مشکلاتشان را مرتفع کنند.

وی گفت: خانواده‌های شهدا صاحبان اصلی نظام جمهوری اسلامی هستند چرا که همیشه در خط مقدم دفاع از انقلاب اسلامی هستند بنابراین باید صدای این عزیزان هم شنیده شود.

خطیب جمعه گچساران عنوان کرد: دوشنبه 12 ربیع‌الاول سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) به روایت اهل سنت است و از این روز تا 17 ربیع‌الاول به نام هفته وحدت نام‌گذاری شده است. 

امام جمعه گچساران ادامه داد:هفته وحدت یادگار ماندگار حضرت امام (ره) است که هوشمندانه برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمان این هفته را نام‌گذاری کردند. 

وی افزود: یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت اجتماعی مکتب اسلام همین مسئله وحدت بوده و هرگاه این وحدت نیز محقق شد موفقیت بزرگی برای جهان اسلام در پی داشته است.

حجت‌الاسلام هاشمی منش خاطرنشان کرد: وحدت به معنای این است که شیعه و سنی مشترکاتی دارند و باید برای دفاع از حق و دین مبین اسلام به‌کارگیری شوند، در کنار این موارد دشمن مشترکی هم داریم و امروز آمریکا و اسرائیل جنایتکار دشمن مشترک همه مسلمانان هستند و جنایت‌های بی‌شماری هم علیه جوامع اسلامی انجام می‌دهند.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند کسی که صدای مظلومیت انسانی مسلمانی را بشنود و حرکتی نکند پس مسلمان نیست. امروز دشمنان تلاش دارند اسلام را ضعیف و یا نابود کنند و وجود دشمن می‌تواند صفوف واحد مسلمانان را متزلزل کنند بنابراین سیره و مشی پیامبر اکرم (ص) امروز برای مسلمانان به‌عنوان سنگ بنای وحدت بین جوامع اسلامی خواهد بود.

امام‌جمعه گچساران گفت: دشمن در جنگ شناختی می‌خواهد چهره نورانی پیامبر اسلام ر ا در اذهان جهانی مخدوش کنند که مسلمانان باید جلوی این تحریفات را بگیرند و امروز انقلاب اسلامی به‌عنوان پرچم‌دار وحدت در عالم به شمار می‌رود و اثرات این وحدت را امروز در عالم و منطقه خاورمیانه مشاهده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: وحدت مسلمانان می‌تواند دشمنان را به‌زانو درآورد و در قلب آمریکا امروز ندای هیهات منا الذله بلند شده و در سرزمین‌های اشغالی علیه صهیونیست‌ها فریادها بلند نیز است و آینده نزدیک نیز اضمحلال صهیونیست جهانی را شاهد خواهیم بود و این وعده الهی است.

حجت‌الاسلام هاشمی منش اظهار کرد: کنار این موضوعات نیز در جامعه هم نیازمند وحدت هستیم و گاهی وحدت به شکل مردم با مردم، گاهی به شکل مردم با مسئولین و گاهی هم این وحدت به شکل وحدت مسئولین با مسئولین نمایان می‌شود که اساس این وحدت هم باید خدمت به مردم باشد بنابراین نباید در جامعه دنبال دوقطبی باشیم چراکه یک سم مهلک در مقابل خدمت به مردم است.

وی افزود: انقلاب اسلامی بر مبنای مبارزه با طاغوت و استکبار شکل‌گرفته است و امروز در بحث تولید ملی که شعار سال‌های اخیر است همه مسئولین باید وفاق و همدلی داشته باشند و در راستای حل مشکلات مردم همه باید تلاش کنند و نباید دنبال مسائل حاشیه‌ای باشند.

امام‌جمعه گچساران گفت: امروز متأسفانه در سایه غافل شدن از مردم، نگرانی‌هایی وجود دارد چرا یک کارگر که تمام سرمایه‌اش همین جانی است که مرتباً در حال خدمت است، مطالباتش باید به تأخیر بیفتد؟ نزدیک به 200 آبدار در سطح استان داریم که چندین ماه است که حقوق و بیمه آن‌ها واریز نشده است و امروز هم کارگران شهرداری نگران هستند که حدود دو ماه است حقوق و بیمه آن‌ها پرداخت‌نشده است و این موارد خارج از عدل و انصاف است.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: آقایان مسئول اگر یک روز حقوق شما عقب بیفتد چه می‌کنید؟ و همان هم نباید اتفاق بیفتد؛ به‌هرحال کمک کنید به حل مشکلات مردم و این مسائل موجب می‌شود که رغبت کارگران برای ادامه کار نیز کمرنگ شود.

حجت‌الاسلام هاشمی منش در ادامه اظهار کرد: از دیگر دغدغه شهروندان گچسارانی نیز گلایه به روند اعطای تسهیلات بانکی در بحث وام ازدواج، وام فرزند آوری، امتیاز حساب و...است پس چرا تدبیر نمی‌شود؟ چرا به مردم قول می‌دهیم و عمل نمی‌شود! متأسفانه می‌بینیم یک‌مرتبه قیمت مرغ در کمتر از یک شبانه‌روز از 88 هزار

تومان به 99 هزار تومان افزایش دارد و صدای کسی هم بلند نمی‌شود و اما مردم هم باید مظلومانه این گرانی‌ها را قبول کنند.

وی افزود: چرا این نگرانی‌ها نباید رفع شوند، مگر فاصله ما با شهرستان‌های هم‌جوار چقدر است آن‌ها چه دارند که ما نداریم؟ مشکلی قطعی آب را به برق ربط می‌دهند و مشکل قطعی برق را به آب ربط می‌دهند که بازهم اشکالی ندارد، اما مشکل گرانی دست کیست؟ و چرا نظارتی صورت نمی‌گیرد؟.

امام‌جمعه گچساران گفت: چرا باید این مشکلات اتفاق بیفتد؟ این‌ها گلایه‌های است که مردم شهرستان مطرح کرده‌اند و چرا مسئولین ما در سطح شهر نمی‌چرخند؟ چرا در نماز جمعه کمتر حضور پیدا می‌کنند؟ آقایان شهردار و شورای شهر چه اشکالی دارد در سطح شهر هم بچرخید! ورودی‌های گچساران را دیده‌اید؟ چاله‌وچوله‌های خیابان‌ها را دیده‌اید؟ انباشت زباله‌ها را دیده‌اید؟ اگر می‌بینید و عمل نمی‌کنید وای به حال ماها! اما اگر نمی‌بینید پس بچرخید و رصد کنید و بین مردم باشید.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: برگزاری این میزهای خدمت در مناطق محروم و کم برخوردار مایه مباهات است اما باید بیشتر تلاش کرد و باید با وحدت و همراهی نیز مشکلات مردم را مرتفع کنید تا امیدآفرینی در جامعه شکل بگیرد.



تاریخ انتشار : امروز, 15:27



» اخبار مرتبط:

  • یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد
  • حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی‌منش؛ نامزدهای انتخاباتی اخلاق سیاسی را در تبلیغات خود رعایت کنند
  • انتقاد امام جمعه گچساران از عدم نظارت در بازار
  • امام جمعه گچساران؛ برخی به دنبال ناامید کردن مردم برای حضور در انتخابات هستند
  • امام جمعه گچساران عنوان کرد؛ هفته بسیج دانش‌آموزی فرصتی برای تجدید میثاق با آرمان‌های دانش‌آموزان شهید است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟