مشروح اخبار


» كلنگ علیزاده به سدخاكی پنبه زار باشت خورد.



اکبرعلیزاده که قبلا فرماندار گچساران بود حالا درسمت معاون توسعه مدیریت ومنایع انسانی استانداری كهگیلویه وبویراحمد در باشت  گفت:....

راک نیوز : معاون توسعه مدیریت ومنایع انسانی استانداری كهگیلویه وبویراحمد گفت: احداث سد خاكی پنبه زا به توسعه كشاورزی و اقتصادی روستاهای مجاور این سد كمك خواهد كرد.   'اكبر علیزاد' در حاشبه آیین كلنگ زنی این طرح در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج با اشاره به پیامدهای اقتصادی و زیست محیطی این سد و تغذیه سفره های زیرزمینی پایین دست آن، برلزوم تسریع در اجرای آن تاكید كرد.
وی مهار آبهار را یكی از مولفه توسعه اقتصادی كهگیلویه وبویراحمد دانست و افزود: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها اجرای طرحهای تامین آب بیش از پیش مورد توجه است.
رئیس جهاد كشاورزی باشت سدخاكی پنبه زار با اعتبار اولیه 18 میلیارد ، حجم استحصال سالانه دو میلیون متر معكب آب مورد نیاز 200 هكتار از زمینهای كشاورزی پایین دست را تامین خواهد كرد.
فرج الله ناركی ارتفاع سد از كف رودخانه را 5/27متر و عرض تاج سد را هشت متر اعلام كرد و گفت: احداث این سد خاكی باعث توسعه كشت آبی فصلی در منطقه خواهد شد.
سد پنبه زار حایل روستاهای چشمه دره و چهل متری دهستان كوه مره خامی واقع در 20 كیلومتری باشت احداث خواهد شد. /س



تاریخ انتشار : 7 شهریور 1391, 11:31



» اخبار مرتبط:

  • كم آبی سطح زیركشت برنج بهمئی را كاهش داد
  • افتتاح طرحهای هفته دولت دركهگیلویه وبویراحمد
  • 48 طرح کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و کلنگ زنی شد
  • مطالعه بزرگراه بندر گناوه –گچساران در دستور كار اداره راه قرار گرفت
  • خطاب به مدیران باشت وگچساران :فقط کار وتلاش
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟