مشروح اخبار


» استاندارکهگیلویه وبویراحمدخطاب به مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان:وزیر وزیر نگو،



کارخانه سیمان مارگون، تنها سرمایه گذاری خارجی کهگیلویه و بویراحمد است که از مدت ها پیش مدیران ایرانی و سرمایه گذار خارجی آن به هرجا رسیدند، فریاد می زدند که ما آب نداریم و یک چاه آب لازم داریم.

کارخانه سیمان مارگون، تنها سرمایه گذاری خارجی کهگیلویه و بویراحمد است که از مدت ها پیش مدیران ایرانی و سرمایه گذار خارجی آن به هرجا رسیدند، فریاد می زدند که ما آب نداریم و یک چاه آب لازم داریم.

 

به گزارش راک نیوز به نقل از امید مردم؛ مسئولان استان تعهد کرده بودند که در قبال سرمایه گذاریِ سرمایه گذار لبنانی، زیر ساخت هایی مانند آب و برق را برای این مجتمع تولیدی فراهم کنند اما مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد آنقدر در آبرسانی به این مجتمع ناتوان بودند که دو سال پیش ماجرای حفر چاه و آب رسانی به کارخانه سیمان مارگون به شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت کشیده شد.

اردیبهشت ۹۴، شرکت شهرک های صنعتی مسئول اقدام فوری

در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ و در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت استان که با حضور استاندار وقت برگزار شد، نماینده سرمایه گذار لبنانی کارخانه سیمان مارگون از مسئولان استان خواست که مشکل آبرسانی به کارخانه را حل کنند.

موسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز پس از شنیدن سخنان نماینده سرمایه گذار، از وضعیت برخورد مدیران با سرمایه گذاران گلایه کرد و در حالی که معتقد بود که «اجازه نمی دهد مدیری بازی دربیاورد»، گفت: استان تفاهم کرده است که زیرساخت ها را برای این سرمایه گذار فراهم کند و مشکل آبرسانی به این کارخانه نیز باید مرتفع شود.

خادمی شرکت شهرک های صنعتی را مسئول اقدام فوری برای آبرسانی به کارخانه سیمان مارگون کرد و در همان جلسه هم مصوب کرد که «طی تفاهم نامه ای بین سازمان های آب منطقه ای، جهاد کشاورزی و شرکت شهرک های صنعتی از دو چاه موجود در منطقه، چاه نزدیک به کارخانه سیمان به این کارخانه به صورت اجاره ۵ ساله واگذار می شود.»

استاندار کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه و بویراحمد همچنین در همان جلسه از مدیران خواست که: «مکانی در استان فراهم شود تا مشکلات سرمایه گذاران به صورت متمرکز در آنجا حل شود»، خواسته ای که هیچگاه محقق نشد.

آبان ۹۶، اعتبار نداریم

علی رغم آنکه در سال ۹۲ تکلیف چاه آب و آبرسانی به کارخانه سیمان مارگون مشخص شد، اما این قصه ظاهرا سر دراز دارد و در آبان ۹۶ استاندار جدید به همراه لشکری از مدیران استانی باز برای حل مساله چاه آب کارخانه راهی مارگون می شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم به حضور این همه مدیر برای حل مشکل یک چاه طعنه می زند و می گوید: این همه مدیر و خودرو فقط برای یک حلقه چاه آمده و اگر کسی نداند، فکر می کند زلزله ۴۰ ریشتری آمده است.

جالب ترین بخش حضور احمدی و تیم مدیریت ارشد استان در کارخانه سیمان مارگون برای حل مشکل چاه آنجاست که سهراب بنام مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی بعد از دو سال و نیم که از مصوبه شورای گفتگو که خودش نیز در آن حضور داشت، می گوید: برای ۱۵۰ متر خط انتقال لوله آب اقداماتی صورت گرفته است و باید از لحاظ اعتباری دست ما را بگیرند.

این حرف های بنام در حالی مطرح می شود که در مدت بیش از دو سال، او نهاد متبوعش تنها توانسته اند برای ۱۵۰ متر خط انتقال اقداماتی انجام دهند و تازه یادشان افتاده که مشکل اعتباری دارند! این حرف های مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی که احتمالا در بین گفته هایش، محدودیت اختیارات و اجازه وزیر را هم بهانه می کند، با واکنش تند استاندار همراه می شود.

احمدی خطاب به مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان می گوید: حرف نزنید، من خوش ندارم در جلسه ای باشم که مدیری از خودش اختیار ندارد و باید از سازمان مرکزی اش اجازه بگیرد؛ ما می خواهیم برای یک کارخانه که اشتغال ایجاد کرده است تصمیم بگیریم ، برای آدم هایی که جلوی درب کارخانه ایستاده بودند و همه ماها شیشه های خودرویمان را بالا کشیدیم و بی اعتنا از کنار آنها گذشتیم.

استاندار می افزاید: ما حقوق می گیریم که برای جوانان و مردم اشتغال ایجاد کنیم و اگر از پس یک حلقه چاه آب هم برنیاییم، کارخانه تعطیل می شود و بیکاران ۱۰۰ برابر می شوند.

او همچنین خطاب به سهراب بنام، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان می گوید: وزیر وزیر نگو، حرفهایت روشن و شفاف نیست و مدیری که اختیارات ندارد در جلسات حضور پیدا نکند.

واقعیت این است که صدای اغلب سرمایه گذاران از عدم همکاری مدیران استان از مدت ها پیش درآمده، حفر چاه و انتقال آب به کارخانه سیمان مارگون تنها نمونه ای از فراری دادن سرمایه گذار در استان بود البته مصوبه استاندار سابق پس از قریب به دو سال و نیم تازه مشخص شده که اجرایی نشده است، حالا باید منتظر ماند و دید که آیا خطاب و عتاب های محمد علی احمدی بالاخره برای سیمان مارگون چاه آب می شود یا نه!

 

گزارش از آترین پارسا



تاریخ انتشار : 14 آبان 1396, 02:04



» اخبار مرتبط:

  • با همه توان مشکلات سیمان مارگون را پی‌گیری می‌کنیم
  • آغاز عملیات اجرایی کارخانه فولاد سقاوه با سفر هیأت دولت به کهگیلویه و بویراحمد
  • معاون اول رییس جمهور وارد یاسوج شد
  • پس از اعتراض ،کارگران کارخانه سیمان بهبهان دست از کار کشیدند
  • نماینده مردم کهگیلویه بزرگ وعده داد:شروع عملیات اجرایی سیمان سپو و پتروشیمی دهدشت تا یک ماه دیگر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود