مشروح اخبار


» حاشیه رودخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد کنترل و پایش می‌شود



مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: کنترل و پایش مداوم حاشیه رودخانه‌ها, دریاچه‌ها، سدها و مکان‌ مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی برای مقابله با آنفلو آنزای فوق حاد پرندگان به صورت مستمر و مداوم گشت زنی می‌شود.


به گزارش راک نیوز"سید اسدالله هاشمی در نشست اضطرای کمیته مبارزه با بیماری فوق حاد پرندگان محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: پس از دریافت گزارش و خبرهایی از اداره کل دامپزشکی مبنی بر شناسایی اولین کانون ابتلا به ویروس آنفلو آنزای فوق حاد پرندگان در یکی از واحدهای نگهداری طیور بومی و بروز تلفاتی در این واحد واقع در منطقه نجف آباد یاسوج، کمیته اضطراری محیط زیست در کمترین زمان ممکن تشکیل جلسه داد.

وی عنوان کرد: ضروری است نیروهای یگان و کارشناس این اداره کل کنترل و پایش مداوم حاشیه رودخانه‌ها ,دریاچه‌ها سدها و مکان‌هایی که مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی در آن محل را  به صورت مستمر و مداوم گشت زنی داشته باشند.

هاشمی ابراز کرد: ضمن مکاتبه با دانشگاه علوم پزشکی برای واکسیناسیون محیط بانان  و کارشناسانی که بصورت مستقیم درگیر موضوع بوده در صورت مشاهده تلفات و موارد مشکوک پرندگان مراتب به دامپزشکی استان گزارش شود. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست  کهگیلویه و بویراحمد از مردم خواست درصورت مشاهده تلفات مشکوک پرندگان خشک زی, آبزی و  مهاجر مراتب را به سامانه رایگان مردمی 1540 و یا شماره تلفن 2-33334441  اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گزارش دهند.

هاشمی ادامه داد: کمیته مبارزه با بیماری آنفلو آنزای فوق حاد پرندگان از مرداد 96 دراین اداره کل تشکیل شده که ضمن اجرای دستورات سازمان مرکزی در ممنوعیت صدور هرگونه پروانه شکار پرنده در استان در این مدت با اداره کل دامپزشکی همکاری‌های زیادی صورت گرفته است.



تاریخ انتشار : 7 بهمن 1396, 09:56



» اخبار مرتبط:

  • جلسه اضطرای کمیته مبارزه با بیماری فوق حاد پرندگان محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد پس از اعلام کانون جدید این بیماری دراستان
  • بازگشت پرندگان مهاجر از گچساران به سیبری
  • رهاسازی 8بهله پرنده شکاری در طبیعت کهگیلویه
  • مجازات جالب یک شکارچی متخلف در فارس
  • شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان کهگیلویه وبویراحمد را تهدید می‌کند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟