مشروح اخبار


» امضاي 164 نماينده مجلس پاي تقدير نامه مرتضوي !!!



در پي تلاشهاي رئيس دفتر و معاونت امور مجلس سازمان تامين اجتماعي برخي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در حمايت از دولت براي اصلاح اساسنامه صندوق تامين اجتماعي و تبديل آن به سازمان که ابقاي مرتضوي به رياست اين سازمان را در پي داشت، نامه اي تشکر آميز امضا کردند. نامه اي که به گفته يک نماينده 118 نفر و به گفته ديگر 164 نفر آن را امضا کرده اند.
يک عضو کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با مهر از تلاش رئيس دفتر و مدير کل امور مجلس سازمان تامين اجتماعي براي جمع آوري امضاي نمايندگان پاي نامه اي تشکر آميز از دولت به دليل اصلاح اساسنامه سازمان تامين اجتماعي خبر داد.اين نماينده مجلس شوراي اسلامي که خواست نامش فاش نشود، ادامه داد: بيش از 118 نماينده مجلس شوراي اسلامي با رايزني‌هاي مدير کل امور مجلس سازمان تامين اجتماعي نامه قدرداني و تشکر از رئيس جمهور براي تبديل صندوق تامين اجتماعي به سازمان و ابقاي مرتضوي در پست رياست اين سازمان را امضا کرده اند.
از سويي ديگر شاهين محمد صادقي عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با مهر با بيان اينکه اين نامه تشکر نمايندگان از رئيس جمهور براي ابقاي مرتضوي از مدت‌ها پيش در مجلس مطرح بوده است گفت: اين نامه هنوز به دست هيات رئيسه نرسيده است.
نماينده مردم کازرون در مجلس شوراي اسلامي گفت: نامه‌هايي که به امضاي بيش از 150نفر از نمايندگان مجلس رسيده باشد به هيات رئيسه ارائه شده و در صحن علني مجلس قرائت مي‌شود.
اما نماينده مردم شاهين شهر در مجلس شوراي اسلامي از تهيه طوماري با 164 امضا در حمايت از سعيد مرتضوي رئيس سازمان تامين اجتماعي خبر داد.
حسينعلي حاجي دليگاني در گفت وگو با مهر اظهار داشت: 164 نماينده مجلس شوراي اسلامي از طيف‌هاي مختلف سياسي طوماري براي حمايت از مرتضوي به عنوان فردي شايسته، شجاع که از ساليان گذشته مدافع ولايت بوده و هست به امضا رسانده اند.
نماينده مردم شاهين شهر در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه تعداد اين امضاها در حال افزايش است، اظهار داشت: از ابتداي مجلس نهم انتقادي از آقاي مرتضوي وجود نداشته است.
وي ادامه داد: خدماتي که مرتضوي در دوران اصلاحات در دستگاه قضايي به نظام، ارزش‌ها و ولايت کرده است موجب حمايت گسترده نمايندگان از ايشان شده است.
پس از آنکه مرتضوي به وعده خود مبني بر کناره گيري از رياست صندوق تامين اجتماعي درپي انصراف مجلس از استيضاح شيخ الاسلام در مجلس هشتم عمل نکرد، جمعي از استيضاح کنندگان وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در اطلاعيه اي خطاب به مردم ايران اعلام کردند با توجه به پيگيري حکم غير قانوني مرتضوي در ديوان عدالت اداري منتظر رسيدگي به اين حکم خواهند بود و در صورت به سرانجام نرسيدن اين پرونده استيضاح را در مجلس نهم به جريان خواهند انداخت.
مرداد ماه سال جاري رياست ديوان عدالت اداري از اعلام راي ديوان عدالت اداري در خصوص برکناري سعيد مرتضوي از پست رياست تامين اجتماعي و ابلاغ اين راي براي اجرا به وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي خبرداد.وزير کار در اين رابطه سکوت کرد اما معاون اول رئيس جمهوري در اظهار نظري اعلام کرد: حکم ديوان عدالت اداري مبني بر ابطال حکم انتصاب سعيد مرتضوي به عنوان مديرعامل صندوق تامين اجتماعي اجرا نخواهد شد.
حجت الاسلام منتظري رياست ديوان عدالت اداري در واکنش به اين سخنان در جلسه هيات عمومي ديوان عدالت اداري کشور اظهار داشت: با راي هيات عمومي ديوان عدالت اداري انتصاب سعيد مرتضوي به عنوان رئيس سازمان تامين اجتماعي خلاف قانون است.
پس از اعلام راي ديوان عدالت، دولت اساسنامه صندوق تامين اجتماعي را تغيير داد و اين صندوق را تبديل به سازمان کرد.
رئيس کميسيون اصل نود مجلس شوراي اسلامي نيز با بيان اينکه حکمي که ديوان عدالت براي صندوق تامين اجتماعي و مرتضوي صادر کرده بود با اصلاحيه اخير قانون کنار مي‌رود گفت: با اصلاح اساسنامه صندوق تامين اجتماعي از نظر حقوقي يک مرحله راي ديوان اجرا شده است مرتضوي کنار رفته و امروز يک سازمان و يک مسئول جديد بر سرکار آمده است.




تاریخ انتشار : 28 شهریور 1391, 23:38



» اخبار مرتبط:

  • رئيس ديوان عدالت اداري: سعيد مرتضوي از هفته آينده هيچ سمتي در سازمان تامين اجتماعي ندارد
  • چنین نامه اي را امضا نكرد م اما نام من در پاي اين نامه هست
  • نماينده مجلس با اشاره به احتمال لغو استيضاح وزير كار: پشت پرده معامله‌اي در جريان است
  • دولت استعفای مرتضوی راتکذیب کرد /مجلس رو دست خورد؟
  • سعيد مرتضوي وپست مدیرکلی برای همسرش
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟