مشروح اخبار


» نهادینه سازی فرهنگ گفتگو در جامعه مهم ترین هدف کاری دفتر سیاسی و انتخابات/جامعه توانمند و پویا مدیران توانمند زن دارد/در راستای راه اندازی خانه احزاب در استان تلاش خواهیم کرد



مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری اظهار داشت: چالش اصلی سیاست در استان کهگیلویه و بویراحمد عدم نهادینه شدن گفتگو میان گروه های مختلف است.

به گزارش راک نیوز "سید علی پرواز، با بیان این مطلب در نشست با بانوان فعال سیاسی اصلاح‌طلب استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: گفتگو حلقه مفقوده سیاست ورزی در استان است و اصلی ترین و مهم ترین برنامه من به عنوان مدیرکل سیاسی و انتخابات نهادینه کردن فرهنگ گفتگو در استان است.

وی، با بیان اینکه گفتگو با جرو بحث و گپ زدن تفاوت دارد افزود: گفتگو می بایست در دو سطح افقی« گفتگوی شهروند با شهروند» و عمودی« شهروندان با حاکمیت » برقرار شود.

پرواز، افزود: باید تلاش کنیم که فرهنگ گفتگو را هم در سطح افقی و هم در سطح عمودی جامعه گسترش دهیم و برای این منظور دست یاری به سمت همه‌ی افراد، احزاب، موافقین و مخالفین دراز می‌کنم و امیدوارم که این دست را به گرمی بفشارند.

جامعه  توانمند و پویا مدیران توانمند زن  دارد

مدیرکل سیاسی و انتخابات، با بیان اینکه جامعه‌ای که بانوان توانمندی داشته باشد توانمند است ،اظهار داشت: اگر نتوانیم در جامعه‌ای مدیران توانمند زن داشته باشیم، یعنی آن جامعه ازنظر پویایی و توانمندی با مشکلاتی روبرو است.

پرواز، با بیان اینکه باید از ظرفیت مدیریتی بانوان استفاده شود گفت: با منحصر نمودن حضور سیاسی بانوان در احزاب خاص و تک جنسیتی چندان موافق نیستم بلکه بانوان باید همپای مردان در فعالیت‌های سیاسی، حزبی و اجتماعی حضور مؤثر داشته باشند،  نگاه تفکیک‌ آمیز در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی سرآغاز خیلی از بدبختی‌هاست.
وی، خاطر نشان کرد: جمهوریت و دموکراسی جنسیت نمی‌شناسد، هم دموکراسی و هم جمهوریت برای اعتلا، به حضور همه اقشار و افراد نیاز دارند، کسانی که جمهوریت و دموکراسی را جنسیتی می‌دانند با مبادی، مبانی و مفاهیم جمهوریت و دموکراسی آشنایی ندارند.
در راستای راه اندازی خانه احزاب در استان تلاش خواهیم کرد/ خانه احزاب یکی از ساختارهای عینی پیشبرد فرهنگ گفتگو در جامعه

وی، با تأکید مجدد بر تلاش در راستای رفع موانع فرهنگی، معرفتی و زیرساختی گفتگو اظهار داشت: به‌منظور تلاش در راستای نهادینه سازی فرهنگ گفتگو باید ساختارهای ذهنی را تحت تأثیر قرار داد و علاوه بر آن ساختارهای عینی مناسب و متناسب تأسیس نمود، برای تحت تأثیر قرار دادن ساختارهای ذهنی باید کار فکری، اندیشه‌ای و فرهنگی کرد.

سرپرست دفتر سیاسی و انتخابات گفت: یکی از ساختارهای عینی مؤثر برای پیشبرد فرهنگ گفت‌وگو وجود بسترهایی همچون خانه احزاب، خانه تشکل‌ها و... هست. که تلاش خواهیم کرد خانه احزاب با همت احزاب فعال در استان راه اندازی شود.

وی، با بیان اینکه آگاهی جوهره و خمیرمایه وجود آدمی را تشکیل می‌دهدگفت:  باید در راستای ارتقای آگاهی‌های سیاسی و اجتماعی در سطح جامعه گام برداریم زیرا  هر جا که شعله‌ی آگاهی کم‌فروغ‌ باشد، استبداد شکل می‌گیرد و هرجایی که آگاهی حضور فعالی در ذهن و ضمیر فرد و جامعه نداشته باشد سیاسی‌کاری و فریب‌کاری گسترش می‌یابد.

وی، گفت: دموکراسی دو وجه دارد وجه فرهنگی و وجه سیاسی؛ وجه سیاسی دموکراسی باید در خدمت وجه فرهنگی آن باشد که متأسفانه وجه فرهنگی دموکراسی در جامعه ما کنار گذاشته‌شده و وجه سیاسی آن‌هم به رفتارهایی سطحی، نسنجیده و کاسب‌کارانه تقلیل پیداکرده است که باید کمک کنیم وجه سیاسی دموکراسی به استاندارد خود برسد و در خدمت وجه فرهنگی آن قرار گیرد.

اجرای بدون تنازل قانون اساسی راه حل کاهش چالش های غیرضرور و حفظ کرامت انسانی
مدیرکل سیاسی و انتخابات، قانون اساسی جمهوری اسلامی را مبین ضابطه‌های مدیریت اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و حتی قضایی و امنیتی دانست و اظهار داشت: اگر اجرای اصول قانون اساسی در جامعه ما به‌درستی نهادینه شود، بسیاری از چالش‌های غیرضرور جامعه کاهش می‌یابد؛ اصول درخشانی در قانون اساسی وجود دارد که کرامت ذاتی انسان، حقوق ذاتی او، آزادی او و... را مورد تأکید قرار داده است که متأسفانه برخی با نادیده انگاشتن این اصول درخشان، موجب چالش‌های بسیاری در جامعه شده‌اند، ازاین‌رو در حوزه سیاسی شعار ما این است: اجرای بدون تنازل اصول قانون اساسی.

مدیرکل سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص پست مدیریتی سیاسی خود بیان داشت: خدا می‌داند که برای آمدنم به هیچ فرد، گروه یا صاحب‌منصبی آویزان نشده‌ام و برای ماندنم نیز آویزان نخواهم شد. باوجود ارتباطات گسترده و البته مؤثری که دارم، هیچ‌گاه برای مناصب اداری و اجرایی به احدالناسی نه متوسل شده‌ام و نه متوسل خواهم شد، البته الآن که در این مسئولیت قرار گرفته‌ام، به حول و قوه الهی و پشتیبانی قانون و حمایت‌های استاندار محترم و معاون محترم سیاسی امنیتی استانداری از تمام ظرفیت‌ها و اختیارات قانونی خود، برای پیشبرد اهداف دولت تدبیر و امید در استان نهایت استفاده را خواهم داشت.

پرواز گفت:برای دفاع از حقوق مردم و گره‌گشایی از مشکلات موجود با همه‌ی گروه‌ها، جریان‌ها، افراد ذی‌نفوذ و نهادهای قوای دیگر نظام در استان ازجمله نمایندگان محترم مجلس تعامل هدفمند و روشمند خواهم داشت.

وی، تأکید کرد: با تمام وجود در برابر زیاده خواهی هایی که به نام مردم‌سالاری و یا هر شعار ارزشمند دیگری انجام می‌پذیرد، ولی در حقیقت در پی مردم سواری و یا باج گیری می‌باشد خواهم ایستاد، تا می‌توانم اجازه‌ی دست‌درازی به حقوق مردم نخواهم داد و با تمام توان از برنامه‌های استاندار محترم در استان دفاع خواهم کرد و قول می‌دهم که مدافع حقوق همه‌ی هم استانی‌های عزیزم به‌ویژه بانوان محترم باشم.



تاریخ انتشار : 29 خرداد 1397, 14:55



» اخبار مرتبط:

  • ادامه قهر اصلاح طلبان با استاندار کهگیلویه و بویراحمد!
  • معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:تغییر مدیران غیرهمسو با دولت/مدیران شهرستان‌ها تغییر پیدا می‌کنند
  • نهادینه کردن پدافند غیر عامل در جامعه امری ضروری است
  • آغاز فعالیت" حزب آزادی ایران اسلامی" در کهگیلویه و بویراحمد
  • بهره گیری از ظرفیت تشکل های مردم نهاددرکهگیلویه وبویراحمد مطلوب نیست
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟