مشروح اخبار


» رونق تولید عسل در مناطق عشایری لنده/ معضل آب در مناطق عشایری را دریابید



رئیس امور عشایری شهرستان های کهگیلویه و لنده گفت: شرایط اقلیمی شهرستان زمینه تولید عسل را رونق بخشیده ، اما عشایر ما با کمبود آب دست و پنجه نرم میکند.

به گزارش راک نیوز از لنده، سید خداداد اجتهادی در جلسه کمیته آب شهرستان لنده به جایگاه آب در زندگی عشایری اشاره و یادآور شد: آب برای همه جوامع بشری از ضروریات بوده اما در حوزه عشایری این ضرورت دوچندان میشود.

وی افزود: در شهرستان لنده مناطق عشایری میزبان بیش از یک هزار عشایر بوده که نیازمند توجه و ساماندهی و ارائه خدمات ویژه در حوزههای مختلف از جمله آبرسانی، بهداشت و درمان و ... میباشند.

رئیس امور عشایری شهرستان های کهگیلویه و لنده تصریح کرد: ما توانستهایم برخی نیازمندیهای عشایری را به درستی ساماندهی و خدمات قابل توجهی در حوزه راه و آب به آنها ارائه دهیم ولی این مهم نیازمند توجه بیشتری میباشد.

اجتهادی ادامه داد: فاصله کم و نزدیکی مناطق سردسیری و گرمسیری یک فرصت ویژه برای شهرستان ما بوده که باعث شده عشایر در حوزه تولید محصولات و دامداری و تولید عسل مرغوب بتواند به جایگاه ویژه ای دست یابد و شاهد رشد این مهم باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در طول سال عشایر با تولید بخش قابل توجهی از فرآورده های گوشتی و لبنی در سطح کشور جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده اند.

رئیس امور عشایری شهرستان های کهگیلویه و لنده در ادامه به وضعیت آب در مناطق عشایری اشاره و تصریح کرد: در راستای آبرسانی به عشایر و کشت گیاهان دارویی و ترویج پرورش زنبور عسل و دامداری نیازمند حمایت جدی مسؤولان شهرستانی و استانی هستیم که امیدواریم بتوانیم از فرصت حضور بنیاد مستضعفان در این حوزه نهایت استفاده را ببریم.

اجتهادی در پایان تصریح کرد: هم اکنون آبرسانی به حوزه عشایری به وسیله تانکر صورت می پذیرد.



تاریخ انتشار : 14 تیر 1397, 14:32



» اخبار مرتبط:

  • رئیس اداره امورعشایری شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده: اعتبارات پاسخگوی نیاز عشایر نیست/ممانعت از کوچ زودهنگام باعث کاهش خسارت به عشایر لنده ای شد
  • 532 مخزن ذخیره آب برای مناطق عشایری گچساران
  • روستای عشایری قلعه بنی در شهرستان چرام در آتش سوخت
  • 20 میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت مناطق عشایری گچساران هزینه شد
  • "سیل" ۳۵۰ کیلومتر از جاده‌های عشایری کهگیلویه و بویراحمد را تخریب کرد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟