مشروح اخبار


» روحانیون در محافل و مجالس به موضوع اهمیت ازدواج و پدیده شوم طلاق تاکید داشته باشند/کاهش 6 درصدی طلاق در استان



علی محمد احمدی در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان، گفت: تلاش برای کاهش طلاق از جنبه های مختلف، ژنتیکی، روان شناختی، اقتصادی، اجتماعی و آموزه های دینی، برنامه ریزی و مطالعه شده، علمی و همراه با مشاوره باشد.

به گزارش راک نیوز "استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید به اینکه در پدیده طلاق پرداختن فقط به یکی از علت ها به تنهایی کارساز نبوده وباید به همه علل آن تاکید داشت، افزود: البته برخی از عوامل و زمینه های اجتماعی که موثر در طلاق در مناطق مختلف فرق دارد باید شناسایی و نسبت به آن توجه بیشتر نشان داد.

وی به تدوین برنامه کاهش طلاق در استان تاکید کرد واظهار داشت: طراحی و ترسیم برنامه های کاهش طلاق به گونه ای تدوین شود که در سطح بندی سالانه میزان درصد کاهش آن مشخص باشد و با راهکارهای مشخص برای تحقق آن حرکت کرد. 

احمدی تاکید کرد: در طراحی این برنامه باید اهل فن و تخصص در جنبه های مختلف ژنتیکی، روان شناختی، اقتصادی، اجتماعی و آموزه های دینی به لحاظ ساختاری از جزئی ترین مسائل تا کلی آن به مراحل مختلف قبل، حین و بعد از ازدواج و پدیده شوم طلاق بپردازند. 

استاندار، نقش روحانیت نسبت به ازدواج و آسیب های اجتماعی، پدیه طلاق و اعتیاد را بسیار موثر دانست و گفت: انتظار است هر طلبه یا روحانی که در هر محفل و مجلسی به ایراد سخن می پردازد به موضوع اهمیت ازدواج و پدیده شوم طلاق هم تاکید داشته باشد.

احمدی با بیان اینکه، امروز جمهوری اسلامی به لحاظ نظامی به حد و جایگاهی رسیده که آمریکا ودشمنان نمی توانند ما را تهدید نظامی کنند، افزود: اما اگر به خوبی به آسیب های اجتماعی پرداخته نشود مشکل ساز است.

وی یادآور شد: پدران و مادران، بزرگان، متخصصین و متولیان امر باید به تشریح مسائل ازدواج بپردازند و فرزندان و جوانان را با تشریح جنبه های مختلف تشکیل خانواده آگاه کنند تا نگاه احساسی و انتظارات ناصحیح بسترساز ایجاد این پدیده شوم نشود.

استاندار خاطرنشان کرد: هرجایی که برنامه ای اصولی، علمی و هدفدار در خصوص ازدواج و پیشگیری از طلاق باشد، نسبت به امکانات و منابع مالی آن همکاری می کنم و باید تلاش شود تا این مهم با کمک و عزم همگانی مورد توجه قرار گیرد. 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: از سال ۸۶ تا ۹۶ رشد طلاق در استان ۱۶۱ درصد بوده و با برنامه ریزی ها و تلاش های به عمل آمده در سال جاری علاوه بر توقف رشد آن شش درصد کاهش داشته است.

حجت الاسلام میرمحمدی اظهار داشت: شش دستگاه اجرایی استان موظف شده اند تا اقدماتی در راستای کاهش طلاق انجام دهند.

وی با بیان اینکه، باید طلاق را یک مسئله جدی گرفت، تاکید کرد: شورای حل اختلاف، قضات وهمچنین مشاورین در این رابطه باید به مسئله طلاق اهتمام جدی، کامل و سعه صدر بالایی داشته و نسبت به عواقب متارکه و طلاق به نحو مطلوبی راهنمایی و آگاهی بخشی کنند. 

احمدی به مسئله آموزش و حرفه آموزی زنان سرپرست خانوارها بخصوص حاشیه شهرهای استان تاکید کرد و اظهار داشت: همه آموزش ها باید خروجی محور باشد. 

 استاندار عنوان کرد: اگر در سال جاری وزارت کشور برای این مهم ۱۰ میلیارد ریال به استان اختصاص داد باید خروجی کار در عمل و اجرا قابل مشاهده باشد.

وی اظهار داشت: اینکه دو هزار و ۱۹۵ نفر در این رابطه در استان نام نویسی کرده اند و یکهزار و ۵۷۹ نفر در ۴۲ حرفه آموزش دیده و ۳۳۴ نفر آنها موفق به اخذ مدرک شده اند، نهادهای و دستگاه های مرتبط از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی نسبت به توانمندسازی آنها و بکارگیری توان و حرفه آنها در تولیدات خانگی و خرد در استان همت کنند.



تاریخ انتشار : 19 شهریور 1397, 11:01



» اخبار مرتبط:

  • طلاق در کهگیلویه و بویراحمد 6 درصد کاهش یافت
  • ایران به رتبه چهارم "طلاق" رسید!
  • معاون سیاسی، اجتماعی استاندار کهگیلویه وبویراحمد خبر داد:کاهش 12درصدی شتاب طلاق در استان
  • افزایش طلاق و کاهش ازدواج در گچساران
  • پیشنهاد تاسیس وزارتخانه ازدواج و طلاق
  • » اشتراک گزاری خبر

    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    سلام بعلت مشکلات مالی تا الان نتوانستم ازدواج کنم آیا خانمی هست با من ازدواج کن و شرایط مالی من درک کن ۳۰سالمه لیسانس حسابداری دارم مدتی بیکار شدم درآمد ندارم پس اندازی ندارم و کسی ضامنم نمیشه وام بگیرم کار ازاد راه بندازم،سن خانم برام مهم نیست فقط درکم کن.شماره تماس من ۰۹۰۳۳۰۵۲۹۲۸_اگر ادم خیر میشناسید شماره تماس یا عابر بانک سپه من بهش بدهید ثواب داره (۵۸۹۲۱۰۱۰۶۰۸۹۶۴۴۲) قربانی هستم
    زیارت عاشورا هم خواندم مشکلم حل نشد
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟