مشروح اخبار


» گچساران کمیاب‌ترین تصویر قاب سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد



در برخی از مواقع موفقیت و دسترسی به اهداف طراحی شده به دلیل اعمال سلیقه، تنگ‌نظری و عدم درک جایگاه و موقعیت خدمتگزاری به مردم حاصل نشده و سبب نگرانی و گلایه‌ مردم و مسئولان یک شهرستان از رسانه ملی در مراکز استان‌ها می‌شود.

نقش و اهمیت صدا و سیمای مراکز استانی در تولید برنامه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، انعکاس اخبار و رویدادهای عادلانه شهرستان‌ها و ترویج فرهنگ بومی یک منطقه بر کسی پوشیده نیست اما در برخی از مواقع موفقیت و دسترسی به اهداف طراحی شده به دلیل اعمال سلیقه، تنگ‌نظری و عدم درک جایگاه و موقعیت خدمتگزاری به مردم حاصل نشده و سبب نگرانی و گلایه‌ مردم و مسئولان یک شهرستان از رسانه ملی در مراکز استان‌ها می‌شود.

صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد یکی از مراکز استانی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بوده که در بسیاری از مواقع، مورد نقد و انتقاد مخاطبان و مسئولان برخی از شهرستان‌ها به ویژه گچساران، قرار گرفته است.

عملکرد ضعیف و قابل تأمل سیمای مرکز این استان در بازتاب و انعکاس اخبار و رویدادهای مختلف و متنوع گچساران، امروز به تیتر تکراری گلایه‌های مردم و مسئولان این شهرستان تبدیل شده است.

با نگاهی گذرا به رسانه‌های مکتوب و دیجیتال استان از جمله خبرگزاری‌ها، سایت‌ها، روزنامه و هفته‌نامه‌های مکتوب، تعدد و حجم انبوه اخبار و رویدادهای گچساران نشان می‌دهد که این شهرستان از قابلیت و توانمندی‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف علمی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی برخوردار بوده که متأسفانه این رویدادها به ندرت و با پوشش ضعیف از نظر زمان و اهمیت خبر از سیمای مرکز استان به نمایش در آمده است.

در این میان نادیده گرفتن انعکاس و بازتاب برخی از رویدادها و اخبار مهم گچساران در رسانه ملی(‌مرکز سیمای دنا) از دایره انصاف خارج است اما با توجه به اهمیت استراتژیک و اقتصادی این شهرستان در اقتصاد کشور با وجود منابع و مراکز عظیم نفت و گاز، سهم ناچیز گچساران در مقایسه با دیگر شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد در قاب تصویر شبکه استانی دنا قابل درک و پذیرفتنی نیست.

در همین راستا از دیرباز تاکنون انتقادهای شدید مردم و مسئولان گچسارانی از عملکرد سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد به سریالی طولانی و پایان‌ناپذیر تبدیل شده است.



تاریخ انتشار : 10 مهر 1391, 07:10



» اخبار مرتبط:

  • بی‌مهری شبکه دنا به گچساران غیرقابل تحمل است
  • هشدار حجازی به مسئولین "دنا"رسید/هفته اینده دیجیتال ببینید
  • مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد
  • 90 درصد پوشش تلویزیونی کهگیلویه و بویراحمد دیجیتالی می‌شود
  • معاون سیمای شبکه استانی دنا معرفی شد + عکس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟