مشروح اخبار


» ساماندهی استفاده از فاضلاب در راستای ارتقای سلامت عمومی



سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: ساماندهی استفاده از فاضلاب و پساب در آبیاری مزارع و کشاورزی سبب ارتقای سلامت عمومی و محصولات کشاورزی می شود.

به گزارش راک نیوز ، محسن مرادی افزود: کاهش سطح زیر کشت مزارعی که برای آبیاری از فاضلاب خام استفاده می کنند، کاهش طغیان بیماری های منتقله از محصولات کشاورزی، افزایش آگاهی کشاورزان و مصرف کنندگان محصولات کشاورزی در خصوص اثرات زیانبار استفاده از فاضلاب خام در آبیاری مزارع و افزایش ایمنی و سطح سلامت کشاورزان از اهداف کمیته شهرستانی کنترل آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب است.

مرادی با بیان اینکه کشاورزان و مصرف کنندگان گروه هدف این کمیته هستند، افزود: با مراجعه به مزارع کشاورزی و دعوت از سرپرست یا خانم خانواده به خانه بهداشت آموزش های لازم به این گروه داده می شود.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد، ادامه داد: افزایش آگاهی کشاورزان و مصرف کنندگان، تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی، توسعه سامانه های جمع آوری و تصفیه فاضلاب، جلب مشارکت سازمان های مرتبط و تامین آب جایگزین از مصوبات این کمیته بود.

وی بر همکاری های بین بخشی برای مقابله با این معضل تاکید و خاطر نشان کرد: مقرر شد نمایندگان، اعضای مسئول و متولی مصوبات کمیته را بر حسب وظایف قانونی در سازمان های مربوطه مطرح و نتایج را به دبیر خانه کارگروه مرکز سلامت ومحیط کار ارسال کنند.



تاریخ انتشار : 3 دی 1397, 07:41



» اخبار مرتبط:

  • کشاورزی با آب فاضلاب تصفیه نشده سبب بروز وبا و حصبه می شود
  • آبیاری سبزیجات و صیفی جات در گچساران با آب فاضلاب!
  • 17هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان گچساران خریداری شد
  • رئیس جهاد کشاورزی گچساران:بیش از شش هزار هکتار از زمین‌های گچساران زیر کشت محصولات زراعی رفت
  • کشت برنج و هندوانه در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟