مشروح اخبار


» شهردار یاسوج عنوان کرد: در سال جاری، ۲۵ میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری رسیده است



شهردار یاسوج عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سه ماهه سال جاری ۲۵ میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری رسیده است، گفت: ‌هنر شهرداری‌ها پرداختن به حقوق جاری است؛ اما با وجود تحریم‌های و شرایط بد اقتصادی سال گذشته، شهرداری نه تنها از پس هزینه برآمد؛ بلکه توانست منشا کارهای مختلفی در حوزه فرهنگی، عمرانی و مدیریت شهری شود.

به گزارش خبرنگار راک نیوز از یاسوج، نستهن مقدم یادآور شد: در دوره کاری ۲۲ ماهه، حوادث زیادی مانند زلزله و سیل در شهر یاسوج رخ داد که بی تاثیر بر عملکرد شهرداری نبودند؛ اما این تهدیدات مانع خدمت رسانی به شهروندان نشد و با تلاش همکاران در مجموعه شهرداری، خاطرات خوبی در اذهان مردم و مسافران به یادگار ماند.
شهردار با اشاره به اینکه پروژه‌های زیادی تحت عنوان "یاسوج کارگاه عمرانی" در دست اجراست، تصریح کرد: مهمترین پروژه‌ در دست اجرا اتصال پل مهریان به پل سوم بشار است که امروز ۲۸ سال از آن می‌گذرد و در حال حاضر ۸۰ درصد توافقات و آزادسازی آن انجام شده است.
شهردار یاسوج میزان اعتبار هزینه‌شده در سال ۹۷ را ۴۲ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: ۸ میلیارد از این مبلغ در حوزه آسفالت هزینه و ۱۰۰هزار متر مربع اسفالت شده است.
وی میزان آسفالت  شده در سال۹۸ را ۱۷۰هزار متر مربع ذکر و تاکید کرد: نهضت آسفالت بدون هیچ وقفه و با کیفیت بسیار خوب زیر نظر کارشناسان در حال انجام است.
شهردار، ۶ هزار و ۶۰۰ متر جدولگداری و اضافه شدن ۱۱۵ متر به فضای سرویس بهداشتی سطح شهر را بخشی دیگر از اقدامات انجام شده در حوزه عمرانی برشمرد و اظهار داشت: در ۱۵ ماه گذشته حداقل ۶۷ میلیارد تومان برای اجرا پروژه ها هزینه شده است.
 وی گفت: پیاده رو سازی یکی از الزامات شهری است که اجرای آن از پل اول شده است و گلستانها نیز در دستور کار قرار دارد.
مقدم بیان کرد: با توجه به اینکه در برخی از نقاط شهر، به دلیل سرعت زیاد خودروها بعضی از شهروندان جان خود را از دست داده اند، سرعت گیرها از مطالبات عمومی است و تا زمانی که فرهنگ سازی نشود و دوربین‌های مدار بسته پایش در سطح شهر راه‌اندازی نشود، وجود این سرعت گیرها ضروری است.
شهردار یاسوج در ادامه مشارکت اقشار مختلف در زیباسازی شهر را بسیار مهم دانست وگفت: از طریق فراخوان‌های مختلف سعی کردیم از ظرفیت هنرمندان برای زیبا سازی چهره شهر استفاده شود.
مقدم صیانت و نگهداری از امکانات موجود و فضای سبز را وظیفه همگانی عنوان کرد و گفت: شهروندان با حفاظت از امکانات موجود میتوانند از هدر رفتن منابع جلوگیری کنند.
ایجاد روشنایی درمعابرشهر از دیگر موضوعاتی بود که شهردار به آن پرداخت و خواستار توجه بیشتر شرکت برق استان به این مقوله و فراهم آوردن زمینه لازم برای روشنایی مطلوب در معابر شهر یاسوج شد.
وی با بیان اینکه بدهی‌های شهرداری چالش جدی در اجرا پروژهاست، عنوان کرد: 12 میلیارد تومان در بحث CNG ها شهرداری بدهکار شرکت گاز بود؛ بطوری که الان از درآمد CNGها چیزی عاید شهرداری یاسوج نمی‌شود و درآمدها حاصله به شرکت گاز بابت بدهی‌های شهرداری پرداخت می‌شود.
مقدم در خصوص ساخت و سازها در سطح شهر یاسوج بیان کرد: احترام به قوانین از سوی شهروندان در بحث ساخت و ساز می‌ تواند گام مهمی در جهت داشتن شهری پویا باشد. وی با اشاره به اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز در هنگام وقوع حوادث می تواند خسارات جبران ناپذیر بسیاری به بار آورد، اظهار داشت: در حوزه معاونت پیشگیری از جرم استان، تصمیمات خوبی برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و غیراصولی گرفته شده است.
مقدم راه اندازی تیم فوتبال شهرداری یاسوج را از دیگرمطالبات شهروندان بخصوص جوانان دانست و
 اظهارکرد: تلاش است تا تیم فوتبال شهرداری یاسوج با کمک فدراسیون فوتبال تاسیس شود.
شهردار تصریح کرد: در دنیا ورزش فوتبال حرف اول را می زند و روی آوردن به ورزش می تواند آسیب های اجتماعی را کاهش دهد؛ لذا امیدواریم با حمایت مسئولان استانی وبخش خصوصی به عنوان اسپانسر بزودی شاهد راه اندازی تیم فوتبال شهرداری باشیم.



تاریخ انتشار : 23 تیر 1398, 18:53



» اخبار مرتبط:

  • هزینه‌کرد 11 میلیارد ریالی شهرداری دهدشت در اجرای پروژه‌های عمرانی
  • 11 هزار متر جدول گذاری در شهر یاسوج اجرا شد/ پروژه های شهری شناسنامه دار شوند
  • شهرداری دو گنبدان 300 میلیارد ریال از دستگاه های اجرایی مطالبه دارد
  • معاون عمرانی شهردار: شهرداری یاسوج نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و آبادی است
  • آغاز فاز جدید آسفالت معابر و جدول گذاری در چند نقطه شهر یاسوج/ خیز بلند شهرداری برای عمران شهری
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟