مشروح اخبار


» مديران و مسئولان گچساران روز خبرنگار را تبريك گفتند



همزمان با قرار گرفتن در آستانه 17 مردادماه روز خبرنگار شماري از مديران و مسئولان شهرستان گچساران اين روز را به خبرنگاران تبريك و تهنيت گفتند.


روابط عمومی دادگستری گچساران در پیام ارسالی به راک نیوز نوشته است:

به نام انکه بر قلم و آنچه می نگارد و سوگند خورد تا به همه آنان که نقطه ای از سرچشمه اندیشه پاکشان بر قلب سپید کاغذ می نشانند،حرمت و عزت بخشید و درود بر صاحبان قلم های پاک.

هفدهم مرداد ماه به مناسبت سالروز شهادت خبرنگار شجاع،متعهد،شهید محمود صارمی روز خبرنگار نامگذاری شده است. این روز فرصتی شده تا از جایگاه معنوی و از زحمات بی دریغ اصحاب قلم و رسانه در مسیر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه تقدیر و تجلیل شود.

اینک حوزه قضایی این شهرستان،ضمن تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران،اصحاب رسانه،خانواده بزرگ مطبوعات و جامعه اطلاع رسانی استان در راس ان شهرستان گچساران که در انعکاس اخبار و ترویج فرهنگ ایثار،شهادت و مقاومت نقشی مهم داشته اند و مجاهدان جبهه جنگ نرم در عرصه فرهنگ و هنر به شمار می روند به خود لازم می دانم از تمامی فعالان حوزه رسانه که با هدف روایت حقیقت بیرق بزرگ آگاهی بخشی را بر دوش کشیده و بی ادعا وجود خویش را چراغ راه جامعه کردند صمیمانه تشکر و قدردانی نمایم.

و امیدوارم همچون همیشه چشمان تیزبین خود را برا کمک به دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد و در اطلاع رسانی از خدمات دستگاه قضا به مردم فهیم،انقلابی،ولایی و شهید پرور شهرستان گچساران به کار گیرند.

 سرهنگ سید محمد موسوی فرمانده انتظامی شهرستان گچساران نيز در پيام ارسالي به مناسبت روز خبرنگار نوشته است:

روز خبرنگار روز شکوفایی قلم در پرتو جانبازی خبرنگاری است که با جانفشانی های خود شکوفه های به بار نشسته آزادی را در جهان بارور کرد.

توسعه و استاندارد سازی الگوی اطلاع رسانی و روشنگری مبتنی بر رسالت رسانه ای در پرتو اخلاق حرفه ای خبرنگارانی تحقق می یابد که زمینه ساز امنیت ذهنی جامعه اند، برای ارتقاء احساس امنیت در جامعه گام بر می دارند و به عنوان دیده بانان جامعه با قلم فرسایی خود برای زدودن انحرافات و کجروی از سیمای جامعه و افزایش اعتماد و امنیت تلاش می کنند.

این فرماندهی ضمن اداي احترام به شهدای خبرنگار خصوصا شهید صارمی و تلاشگران عرصه اطلاع رساني در ميهن اسلامي و تبریک روز خبرنگار بر خود افتخار مي داند که با تعامل، همکاري صميمانه و سازنده با اصحاب رسانه گام هاي بلندي را در توسعه نظم و امنيت شهرستان بر داشته است. 

توفیق روز افزون همه خبرنگاران و اصحاب رسانه در راه اعتلای میهن عزیز جمهوری اسلامی را از درگاه خداوند متعال آرزومندیم.  

خبرنگاران طلایه داران جبهه قلم و اندیشه

سرهنگ سید علی اصغر نورایی نسبفرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گچساران در پيام ارسالي به مناسبت روز خبرنگار نوشته است:

بسم الله الرحمن الرحیم

“ن و القلم و ما يسطرون”

هفدهم مردادماه، روز نکوداشت سالروز شهادت شهید محمود صارمی و همه شهدای خبرنگار است، که با ایثار جان به شرافت این حرفه مقدس اعتباری فزون‌تر بخشیده و به سوگندشان به قلم و قداست آن تا انتها وفادار ماندند و به همه ثابت کردند که خبرنگاران، راویان صدیق اطلاعات و اخبار هستند که در مسیر بقای حقیقت تا آخرین لحظه دست از تلاش برنمی دارند.

به راستی که رسالت اصحاب خبر و رسانه بسیار خطیر و حساس است. چنانچه پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در حدیثی فرموده است: «حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس».

خبرنگار آن هنگام که برای اعتلای فرهنگ، هنر، معارف دینی و آگاهی بخشی آحاد جامعه قدم بر می دارد پای در عرصه ای مقدس و بی انتها می گذارد که ثمره تلاش او برای جامعه دانایی و آگاهی است.شهدای خبرنگار چون صارمی و آوینی تنها نمونه ای از خبرنگاران متعهدی هستند که برای تحقق اهداف متعالی خود، از جان گذشتند.

بی گمان راه شهدای عرصه خبر هنوز ادامه دارد و اینک در آغازین روزهای «گام دوم انقلاب» این قلم، صدا و تصویر خبرنگار است که باید چشم انداز، آتیه و آینده «انقلاب به کمال رسیده» ایران اسلامی را برای نسلی که شاهد انقلاب و دفاع مقدس نبودند به تصویر کشیده و حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی ملت ایران در مسیر حصول قله های افتخار را به نمایش بگذارد. خبرنگاران طلایه داران جبهه قلم و اندیشه و عامل آگاهی دهندۀ مردم در لحظات و صحنه ‌های سرنوشت ساز جامعه اند و از آنجایی که بدنبال حقیقت و انعکاس واقعیتها میباشند همواره شایسته تکریم وتحسین اند.

روز خبرنگار بر تمامی مجاهدان عرصه بصیرت و آگاهی که با پیکار و مبارزه و با سلاح قلم و ایمان خویش برای پایداری اعتقادات و ارزشهای دینی و اسلامی جامعه و جاودانگی ایران اسلامی در صحنه های نبرد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بین المللی با دشمنان در حال مبارزه اند مبارک و خجسته باد.
جامعه خبرنگاری ایران اسلامی سرآمد و طلایه دار صداقت و نیک اندیشی

هوشنگ صیدالی مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران نيز در پيام جداگانه اي اين روز را به خبرنگاران تبريك گفت و اعلام كرد: 

 بسم الله الرحمن الرحیم

ن والقلم و ما یسطرون
جان نباشد جز خبر در آزمون         هرکه را افزون خبر جانش فزون
                                                اقتضای جان چو ای دل آگهی است           هر که آگه تر بود جانش قوی است

هفدهم مرداد ماه سالروز شهادت مظلومانه شهید محمود صارمی یادآور ایثار و از جان گذشتگی دلاورانی است که بیرق بزرگ " آگاهی بخشی " و " اطلاع رسانی " را خاضعانه و مخلصانه بر دوش کشیده و آن را چراغ راه جامعه کرده اند. طلایه داران این سلسله راهیان وادی آگاهی و نیک اندیشی، مجاهدانی هستند که در نگارش خبر، از جوهر جان خویش مرکب ساختند و در سپهر شهادت و ایثار، ستارگانی جاودان شدند. بدون تردید نقش و سهم جامعه خبرنگاری و اصحاب رسانه در جهت دادن افکار عمومی جایگاهی رفیع دارد و آنانی که در انتقال هوشمندانه، متعهدانه و منصفانه رویدادها به جامعه قلم می زنند و قدم بر میدارند، مدافعان واقعی " حق دانستن " بشریت بوده و در پیشگاه حضرت حق و قضاوت افکار عمومی همواره مورد عنایت و احترام هستند. در هیاهوی ساختگی امپراتوری های رسانه ای امروز جهان، جامعه خبرنگاری ایران اسلامی سرآمد و طلایه دار صداقت و نیک اندیشی و اطلاع رسانی آگاهانه و واقع بینانه هستند که ریشه در آموزه های دینی و درک عمیق جایگاه و رسالت خبرنگاری دارد. فرصت را غنیمت شمرده، ضمن تبریک " روز خبرنگار " به اصحاب ارجمند رسانه در اقصی نقاط میهن اسلامی و بویژه عزیزانی که از طریق رسانه ها وظیفه خطیر و و ارزشمند خبرنگاری را برگزیده و شبانه روز بدون هیچگونه چشمداشتی، فقط به حکم وظیفه ملی و وجدانی خود در انعکاس حقایق جامعه و حساس کردن مسئولین به انجام وظیفه مطلوب تر از هیچ تلاشی مضایقه نمی کنند، از خداوند علیم و خبیر برای همه آنان آرزوی توفیق روز افزون و صحت و سلامت و عاقبت بخیری مسئلت می نمایم. والله المستعان علی ما تصفون

برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال راک نیوز در تلگرام به نشانیRAAKNEWS@همراه شوید



تاریخ انتشار : 16 مرداد 1398, 05:22



» اخبار مرتبط:

  • تبریک فرمانده انتظامی شهرستان گچساران به مناسبت روز خبرنگار
  • پیام تبریک فرمانده سپاه ناحیه گچساران به مناسبت روز خبرنگار
  • استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پیامی هفدهم مردادماه روز خبرنگار را تبریک گفت
  • در سالروز شهادت محمود صارمی منتشر شد؛پیام تبریک مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به مناسبت روز خبرنگار
  • پیام تبریک فرماندار گچساران به مناسبت روز خبرنگار
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟