مشروح اخبار


» اجرای 11طرح توسعه ای ملی در گستره شركت بهره برداری نفت و گاز گچساران



مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت : از طرح توسعه و نگهداشت 28 مخزن نفتی در محدوده جغرافیایی مناطق نفتخیر جنوب ، 11 مخزن در گستره عملیاتی شركت بهره برداری نفت و گاز گچساران توسعه می یابند.


به گزارش راک نیوز؛احمد محمدی در نشست پیش بینی برنامه های بهره دهی چاه های نفت و تولید، توزیع و تزریق گاز شركت بهره برداری نفت و گاز گچساران برای نیمه دوم سال 98، به طرح توسعه و نگهداشت 28 مخزن نفتی در محدوده جغرافیایی مناطق نفتخیر جنوب اشاره كرد ولی به هزینه توسعه و نگهداشت مخازن نفتی جنوب اشاره نكرد. 

وی افزود : مدیران و مسئولان این شرکت می بایست نسبت به هموار نمودن مسیر اجرای این طرح ملی، اقدامات لازم را انجام دهند تا با اجرای آن، شاهد رونق و تحول در این منطقه باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در ادامه اقدامات صورت گرفته در زمینه استفاده از دمولسیفایر در سطح شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران را رضایت بخش عنوان کرد و گفت: اجرای این امر علاوه بر افزایش کیفیت نفت خام، صرفه جویی اقتصادی را نیز به همراه داشته است.

محمدی در ادامه از تلاش های کارکنان شرکت نفت و گاز گچساران و مدیران ستادی در راستای تحقق تولید نفت خام در نیمه نخست سال جاری، تشکر و  قدردانی کرد.

شركت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، (NISOC) یكی از شركت‌های زیرمجموعهٔ شركت ملی نفت ایران است. این شركت، هم‌اكنون بیش از ۸۰ درصد نفت و 16 درصد گاز ایران را تولید می‌كند.

این شركت روزانه معادل ۴ میلیون بشكه نفت خام، ۸۰۰ میلیون فوت مكعب گاز طبیعی و ۱۵۰ هزار بشكه میعانات گازی تولید می كند.

شركت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بزرگترین تولید كننده نفت ایران و یكی از بزرگترین شركت‌های نفتی در جهان است . این شركت دارای پنج شركت بهره بردای نفت و گاز تابعه شامل كارون ، مارون، آغاجاری، گچساران و مسجد سلیمان است كه بر اساس موقعیت جغرافیایی و میدان های اصلی تحت اختیار نام گذاری شده و فعالیت می كنند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران نیز در این نشست گفت: در شش ماهه نخست امسال برنامه تولید از چاه های نفت و گاز این شرکت به میزان۱۰۳ درصد محقق شد.

هوشنگ صیدالی افزود: راه اندازی ۵ حلقه چاه توسعه ای، راه اندازی ۷ حلقه چاه تعمیری، راه اندازی و افزایش دبی چاه های موجود با اقدامات ترمیمی،  ۵مورد رفع مانع و مانده یابی، ۳۹ مورد تمیز سازی بررسی وضعیت و انجام آزمایشات جریانی، ۹ مورد آزمایش و تمیزسازی با دستگاه تفکیک گر (MOTو MOS) ، بررسی و بازدید فنی از چاه ها به تعداد۴۲۰ مورد، برنامه تعمیر چاه ها با دکل ۱۴ مورد و تهیه برنامه تعمیر چاه ها با دستگاه لوله مغزی سیار ۶۵ مورد از مهمترین اقدامات این شرکت در نیمه نخست امسال محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت در ادامه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه های عمرانی این شرکت در حوزه راهسازی و ساخت مراکز درمانی در گستره عملیاتی شرکت نفت و گاز گچساران ارایه داد.

در این نشست در خصوص پیش بینی تولید شش ماهه دوم سال جاری و بررسی شرایط مخازن و پروژه های مرتبط با تولید شرکت نفت و گاز گچساران بحث و تبادل نظر شد.

شركت بهره برداری نفت و گاز گچساران با 10 واحد بهره بردار، هفت كارخانه نمك زدایی، 12 ایستگاه فشار و تزریق گاز، سه مجتمع بزرگ پالایشگاهی گاز و گاز مایع،سه مجتمع بزرگ پالایشگاهی گاز و گاز مایع، سیستم گاز آغار و دالان مستمل بر 12 دستگاه شیر گاه و لخته گیر مایع ، 6 واحد آبرسان، 110 تفكیك گر سرچاهی و بوستری، سه ایستگاه برق فشار قوی و بیش از هفت هزارو 500 كیلومتر خطوط لوله چهار تا 52 اینچ دارد.

برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال راک نیوز در تلگرام به نشانیRAAKNEWS@همراه شوید. 



تاریخ انتشار : 11 مهر 1398, 10:21



» اخبار مرتبط:

  • بهره برداری از ۶ پروژه روشنایی خورشیدی در شركت بهره برداری نفت و گاز گچساران
  • مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران خبر داد؛تولید روزانه نفت گچساران به620 هزار بشکه رسید
  • بازدید دانشجویان دیلم از تاسیسات شركت بهره برداری نفت و گاز گچساران
  • تولید نفت گچساران به 620 هزار بشکه در روز رسید
  • ظرفیت تولید نفت گچساران به 635 هزار بشکه در روز خواهد رسید
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟