مشروح اخبار


» چند خبر کوتاه از کهگیلویه و بویراحمد



۲۵ دانش آموز در ۶ پایه ابتدایی در روستای کوشک در یک کانکس در حال تحصیل هستند

سرپرست پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از احتمال رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در برخی مناطق این استان تا روز دوشنبه خبرداد.

«ولی بهرمند» در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می دهد که از امروز بعدازظهر تا دوشنبه طی ساعاتی با رشد ابر در برخی از نقاط استان ناپایداری‌های همرفتی بصورت رگبار باران، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید دور از انتظار نخواهد بود.
وی اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته ایستگاه امامزاده جعفر در شهرستان گچساران با 38.4 درجه سانتیگراد گرمترین و ایستگاه سی سخت با 11 درجه سانتیگراد خنک ترین نقاط استان بوده اند.

************************
نمایشگاه توانمند سازی صنایع غذایی به مناسبت بیستم مهرماه، روز جهانی غذا با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.

***********************
نشست شورای برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد روز شنبه به ریاست حسین کلانتری استاندار و با 2 دستور کار شامل بررسی بند و موضوع تهاتر بدهی پیمانکاران و بخش خصوصی با دستگاه های دولتی از محل اسناد خزانه و همچنین پیگیری ماده 23 برخی طرح های عمرانی ملی استانی در یاسوج برگزار شد.

******************
،پس از تصمیم سازمان آموزش و پرورش برای بازسازی مدرسه روستای کوشک از توابع شهرستان بویراحمد تخریب بنای قدیمی مدرسه این روستا آغاز شد.
بنا به این گزارش بنای فرسوده تخریب و با مشارکت بانویی خیر، کار عملیات ساخت یک باب مدرسه ی سه کلاسه آغاز شد، اما عملیات ساخت این مدرسه شاید تا چند سال به طول بیانجامد.
همین امر موجب شد 25 دانش آموز در 6 پایه در کانکسی که آموزش و پرورش مهیا کرده است با ظرفیت یک معلم برای همه، سال تحصیلی را شروع کنند و این موضوع باعث نگرانی والدین این دانش آموزان شده است این در حالی است که در این کانکس دانش آموزان پیش دبستانی هم حضور دارند والدین این بچه ها میگویند چه بسا شرایط فعلی باعث شود برخی از فرزندانشان از تحصیل باز بمانند.
کرمی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت : تلاش می شود با تسریع در کار ساخت این بنا شرایط برای استقرار دانش آموزان فراهم شود اما آنچه مسلم است کار بهره برداری از این بنا به طول می انجامد .
وی اضافه کرد : هم اکنون 30درصد بنای مدرسه ی کوشک انجام شده است .
زاعپور مدیر کل آموزش و پرورش استان هم از تلاش برای ادامه ی عملیات ساخت این مدرسه خیر ساز خبر داد .

*********************
سید محمد موسوی درباره آخرین وضعیت اجرای مصوبات دولت جهت پرداخت کمک بلاعوض به خسارت دیدگان از سیل در بخش کشاورزی، گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی از سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های خسارت دیده از سیل تا تاریخ ۱۵ مهرسال جاری، از تعداد ۲۲۷ هزار و ۹۷۳ پرونده به مبلغ ۱۴۱۲۸ میلیارد ریال در کمیته‌های تخصصی شهرستان‌های استان‌های خسارت دیده از سیل پس از بازدید میدانی، بررسی و تایید شد و تعداد ۱۴۰ هزار و ۴۲۵ پرونده به مبلغ ۷۱۵۵ میلیارد ریال پس از بررسی، مورد تصویب کارگروه استانی قرار گرفته است.
وی افزود: در استان‌های گلستان، مازندران، خوزستان، لرستان، همدان، اصفهان، کردستان، فارس، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی و یزد تعداد ۹۰۶۱۱ پرونده به مبلغ ۵۹۰۰ میلیارد ریال به مرحله پرداخت رسیده است که بر اساس ماده ۴ دستورالعمل اجرایی ابلاغی شماره ۶۷۵۸-۰۲۰ مورخ ۹-۴-۹۸ وزیر جهاد کشاورزی، متناسب با میزان تخصیص، ۳۵۶۱ میلیارد ریال مبلغ مذکور به حساب خسارت دیدگان واریز شد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی درباره پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی به خسارت دیدگان از سیل در بخش کشاورزی، عنوان کرد: تاکنون، تعداد ۱۱۱ هزار و ۱۰ پرونده به مبلغ ۸۶۶۵ میلیارد ریال از طریق سازمان جهاد کشاورزی استان‌های خوزستان، گلستان، لرستان، مازندران، کرمانشاه، کردستان، سمنان، فارس، البرز، همدان، آذربایجان غربی، یزد، ایلام، قزوین، گیلان، خراسان جنوبی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان به بانک‌های عامل معرفی و در استان‌های خوزستان، گلستان، لرستان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، ایلام، فارس، همدان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، البرز، سیستان و بلوچستان، قزوین و خراسان شمالی جمعا تعداد ۲۳۳۲۲ پرونده به مبلغ ۲۲۷۹ میلیارد ریال به خسارت‌ دیدگان پرداخت شده است.
********************
در اجرای تصمیمات متخذه در پنجاه و یکمین جلسه شورای معاونان قوه قضائیه بر انتخاب تعداد یکصد قاضی مجرب دادگستری‌های سراسر کشور جهت انتقال به دادگستری و دادسرای شهر تهران، نکات مندرج جهت بهره‌برداری قضات متقاضی انتقال ارسال می‌گردد.
تقاضای انتقال قضات دارای شرایط ذیل در اولویت بررسی قرارخواهد گرفت:
۱- قضات غیربومی با حداقل ۱۰ سال سابقه حضور در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان
* در این مرحله، قضات اهل استان محل خدمت و استان‌های همجوار، بومی تلقی می‌شوند.
۲- قضات بومی شاغل در استان‌های مندرج در بند فوق با داشتن حداقل ۱۵ سال سابقه حضور در استان محل خدمت
۳- قضات شاغل در دیگر استان‌های کشور با داشتن حداقل ۷ سال سابقه قضایی
۴- قضات متولد تهران و همچنین قضاتی که حسب سوابق موجود ساکن تهران بوده اند با حداقل ۵ سال سابقه قضایی
۵- قضاتی که درمان خود یا یکی از افراد تحت تکفل، مستلزم مراجعه مستمر به مراکز درمانی شهر تهران باشد با تشخیص و گواهی کمیسیون پزشکی قانونی مرکز استان محل خدمت و بدون ملاحظه سنوات فوق الذکر.
* درصورتیکه تقاضای بهرمندی از امکان بند پنجم بخشنامه را داشته باشید، لطفا گواهی کمیسیون پزشکی قانونی مرکز استان محل خدمت خود را پیوست نمایید.
مهلت ارسال درخواست تا پایان ماه جاری و با تنظیم فرم پیوست و طبق دستورالعمل مندرج در این خصوص می‌باشد.
بدیهی است این اقدام به مفهوم قطعیت انتقال قضات محترم متقاضی نبوده و هرگونه نقل و انتقال همکاران محترم متقاضی، مستلزم بررسی می‌باشد و موجب ایجاد تعهد این امور برای انتقال متقاضیان محترم نخواهد شد.

***********
اسامی داوران هفته پنجم لیگ دسته دوم باشگاه های کشور مشخص شد.

نفت و گاز گچساران – سردار بوکان - ساعت ۱۵:۳۰ - ورزشگاه شهدای نفت گچساران
ایمان شاولی - جمیل محمدنیا - موسی وصال - سیدامین خدادادپور - ناظر داوری : یدالله جهانبازی

****************
به گزارش روابط عمومی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد، اردوی خانوادگی معمرین شهرستان کهگیلویه در چشمه بلقیس شهر چرام برگزار شد.
حجت الاسلام غفوریان سرپرست مرکز خدمات استان در این اردو در سخنانی به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های مرکز خدمات به ویژه در بخش خانواده و امور فرهنگی پرداخت و به سؤالات مطرح شده درباره این خدمات پاسخ داد.
برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع بهداشت و مشاوره خانواده و همچنین مسابقات ورزشی و تفریحی از بخش‌های مختلف این اردوی یک‌روزه بود.

**********
۱۰۰ حلقه چاه و یک رشته قنات برای توسعه کشاورزی در چرام احداث و بهسازی شد.
********
یک گروه ۵۰ نفره به نام «پیک امید»، با سفر به مناطق کم‌بضاعت و اجرای برنامه‌های جذاب مختلف، دل کودکان را شاد می‌کنند.
این گروه، چند روزی است چند در حاشیه کهگیلویه و بویراحمد حضور دارند و به اجرای برنامه‌های شاد مشغول هستند.

************
یگان ویژه نیروی انتظامی استان کهگیلویه وبویراحمد همزمان با هفته نیروی انتظامی از بین جوانان مومن وانقلابی نیرو جذب می کند.
شرایط استخدام در یگان ویژه نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد به شرح زیر است:
1-ثبت نام در مقطع تحصیلی دیپلم یا پیش دانشگاهی در کلیه رشته های نظری و فنی و کار دانش صورت می پذیرد،مدرک تحصیلی داوطلبان باید مهر آموزش و پرورش داشته باشد.
2-سن مجاز داوطلبین باید از 18 سال تمام تا 25 سال تمام (متولدین 1373) می باشد
3-دارا بودن مدرک گواهی مهارت کامپیوتر جهت تبت نام الزامی است.
4-معدل کل جهت ثبت نام 14به بالا می باشد ،بسیجیان با سابقه بالای یکسال عضویت فعال،فرزندان نیروهای مصلح ،فرزندان جانبازان ،بردار شهید از یک نمره کسر معدل برخوردار می باشد(فرزندان شهدا از شرط معدل معاف می باشند)
5-دارابودن حداقل قد175سانتی متر
6-وضعیت نظام وظیفه باید به چهار صورت کارت پایان خدمت،دفترچه آماده به خدمت، یاگواهی حین خدمت،معافیت تحصیلی (که به تائید نظام وظیفه و پلیس+10رسیده باشد)
7-داوطلبین دانشجو باید کارنامه آموزشی مهر دار از آموزش دانشگاه مربوطه همراه با گواهی اشتغال به تحصیل خود را ارائه دهند.
تبصره:واحد پاس شده حداکثر 30 واحد باشد.
8-داشتن گواهینامه رانندگی یا نامه طی مراحل از آموزشگاه رانندگی الزامیست .
9-داوطلب باید بومی استان کهگیلویه وبویراحمد باشد و15 سال در استان سکونت داشته باشد.
جهت ثبت نام به اداره گزینش و استخدام نیروی انتظامی استان کهگیلویه وبویراحمد واقع درخیابان گلستان 12مراجعه نمایید.







تاریخ انتشار : 20 مهر 1398, 14:12



» اخبار مرتبط:

  • بارش باران در راه کهگیلویه و بویراحمد /جزییات
  • کاهش دمای هوا در کهگیلویه و بویراحمد ادامه می یابد/جزییات
  • کارشناس اداره کل هواشناسی: هفته آینده هوای کهگیلویه و بویراحمدبارانی است
  • بارش برف و باران برای کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می شود/جزئیات
  • هواشناسی: بارش برف و باران در راه است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟