مشروح اخبار


» مرگ بیش از100 گوسفند در مرودشت بعلت پساب پتروشمی +واکنش مدیرکل دامپزشکی استان فارس



 

صاحب این گوسفندان اظهار کرد: گله ۴۰۰ راسی گوسفندان دیروز از روستای دشتک به سمت مرودشت درحال چرا بودند.


مدیرکل دامپزشکی استان فارس گفت:تعدادی گوسفند در شهرستان مرودشت از مکانی که پسآب پتروشیمی شیراز به آن وارد شده، استفاده کردند که سبب مسمومیت و تلف شدن آنها شده است.
به گزارش راک نیوز از مرکز استان فارس ؛ خبر مرگ مشکوک 107 راس گوسفند در شهرستان مرودشت از سوی رئیس دامپزشکی این شهرستان در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شد. در این مطلب چنین آمده که این گوسفندان به صورت یکباره تلف شدند و احتمالا علت این امر نوشیدن آب از محلی در نزدیکی پتروشیمی شیراز بوده است.

 

یعقوب مهندس، مدیرکل دامپزشکی استان فارس در گفت‌وگو با تسنیم درباره تعداد دقیق گوسفندان اظهارنظری نکرد اما اظهار داشت: تعدادی گوسفند در شهرستان مرودشت از مکانی که پسآب پتروشیمی شیراز به آن وارد شده، استفاده کردند که سبب مسمومیت و تلف شدن آنها شده است.

وی با بیان اینکه دامداران باید نسبت به آب و چرایی دام خود حساسیت بیشتری نشان دهند، گفت: در شرایط کنونی تنها اقدامی که می‌توان انجام داد این بود که لاشه گوسفندان تلف شده معدوم شود تا اتفاق دیگری رخ ندهد. 

مدیرکل دامپزشکی استان فارس درباره صنایعی با پساب مسموم نظیر پتروشیمی افزود: اداره محیط زیست متولی هشدار به صنایع آلوده و صنایعی است که پساب آنها مشکلات زیست محیطی ایجاد می‌کند.

 



تاریخ انتشار : 25 مهر 1398, 15:47



» اخبار مرتبط:

  • بی آبی و باعث تلف شدن ۲۴۶ راس گوسفند در مرودشت فارس
  • تازه ترین جزئیات از دستگیری عوامل فروش گوسفند مرده در شیراز +فیلم
  • بی احتیاطی پسر دامدار منجربه مرگ150 گوسفندگله شد!
  • گوسفند 5 شاخ همه را متعجب کرد + عکس
  • پلنگ دهدشتی رفع اتهام شد! /حالا یک دامدارماند باداغ 23 گوسفند تلف شده!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟