مشروح اخبار


» چند خبر کوتاه از استان کهگیلویه و بویراحمد



رئیس امور آب گچساران گفت: مجوز ساخت و ساز از سوی شهرداری بر روی کانال‌های رو باز داده شده که این عمل با قانون ماده ۱۳ مغایرت دارد.


به گزارش راک نیوز "پیش از ظهر امروز نشست ستاد بحران شهرستان گچساران با حضور فرماندار و دیگر روسای ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

 در این نشست عارف بهگام با بیان اینکه 2 کارخانه سنگ شکن در محدوده روستای خربل و ناصرآباد تجهیزات خود را در این منطقه مستقر کرده‌اند تا در مواقع بروز بحران از جمله سیل همکاری داشته باشند، گفت: امسال برنامه کنترل سیلاب در مناطقی از جمله  ناصرآباد، امامزاده جعفر و ایستگاه پمپاژ را خواهیم داشت.

 رئیس امور آب گچساران عنوان کرد: در حال حاضر 2 دستگاه بیل مکانیکی در این مناطق مستقر شده‌اند.

 وی با اشاره به تجاوز به حریم رودخانه  افزود: سازه‌هایی که در سالهای گذشته احداث شده مجوز آنها توسط شهرداری اعطا گردیده که هم‌اکنون مقرر شده طی بازدیدی که توسط دادستان  و قاضی شهرستان  به عمل می‌آید این سازه‌ها  تخریب شود.

 بهگام با بیان اینکه مجوزهای ساخت و ساز در حریم رودخانه توسط شهرداری صورت گرفته و هیچ‌گونه استعلامی از آب منطقه‌ای  گرفته نشده است، ابراز کرد: در حوزه شهر و روستا شهرداری و بنیاد مسکن باید استعلام از آب منطقه‌ای گرفته شود تا از ساخت و ساز در حریم رودخانه ها جلوگیری گردد.

 رئیس امور آب گچساران با انتقاد از شهرداری دوگنبدان بیان کرد: مجوزات ساخت و ساز از سوی شهرداری بر روی کانالهای رو باز داده شده که این عمل با قانون ماده ۱۳مغایرت دارد.

 وی خاطرنشان کرد: کانال‌ها باید سرپوشیده نباشد تا در مواقع بروز سیلاب مشکلاتی برای شهر به وجود نیاید.

 بهگام تصریح کرد: هرگونه ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه‌های شهرستان ممنوع و غیر قانونی است و از دستگاه های مربوطه می‌خواهیم از این به بعد از هرگونه ساخت و ساز در این مناطق با جدیت برخورد کنند.

*****************************************
علی‌حسن مظاهری، رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این استان از نرخ بالای بیکاری رنج می‌برد، گفت: به‌ منظور ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر 150 میلیارد تومان در سال جاری به اشتغال مددجویان اختصاص‌ یافته است. 

وی با بیان اینکه با اعتبار ذکرشده 5100 فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می‌شود، افزود: با تدابیر اندیشیده شده در این نهاد، سال گذشته 3514 شغل با اعتبار 80 میلیارد تومان برای مددجویان و سایر نیازمندان توسط کمیته امداد ایجاد شد. 

مظاهری بابیان اینکه در سال رونق تولید، اعتبار اشتغال‌زایی این نهاد دو برابر شده است، تصریح کرد: در شش‌ماهه سال جاری 764 طرح اشتغال‌زایی با اعتبار بیش از 20 میلیارد تومان برای مددجویان اجرا شده است. 

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های این نهاد، توانمندسازی مددجویان با ایجاد اشتغال پایدار از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی است، گفت: شغل‌های ایجادشده برای مددجویان بیشتر در زمینه‌های کشاورزی، دام‌پروری، صنایع‌دستی فعالیت‌های صنفی با تأکید بر فناوری‌های دانش‌بنیان و جدید است. 

رئیس اداره روابط عمومی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد شناسایی مددجویان مستعد اشتغال، شناسایی ظرفیت‌های منطقه، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان متقاضی به‌منظور ارتقاء سطح آگاهی علمی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای آن‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه اشتغال این نهاد عنوان کرد.


*****************************************

علی‌رضا اتابک روز دوشنبه در نشست با مدیران عامل سازمان‌های مردم نهاد شهرستان با اشاره به اینکه سمن‌ها  پل ارتباطی بین دولت و عموم مردم هستند اظهار داشت: مطالبه‌گری سمن‌ها در حوزه محیط زیست امروز به یک فرهنگ تبدیل شده است.

وی بر ضرورت افزایش تعامل مدیران ادارات با سمن ها در راستای افزایش سرمایه اجتماعی تاکید کرد و گفت: دولت بر اساس وظیفه و تهعد در حمایت از تشکل مردم نهاد از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

اتابک بیان کرد: سمن‌ها با تکیه بر توانمندی‌های مردمی بازوان قدرتمند دولت در اجرای طرح‌های مختلف هستند.

وی تصریح کرد: سمن ها در بسیاری از مواقع با ورود خود در مسایل مختلف جامعه ، سبب حفظ اموال بیت المال وجلوگیری از تضییع حقوق مردم شدند.

اتابک با اشاره به وجود ۳۲ تشکل مردم نهاد در کهگیلویه گفت: تعدادی از این سمن‌ها غیرفعال هستند.

شهرستان ۱۳۱ هزار نفری کهگیلویه دارای چهاربخش، چهار شهر و ۱۰ دهستان است.


*****************************************
کارشناس اداره کل هواشناسی استان گفت: با بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی طی امروز از فعالیت سامانه ناپایدار بر جو استان کاسته شده و در برخی نقاط رگبارهای پراکنده مورد انتظار است.

ولی بهره مند افزود: از روز چهارشنبه مجددا ناپایداری ها تقویت می شود و در اکثر نقاط استان بارشهایی به صورت رگباری پیش بینی می شود.


*****************************************
شریف اسلامی از راهیابی اثر هنرمندان استان به جشنواره عاشورایی خبر داد و گفت: دوازدهمین جشنواره هنر عاشورایی در ۴ بخش نقاشی، تصویرسازی، پوستر و عکس مهرماه امسال با ارسال آثار هنرمندان و علاقمندان   برگزار شد.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد نیز توانستند آثار خود را در این جشنواره شرکت دهند که پنج اثر نقاشی و یک اثر عکس از این آثار به نمایشگاه جشنواره هنر عاشورایی راه یافت.

وی افزود: در بخش عکس، اسحاق آقایی و در بخش نقاشی، آثار هنرمندان ناهید باقری نسب، راضیه هادی پور، فرزانه دهبان، طاهره براتی و فاطمه فریدونی به این نمایشگاه راه یافتند.

اسلامی اظهار کرد: نمایشگاه دوازدهمین سوگواره هنر عاشورایی از 1 تا 14 آبان ماه در گالری‌های شماره یک و دو خانه عکاسان و نگارخانه ابوالفضل عالی در تهران میزبان علاقه‌مندان است.

وی خاطرنشان کرد: دوازدهمین سوگواره هنر عاشورایی به همت موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر و مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور برگزار شده است.


*****************************************

سید هاشم موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در این دوره آموزشی که در قالب ۱۱دوره برگزار شد ۱۵هزار و ۵۴۰ نفر ساعت به صنعتگران کهگیلویه و بویراحمدی ارائه شده است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش های تخصصی در افزایش کیفیت محصولات تولیدی گفت: برگزاری دوره های آموزشی متناسب با نیازهای واحدهای صنعتی از اولویت های حمایتی شهرک های صنعتی این استان است.
موسوی افزود: ۴۰ دوره آموزشی برای صنعتگران استان تا پایان سال جاری هدفگذاری شده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این دوره های آموزشی کابردی با شرکت مدیران، کارشناسان و شاغلان واحدهای صنعتی برگزار خواهد شد.
موسوی اظهار داشت: یکی از دغدغه ها و رسالت های شرکت شهرک های صنعتی افزایش توانمند یها،مهارت ها و دانش روز با برگزاری دوره های آموزشی برای مدیران و کارشناسان واحدهای تولیدی و صنعتی است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: نیازمندی های بازار، بهره‌وری بهینه، رعایت استانداردهای کیفی، موضوعات تخصصی صنایع  از محورهای این دوره های آموزشی است.
وی تصریح کرد: مخاطبان این دوره ها مدیران و کارشناسان مرتبط با حوزه کسب و کارهای کوچک ، متوسط و صاحبان سرمایه و علاقه مند به سرمایه گذاری هستند.

موسوی ابراز داشت: در برگزاری دوره های آموزشی اولویت با واحدهای صنعتی و صنفی داخل شهرک ها و نواحی صنعتی، کسب و کارهای کوچک، متوسط خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی، اعضای خوشه های کسب و کار، فن بازارها، مشاوران مستقر در مراکز خدمات فناوری و کسب و کار و اعضای شهرک های فناوری است.
موسوی ادامه داد: این کارگاه های آموزشی در موضوعات کارآفرینی، مدیریتی، کارشناسی و مهارتی و براساس نیاز شرایط به صورت حضوری یا مجازی برگزار می شود.

وی بیان کرد:برگزاری تورهای صنعتی از دیگر خدمات ارائه شده برای بهبود وضعیت تولید در کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری بوده است.
*****************************************
رئیس هیات بسکتبال این استان گفت: در این مسابقات تیم های بسکتبال لاری شیراز، پاس بندر لنگه، جوانان بویراحمد و نیروگاه اتمی بوشهر حضور داشتند.

حشمت الله اقبال پناه افزود: تیم بسکتبال نیروگاه اتمی بوشهر توانست در رقابتهای چهار جانبه بسکتبال گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد.
وی ادامه داد: این رقابت ها روز یکم تا سوم آبان ماه به صورت دوره ای در سالن پوریای ولی آموزش و پرورش استان برگزار شد و پس از شش بازی، تیم نیروگاه اتمی بوشهر با سه پیروزی عنوان قهرمانی این دوره را کسب کرد.
آقای اقبال پناه اضافه کرد: پس از تیم نیروگاه اتمی بوشهر ،تیم جوانان بویراحمد با دو پیروزی و یک شکست به مقام دوم رسید و تیم های لاری شیراز و پاس بندر لنگه به مقام های سوم و چهارم دست یافتند.
اقبال پناه هدف از برگزاری این رقابتها را آمادگی تیم بسکتبال جوانان بویراحمد برای شرکت در رقابتهای لیگ کشوری عنوان کرد و گفت: رقابتهای لیگ برتر جوانان کشور از آبان ماه جاری به صورت رفت و برگشت آغاز می شود.

*****************************************
پژمان نیک اقبال مدیرکل راه و شهرسازی استان در سفر به چاروسا در خصوص وضعیت راه های اصلی و فرعی چاروسا راه را یکی از عوامل پیشرفت یک منطقه دانست و عنوان کرد: یکی از عواملی که می‌تواند سبب پیشرفت و از بن بست درآوردن یک منطقه شود راه ارتباطی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان به وضعیت راه ارتباطی دهدشت به قلعه رئیسی اشاره و گفت: راه ارتباطی دهدشت تا قلعه رئیسی و دیشموک یکی از محورهای اصلی است که بیش از ۵۰ هزار نفر و مردم دو منطقه از آن استفاده می‌کنند و یکی از پروژه‌های مهم راه و شهرسازی است.

او خاطرنشان کرد: در گذشته کارهای روی آن انجام گرفته هم دو قطعه از این محور را پیمانکارهای آن مشخص شدند و در آینده نزدیک دو پیمانکار شروع بکار خواهند کرد.

نیک‌اقبال راه برون رفت از محور قلعه رئیسی به دهدشت را ملی کردن پروژه دانست و افزود: باید مسؤولان استانی، استاندار و نماینده مردم در مجلس و همه تلاش کرد تا این پروژه به ملی تبدیل شود چرا که با اعتبارات استانی نمی توان امید چندانی برای تکمیل شدن آن داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: حذف پیچ ها برای مسیر چاره ساز نیست و باید تلاش کرد تا پروژه به ملی تبدیل و یک محور مناسب آماده و تکمیل شود.

او به پروژه جاده ارتباطی امامزاده نورالدین به قلعه رئیسی و جاده پاتاوه به دهدشت اشاره و تاکید کرد: یکی از محورهای که می تواند در آینده کمک شایانی به دو منطقه و روستاهای همجوار کند ارتباط منطقه با جاده پاتاوه به دهدشت است که در گذشته کارهای صورت گرفته و با جدیت بیشتری این پروژه را دنبال خواهیم کرد تا شاهد پیشرفت بیشتری برای این دو منطقه داشته باشیم.


*****************************************
کامروز امینی" در جمع خبرنگاران گفت: طی این مدت ۱۹۱ نفر مصدوم ناشی از حوادث کار در استان داشته ایم که از این تعداد ۱۸۵ نفر آقا و ۶ نفر خانم بوده اند.

وی اظهارکرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲۰۲ نفر بوده کاهش ۵.۴ درصدی نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه امسال ۶ مورد مرگ ناشی از حوادث کار در استان داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل که دو مورد بوده افزایش داشته است.

امینی بیان کرد: از این تعداد مرگ ناشی از حوادث کار چهار مورد سقوط از بلندی، یک مورد برق‌گرفتگی و یک مورد نیز اصابت جسم سخت و سنگین بوده است.

وی در خصوص مرگ ناشی از گازگرفتگی طی این مدت در استان تصریح کرد: در این مدت یک مورد مرگ ناشی از گازگرفتگی در استان داشته ایم.


*****************************************
هادی زارع‌پور در نشست مسؤولان تربیت بدنی و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان با معاون سیاسی و امنیتی استاندار اظهار کرد: بیش از 35هزار و400 متر مربع فضای ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: از این تعداد 28 هزار و800 متر مربع سرپوشیده و 6 هزار و600 متر مربع رو باز است که سرانه سرپوشیده 20سانتی مربع و سرانه رو باز47 هزارم متر مربع است.

زارع‌پور گفت: 36سالن ورزشی در استان وجود دارد و 9سالن ورزشی دیگر در حال ساخت است.

وی گفت: آزمون سلامت در حوزه هدایت تحصیلی-المپیادهای ورزشی درون  و برون مدرسه‌ای و مدرسه پویا از برنامه‌های کیفی بخشی تربیت بدنی در مدارس است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم اظهار کرد: در آغاز سال تحصیلی به ارزش 25 میلیارد ریال تجهیزات ورزشی بین مدارس استان توزیع شد.

سیده فریبا حسینی گفت: هم اکنون سیستم سرمایشی و گرمایشی مدارس مستلزم ترمیم و تأمین است.

وی گفت: 34برنامه از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مربوط به حوزه تربیت بدنی و سلامت است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این برنامه 69 فعالیت وجود دارد.

وی گفت: این جلسه در راستای اجرایی نمودن برنامه،فعالیت‌ها و راهکارها ذیل سند تحول بنیادین برگزار شد.


*****************************************

رئیس اداره امورعشایری شهرستان لنده در گفتگو با خبرنگاران  گفت: برابر اعلام سازمان هواشناسی در خصوص شروع موج بارندگی ها در کشور لازم است هرچه سریعتر عشایر ساکن در مناطق سردسیری منطقه را ترک کرده و به مناطق گرمسیری کوچ و از قرار گرفتن در مسیر سیلاب و دره های فصلی خودداری کنند.

 

سید صفدر نیک آئین گفت: با توجه به شرایط جوی و نامساعد بودن جاده های ارتباطی در پی بارندگی ها، امکان امداد رسانی در آینده عملا وجود نخواهد داشت لذا انتظار داریم عشایر و دامداران ساکن در مناطق سردسیری هرچه سریعتر به مناطق گرمسیری کوچ کنند.

 

وی افزود: از آنجا که برخی از عشایر در هنگام کوچ به مناطق گرمسیری در مسیر سیلاب ها و دره های فصلی قرار می گیرند انتظار داریم با رعایت فاصله ایمن از دره ها نسبت به محافظت از خود و دام های خود اقدام کنند.

 

نیک آئین در ادامه تاکید کرد: انتظار داریم عشایر در روزهای بارانی به دلیل صاعقه و باران های سیل آسا از انتقال دام های خود به چراگاه جداً خودداری کنند چرا که در سال های گذشته شاهد مرگ تلخ چندین نفر از عشایر در روزهای بارانی و به دلیل برخورد صاعقه بودیم.

 

رئیس اداره امورعشایری شهرستان لنده گفت: در صورت هرگونه حادثه برای عشایر و نیاز به امداد رسانی، فوراً با اداره امورعشایری، بخشداری و یا جمعیت هلال احمر شهرستان تماس بگیرند.


*****************************************

بازدید میدانی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به همراه سرپرست سازمان صنعت و معدن و رئیس بانک توسعه و تعاون از پروژه آب معدنی ستنگان در شهرستان بویراحمد

حشمت الله صمیمی دوست در حاشیه این بازدید گفت : طرح آب معدنی ستنگان از جمله ۳ طرح ویژه اقتصاد مقاومتی است که بنابر تاکید استاندار مبنی بر تعیین تکلیف و رفع موانع و مشکلات آن ها مورد بازدید قرار گرفت.

صمیمی دوست افزود : این طرح آب معدنی یکی از طرح های آب معدنی ویژه با قابلیت های خوب و میزان اشتغالزایی مناسب است که با توجه به طولانی شدن زمان اخذ مجوز تا رسیدن به مراحل اجرایی ، سعی شد با همکاری بانک عامل ، جهت بهره برداری ، فعالیت تکمیل آن سرعت گیرد.

  وی گفت : این طرح سال ۸۱ اخذ مجوز نمود اما به مدت ۱۶ سال راکد ماند که با توجه به تاکید ویژه استاندار در جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی ۴ آبان ماه ۹۸ و موظف نمودن حوزه معاونت اقتصادی جهت حمایت از این واحد و سایر واحد های مشابه ، سرپرست سازمان صنعت و معدن و تجارت و بانک توسعه تعاون ، از این پروژه بازدید بعمل آمد. 

صمیمی افزود : به منظور تسریع در عملیات اجرایی ، تصمیم گیری عملیاتی در محل اجرای پروژه صورت گرفت و مقرر گردید تا پایان هفته جاری بانک عامل هزینه پیش پرداخت ۵۰ درصد خط تولید که رقمی در حدود ۲۰ میلیارد ریال است را به حساب شرکت سازنده واریز نماید.

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار گفت : سرمایه گذار هم متعهد گردیده است نسبت به راه اندازی واحد تا دهه فجر امسال اقدام نماید.

صمیمی دوست در خصوص توان این واحد تولید آب معدنی هم گفت : این کارخانه  با ظرفیت تولید ۲۴ هزار بطری آب معدنی در ساعت راه اندازی می شود که میزان کل سرمایه گذاری جهت تکمیل آن حدود ۱۲۰ میلیارد ریال است و مبلغ ۵۸ میلیارد ریال تسهیلات از محل اشتغال روستایی در بانک توسعه تعاون برای این واحد تصویب شد. 

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، دومین پروژه مورد بررسی در  ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را پتروشیمی گچساران عنوان کرد و گفت : این پروژه با پیشرفت ۶۱ درصدی از جمله پروژه های مهم اقتصاد مقاومتی استان است که به دلیل نیاز به وارد کردن برخی قطعات از خارج و عدم همکاری طرف های خارجی ، در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان مقرر شد که این شرکت با واحد های دانش بنیان و سازندگان داخلی وارد مذاکره شود که خوشبختانه اکنون مشکل تامین قطعات حل شده است.

صمیمی در ادامه گفت : با توجه به پیشرفت ضعیف این پروژه در سال جاری ، از سوی شرکت ، خاتمه پیمان با پیمانکار قبلی صادر شد و انشاالله با برگزاری مناقصه جدید در نیمه اول آبان ماه و بخش دیگر در آذر ماه ، عملیات اجرایی پروژه سرعت بیشتری خواهد گرفت. وی زمان نهایی بهره برداری این پروژه را پایان سال ۹۹ اعلام کرد. 

صمیمی در ادامه گفت : پس از بازدید میدانی دو پروژه آب معدنی و پتروشیمی و کمک به تسریع در روند اجرائی این پروژه ها ، در روزهای آینده بازدید میدانی از پروژه لوله
بدون درز در بهمئی انجام می شود که بتوانیم مطابق با نظر استاندار برای به سرانجام رسیدن این پروژه ها گام اساسی برداریم.

وی در پایان گفت : بیان این نکته لازم است که طبق مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ، حوزه معاونت اقتصادی استانداری باید در مدت ۳ ماه به ۳ ماه گزارشات بررسی این پروژه را به ستاد اعلام کند که خوشبختانه تاکنون و پس از گذشت تنها ۱ هفته از مصوبه ستاد ، اکنون مشکلات دو پروژه حل و پروژه لوله بدون درز بهمئی هم به زودی مورد بازدید میدانی قرار خواهد گرفت.
*****************************************







تاریخ انتشار : 6 آبان 1398, 12:59



» اخبار مرتبط:

  • در سال جاری محقق شد؛ ایجاد 764 فرصت شغلی برای مددجویان کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای 100طرح اشتغال‌زایی کهگیلویه و بویراحمد در هفته دولت
  • ایجاد ۲۳۷۰ فرصت شغلی برای مددجویان و نیازمندان استان
  • بررسی مشکلات واحدهای صنعتی یاسوج توسط استاندار
  • شهرک صنعتی دشت مازه دهدشت فرصت خوبی برای ورود سرمایه‌گذاران به کهگیلویه است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟