مشروح اخبار


» چند خبر مختلف از استان کهگیلویه و بویراحمد



اخبار انتخاباتی را کنترل میکنیم و برخی ها را به دستگاه های نظارتی اطلاع میدهیم.


به گزارش راک نیوز "صبح امروز چهارشنبه (8 آبان ماه 98) شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار و با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اقتصاد در محل اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد.

جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در این نشست به مشکلات پیش رو واحدهای تولیدی و بخش خصوصی پرداخت و گفت: ساز و کار مالیاتی حاکم در راستای رونق تولید نیست.
کیانی در ادامه با اشاره به اینکه این روند دریافت مالیات در استان کهگیلویه و بویراحمد به هیچ وجه مناسب با شرایط اقتصادی استان نیست، اظهار کرد: در کهگیلویه و بویراحمد هیچ منبع درآمد بالایی نیست و سقف مالیات‌ها هم خیلی بالا است.
وی افزود: واحدهای تولیدی استان به کما رفته و شرایط سختی داریم و بخش خصوصی قفل است.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه سیگنال‌های خوبی را دریافت نمی‌کنیم برای بخش خصوصی، افزود: اداره مالیاتی باید به فکر مؤدی‌های جدید باشد. کسب و کارهایی هستند، مثل آهن فروش‌ها که میلیاردها تومان درآمد دارند.
کیانی گفت: بنده خودم در سال یک و نیم میلیارد تومان پرداخت می‌کنم و حقیقتاً بخش خصوصی از این وضعیت گریان هست و ساز و کار مالیاتی حاکم در راستای رونق تولید نیست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه نامناسب تعامل بانک‌ها با بخش خصوصی گریزی زد و گفت: من نمی‌دانم، اما بعضی بانک‌ها از مدار وظایف خودشان خارج شدند و منابع آنها معلوم نیست به کجا می‌رود. من نمی‌دانم این همه زمین که در اختیار بانک‌ها است، برای چیست؟ منابع مردم را جمع می‌کنند و در خارج از استان مُلک می‌گیرند و منابع مردم را تبدیل به یورو می‌کنند و آن را در گاو صندوق‌هایشان نگه داری می‌کنند.
کیانی در پایان این را هم گفت: که ما [بخش خصوصی] گلایه مند هستیم، از آنها در تمام جلسات مان دعوت می کنیم که حضورشان بسیار کمرنک است.

**********************************************
به مناسبت سالروز شهادت شهید حسین فهمیده و روز نوجوان زنگ مقاومت و ایثار با حضور مسیولان در مدرسه شاهد دهدشت نواخته شد.

امام جمعه دهدشت روز چهارشنبه در این آیین با اشاره به جنگ روانی و رسانه‌ای دشمنان علیه نظام گفت: امروزه دانش آموزان نقش مهمی در مقابله با هجمه‌های دشمنان دارند.

وی اندیشه الهی و ایمان بسیجی دانش آموزان را یک مزیت دانست و بیان کرد: دشمنان نظام از هر گونه مقابله با نظام هراس دارند.

حسینی تصریح کرد: نیاز است دانش‌آموز در کنار ارتقا علم، اخلاق ومعنویت را نیز در جامعه ترویج دهند.

وی اضافه کرد: ولایت‌مداری و دفاع از آرمان‌های انقلاب باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه دانش ‌آموزی نهادینه شود.

بیش ۱۸ هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی مختلف در دهدشت مشغول تحصیل هستند.


**********************************************

سید محمد هادی امیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:با توجه به انجام عملیات برگردان سوئیچ مرکز امام علی (ع) گچساران در این مدت تلفن های ثابت مناطق یاد شده دچار اختلال می شود.

وی افزود:مشترکان تلفن ثابت این شهرستان ها در صورت اختلال در تلفن های خود آن را به شرکت مخابرات شهرستان های یاد شده گزارش دهند تا کارشناسان این شرکت در کمترین مدت زمان ممکن نسبت به رفع خرابی اقدام کنند.

وی بیان کرد: عملیات برگردان سوئیچ در شهرستان های جنوبی کهگیلویه و بویراحمد با هدف روان سازی خدمات رسانی به مشترکان تلفن ثابت در شهرستان های گچساران،کهگیلویه و بهمئی صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۳۶ هزار مشترک  در این سه شهرستان زیرپوشش خدمات تلفن ثابت هستند.

امیری ابراز داشت: در زمان حاضر ۲۰هزار و  ۷۱۴ مشترک در شهرستان گچساران،۱۲هزار و ۲۵۰ مشترک  در شهرستان کهگیلویه و سه هزار و ۱۲۰ ثابت در شهرستان بهمئی از خدمات تلفن های ثابت استفاده می کنند. 


**********************************************
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد درقدم پیشگیری از برخورد قهری گفت و اظهار داشت

نحوه مداخدرر کرده است، معاونت پیشگیری از وقوع جرم و فرهنگی حتماً ورود می کنند

هدف اینست قبل از وقوع جرم ورود کنیم، اگر آسیب، نا آگاهی و تخلف هست ورود میکنیم تا تبدیل به جرم نشود

حسنی گفت:

آموزش در مدارس را شروع کردیم، طرح هر مسجد یک حقوقدان را فعال کردیم تا مشاوره حقوقی به مردم دهند و مشکلات قضایی آنها را حل کنند

چند مدیر را تذکر شفاهی و کتبی در خصوص مداخله های انتخاباتی دادیم، برخی مدیران گفته اند در خارج از وقت اداری میتوانیم حضور پیدا کنیم این خلاف قانون است و از سر نا آگاهی به قانون است، قانون می‌گوید حضور مدیران در نشست ها و جلسات انتخاباتی شائبه دخالت انتخاباتی دارد و جرم است، تاکنون حدود ۱۵ مدیر تذکر گرفته اند.

اخبار انتخاباتی را کنترل میکنیم و برخی ها را به دستگاه های نظارتی اطلاع میدهیم.

مهمترین آسیب رسانه اقدام بخشی نگری و جبهه گیری است.

گاهی سیاه نمایی ها دست مدیران در حرکت به سمت توسعه را میبندد، ما ورود کردیم و کمک کنیم به دولت، جاهای بسیاری مداخله کردیم تا امورات دولت بهتر پیش رود و خدمت به مردم تعطیل نشود.

در رسانه های استان اخیرأ میبینیم تخریب اشخاص به وفور مشاهده می‌شود، ما نظارت میکنیم و اگر افراد شکایت بکنند طبق قانون برخورد میکنیم.


**********************************************
فرمانده انتظامی گچساران از دستگیری سارق حرفه‌ای منازل با اعتراف به ۱۴ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ محمد موسوی افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت منازل در شهر دوگنبدان و حومه موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری ۱۱ شهری و پلیس آگاهی گچساران قرار گرفت.
وی ادامه داد: متهم در بازجویی‌های اولیه به ۱۴ فقره سرقت در شهرستان گچساران اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل و روانه زندان شد از شهروندان خواست: ضمن توجه به هشدار‌های انتظامی و نصب سیستم‌های ایمنی از نگهداری وجه نقد و اشیاء قیمتی در منزل، بدون رعایت نکات ایمنی خودداری کنند.
سرهنگ موسوی اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.
**********************************************
سعادت صالحی‌نیا مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد گفت : در هفته بسیج دانش‌آموزی ۳۰۰ یادواره و مراسم خاطره گویی شهدای دانش آموز در مدارس متوسطه دوم استان برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی امسال «دانش‌آموز» محور است، اظهارکرد: بدون شک دانش‌آموزی که امروز بتواند در مدرسه نقش آفرین باشد، در دانشگاه می‌تواند جریان‌ساز بوده و در آینده مدیر توانمندی باشد.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری دوره آموزشی یاوران ولایت با حضور ۳۰۰ دانش‌آموز خبر داد و اضافه کرد: از هیچ کوششی برای رشد و ارتقای علمی، فرهنگی و سازندگی دانش‌آموزان دریغ نمی‌کنیم.

صالحی نیا تصریح کرد: ۱۹۰۰ دانش آموز استان در قالب ۸۴۴۰ نفر روز در اردوهای بسیج دانش آموزی شرکت کرده اند که در این اردوها سواد رسانه ای نیز آموزش داده شده است.

او بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۴۲دانش آموز و ۱۲۲ فرهنگی شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.


**********************************************
وضعیت توپوگرافی دهدشت و کاسه‌ای مانند بودن آن شرایط را برای فرو رفتن زیر آب در بارندگی‌های سیل‌آسا فراهم آورده است.

طی سال‌های گذشته با هر بارندگی مناطقی از شهر که در مسیر عبور روان‌آب‌ها بودند در حجم انبوه آب گرفتار شده و مشکلاتی برای ساکنان این مناطق از جمله کوی آزادگان، آموزش و پرورش، کوی جانبازان، 60 دستگاه و گلزار به وجود آورد.

هدایت آب‌های سطحی که از دشت‌های اطراف روانه شهر می‌شود نیازمند احداث کانال سیل‌بند بود و مسؤولان بارها در جلسات مدیریت بحران اعلام کردند این کانال مسیل ضروری است اما اعتبار برای اجرای آن نیست.

هزینه احداث کانال به گفته مسؤولان یک میلیارد تومان برآورد می‌شد و این هزینه در مدیریت بحران تنها تکرار می‌شد و خبری از اختصاص آن نبود.

فروردین ماه سال گذشته بود که باران‌های سیل‌آسا در جنوب کشور آغاز شد و خسارات هنگفتی به بار آورد.

با ورود سامانه بارشی به کهگیلویه و بویراحمد زنگ خطر وقوع سیل در دهدشت هم به صدا درآمد.شهر کاسه‌ای این بار در معرض خطر جدی فرو رفتن در آب بود.

هشدارهای جوی و احتمال آبگرفتگی مسؤولان را دست به کار کرد تا برای یک بار هم که شده از کلیدواژه «بودجه نداریم» فاصله گرفته و با کار جهادی برای جلوگیری از وقوع یک بحران وارد عمل شوند.

با وساطت شورای تأمین و چانه‌زنی فرماندار وقت با مالکان احداث کانال در شهر آغاز شد و برای رفع ذهنیت تملک زمین‌ها تعهدنامه‌ای بین مالکان و شهرداری منعقد و شهرداری متعهد شد هیچ گونه ادعای مالکیتی نداشته باشد.
 

این کانال اگر چه در جلوگیری از آبگرفتگی شهر نقش مهمی داشت و شهر را موقتا از وقوع بحران احتمالی نجات داد اما احداث و ساماندهی آن در بلاتکلیفی ماند.

شهردار دهدشت می‌گوید مالکان روزی نیست به شهرداری مراجعه نکنند و در این باره اعتراض نداشته باشند.

اسفندیار برخه افزود: قرار بود جهاد کشاورزی هزینه بخشی از زمین‌های در مسیر کانال که قریب به 30 میلیون تومان تخمین می‌شود را پرداخت کند اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

وی گفت که مالکان زمین‌ها با مراجعه به شهرداری تهدید کردند کانال را مسدود خواهند کرد.

شهردار دهدشت تصریح کرد: کانال به طول ۲.۵ کیلومتر با هدف هدایت سیلاب به بیرون شهر و ترمیم یک کانال هدایت آبهای سطحی انجام گرفته و خسارات وارده به کشاورزان نیز برآورد شده بود.

این در حالی است که رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه می‌گوید هزینه مربوطه در لیست خسارات اعلام نشده و اعتباری برای جبران آن در نظر گرفته نشده است.

و حالا با شروع بارش‌های پاییزه احتمال وقوع سیل هم دور از انتظار نیست و مسؤولان در معرض یک آزمون قرار دارند؛ خسارت وارده به مالکانی که در شرایط سخت همکاری داشته و به گفته مسؤولان اعتماد داشتند پرداخت خواهد شد یا اعتماد مردم نسبت به آنان سلب می‌شود سؤوالی است که جواب آن به تدبیر مسؤولان وابسته است.

طبیعی است که ادامه همکاری مردم در رفع معارضات در گرو عمل به وعده مسؤولان است.


**********************************************
محمد راهی کمک داور گچسارانی دیدار تیم‌های ذوب آهن اصفهان و شاهین شهرداری بوشهر که روز جمعه ۱۰ مهر در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار می‌شود را قضاوت می‌کند.
قضاوت این دیدار حساس برعهده آقایان سیدعلی اصغر مومنی، عسگر محمدی، محمد راهی، میثم حیدری، امیرسامان سلطانی و قهرمان نجفی خواهد بود.
راهی از داوران خوش آتیه و کارمند اداره آموزش و پرورش گچساران است و رقابت‌های حساسی را در لیگ برتر فوتبال کشور به عنوان کمک داور پرچم زده است.
**********************************************

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفتم آبان ماه روز پیشگیری از مسمومیت ناشی از سوء مصرف مواد مخدر محرک و الکل هاست.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر امام بخش قائدی افزود: مراقب سوء مصرف داروها باشید زیرا سوء مصرف دارویی به معنای استفاده از مواد غیر مجاز و یا استفاده غیر طبیعی از یک داروی مجاز است.

وی ادامه داد: به جز مواد غیر قانونی مانند الکل، تریاک، هروئین، ماری جوانا، حشیش و ... ممکن است داروهای آرام‌بخش، خواب‌آور مانند باربیتورات ها و بنزودیازپین ها، برخی از داروها های ضد درد ترامادول، مرفین و حتی حلال های صنعتی نیز توسط نوجوانان و جوانان مورد سوءمصرف قرار بگیرد.


**********************************************
جلسه شورای فرهنگی به ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری برگزار شدمعاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه وبویراحمد به برنامه ریزی مناسب در جهت اجرایی کردن هر چه بهتر دستورالعمل ها و برنامه های مربوط به توسعه و ترويج فرهنگ اقامه نماز در ادارات استان در سالجاری تاکيد کرد.آذر صفائی نیا  با اشاره به فرآيند ارزيابی عملکرد استانداری در وزارت کشور از فعالیت های شورای فرهنگی استانداری بخصوص در امر اقامه نماز جماعت در دستگاه های اجرایی و اهتمام ويژه دکتر کلانتری استاندار در امر مهم اقامه نماز جماعت در واحدهای تابعه و دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد.
 صفائی نیا بر چگونگي برگزاری برنامه های مختلف با موضوعات مربوط به نماز، استفاده از ظرفيت های فضای مجازی، ديدار با خانواده ايثارگران كارمند و بازنشسته و ساير مباحث به شورای فرهنگی استانداری تاکید کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه وبویراحمد عمل به فريضه واجب اقامه نماز را بر ساير امور مقدم دانست و گفت در اين راستا بايد سركشی های منظم برای آسيب شناسی اقامه نماز از ادارات انجام شود.
وی با بیان اینکه یکی از شعائر مذهبی که در جامعه و نظام اسلامی به آن تاکید شده است و باید بدان توجه جدی شود، نماز جماعت است، افزود: هر فردی در هر حوزه ای که مسئولیت دارد باید برای ترویج اقامه نماز تلاش کند.
صفائی نیا با بیان اینکه نماز جماعت در ادارات موجب تقویت روحیه مسئولیت پذیری مسئولان و کارکنان خواهد شد به انتخاب فضای مناسب برای اقامه نماز جماعت در ادارات استان تاکید کرد.
وی با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی و دینی ما قطعا باید نماز در جایگاه شایسته خود قرار گیرد، ابراز داشت: همه ما وظیفه داریم حرمت‌ها و ارزش‌های دینی و فرهنگی را پاس بداریم و اجازه ندهیم در اعتلا و ارتقای مبانی دینی و ارزشی کمترین خللی به وجود آید.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه وبویراحمد همچنین به برنامه های امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب و رعایت حقوق شهروندی و دیگر برنامه های شورای فرهنگی در ادارات استان تاکید کرد.
در این نشست مقرر شد که برنامه های هفته بسیج تدوین و در جلسه بعدی مطرح گردد
**********************************************
،رهامی رئیس هیات ورزش های همگانی استان کهگیلویه وبویراحمد از اجرای 70 برنامه متنوع فرهنگی ورزشی در هفته ی تربیت بدنی و ورزش توسط هیات ورزش همگانی استان و شهرستانها خبر داد.

محمد علی رهامی ،رئیس هیات ورزش های همگانی استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان این خبر در گفتگو با پایگاه خبری ورزش استان گفت :با همکاری هیات های همگانی شهرستانها ،70 برنامه فرهنگی ورزشی در هفته ی تربیت بدنی و ورزش اجرا شد.
رهامی ،رئیس هیات ورزش های همگانی استان ادامه داد:از این تعداد 25 برنامه در شهرستان بویراحمد ،20 برنامه در شهرستان کهگیلویه ،15برنامه در لنده ،6برنامه در شهرستان بهمئی ،4برنامه در گچساران ،3برنامه در شهر باشت و 2 برنامه در شهرستان دنا در رشته های مختلف اجرا و برگزار شد.
رئیس هیات ورزش های همگانی کهگیلویه وبویراحمد ،برگزاری همایش های پیاده روی خانواده ،برگزاری مسابقات در رشته های دارت ،فوتسال ،تنیس روی میز ،فریزبی ،طناب کشی ،طناب زنی ،عطر افشانی قبور مطهر شهدا ،دیدار با ائمه جمعه شهرستانها ،برگزاری مسابقات دوچرخه سواری و حضور جامعه ورزش در نماز جمعه را از مهمترین برنامه های انجام شده در این هفته عنوان و از تلاش کلیه اعضای هیات استان و شهرستانها تقدیر کرد.
این مقام مسئول در هیات ورزش های همگانی کهگیلویه وبویراحمد ،هدف از برگزاری این برنامه ها را گرامیداشت هفته ی تربیت بدنی و ایجاد شور و نشاط در بین احاد جامعه ذکر و از حمایت های علوی مدیر کل و معاونین و فدراسیون ورزش های همگانی کشور در اجرای این برنامه ها تقدیر کرد.
رهامی ،به نقش رسانه در توسعه ورزش همگانی در استان اشاره و از صدا و سیمای مرکز استان و اصحاب رسانه در پوشش برنامه های این هفته تقدیر کرد.


**********************************************
رئیس هیات شطرنج کهگیلویه وبویراحمد از برگزاری رقابت های ریتد سریع گرامیداشت هفته ی تربیت بدنی ورزش و جوانان خبر داد.

جعفر محرابی ،رئیس هیات شطرنج استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان این خبر افزود:
به مناسبت هفته ی تربیت بدنی و ورزش یکدوره مسابقه ریتد سریع شطرنج در شهر یاسوج به میزبانی مدرسه شطرنج رخ با همکاری هیات شطرنج استان برگزارشد.
محرابی رئیس هیات شطرنج استان ادامه داد:این مسابقات با شرکت ۵۴ نفر از شهرستانهای استان و شرکت کنندگانی از استان فارس در ۷ دور و به روش سوئیسی برگزار شد .
رئیس هیات شطرنج کهگیلویه وبویراحمد هدف از برگزاری این مسابقه را افزایش مهارت و تجربه برای بازیکنان استان و ارتقای ریتینگ بین المللی بخصوص برای شطرنجبازان رده های سنی عنوان کرد .
محرابی در خصوص نفرات برتر این مسابقات تصریح کرد:
در بخش بزرگسالان صادق قیصری به مقام نخست رسید و سینا قاسمی نیک ومحمد براتی به ترتیب دوم و سوم شدند،در رده سنی زیر ۱۶ سال ، میکاییل منصوری رتبه اول را کسب کرد ، ایلیا خلیلی وطاها محنایی به ترتیب مقامهای دوم و سوم را رقابتها را کسب کردند.
در بخش بانوان لیلا احدی اول شد و تارا نجفی مقام دوم را کسب کرد و بشیر بهرامی در رده سنی پیشکسوتان اول شد.
در پایان ازطرف هیات شطرنج استان با اهدا لوح قهرمانی و هدایای نقدی از برترینهای این رقابتها تجلیل شد.


**********************************************
معاونت فرهنگی و امور جوانان کهگیلویه وبویراحمد از برگزاری مجمع انتخابات استانی سازمان های مردم نهاد در یاسوج خبر داد.

رحمت الله شاکری ،معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد با بیان این خبر در گفتگو با پایگاه خبری ورزش استان گفت :با حضور نماینده وزارت ورزش و جوانان ،مجمع انتخابات استانی سازمان های مردم نهاد استان برگزار می شود.
شاکری ،معاونت فرهنگی و امور جوانان کهگیلویه وبویراحمد از حضور 18 کاندید در این مجمع انتخاباتی خبر و اظهار داشت :7 نفر اصلی و 2 نفر علی البدل در این انتخابات انتخاب می شوند.
معاونت فرهنگی و امور جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد:از بین 7 نفر اصلی ،یک نفر با رای این هفت نفر بعنوان رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد استان انتخاب و به وزرات ورزش و جوانان معرفی می شود.
شاکری ،از حضور اسدی نماینده وزارت ورزش و جوانان بعنوان ناظر برگزاری این مجمع در شهر یاسوج خبر و تصریح کرد:این مجمع روز شنبه 11آبان ماه ساعت 10 صبح در محل سالن آمفی تئاتر اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار می شود.


**********************************************

علی حسن مظاهری، رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این استان از نرخ بالای بیکاری رنج می‌برد، گفت: به‌منظور ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر 150 میلیارد تومان در سال جاری به اشتغال مددجویان اختصاص‌یافته است.
وی بابیان اینکه با اعتبار ذکر شده 5100 فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می‌شود، افزود: با تدابیر اندیشیده شده در این نهاد، سال گذشته 3514 شغل با اعتبار 80 میلیارد تومان برای مددجویان و سایر نیازمندان توسط کمیته امداد ایجاد شد.
مظاهری بابیان اینکه در سال رونق تولید، اعتبار اشتغال‌زایی این نهاد دو برابر شده است، تصریح کرد: در شش‌ماهه سال جاری 764 طرح اشتغال‌زایی با اعتبار بیش از 20 میلیارد تومان برای مددجویان اجراشده است.

وی بابیان اینکه به‌منظور اشتغال‌زایی و تقویت تولیدات داخلی، طرح حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته با اعطای تسهیلات مربوطه در دستور کار این نهاد قرار دارد، تصریح کرد: به همین منظور از شهریورماه سال گذشته تا شهریورماه امسال ۱۱۱۹ طرح اشتغال‌زایی بااعتبار ۳۹ میلیارد و ۶۶۶ میلیون تومان برای مددجویان و سایر نیازمندان در مناطق روستایی و عشایری استان اجرایی شده است.
  مظاهری با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های این نهاد، توانمندسازی مددجویان با ایجاد شغل درآمدزا و پایدار است، گفت: شغل‌های ایجادشده برای مددجویان بیشتر در زمینه‌های کشاورزی، دام‌پروری، صنایع‌دستی فعالیت‌های صنفی با تأکید بر فناوری‌های دانش‌بنیان و جدید است.
رئیس اداره روابط عمومی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد شناسایی مددجویان مستعد اشتغال، شناسایی ظرفیت‌های منطقه، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان متقاضی به‌منظور ارتقاء سطح آگاهی علمی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای آن‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه اشتغال این نهاد عنوان کرد.


**********************************************
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در حال حاضر 10 هزار و 676 یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت این نهاد هستند که 5031 نفر دارای حامی و مابقی بدون حامی هستند.
وی تعداد کل حامیان ایتام و فرزندان محسنین کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد را 6975 حامی عنوان و بیان کرد: از این تعداد 6965 نفر حامی حقیقی و 10 مورد حامی حقوقی هستند.
مبشری افزود: حامیان نیکوکار در شش‌ماهه نخست سال جاری پنج میلیارد و 576 میلیون تومان به فرزندان معنوی خود کمک کرده‌اند که این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته 36 درصد افزایش داشته است.
وی بابیان اینکه طرح اکرام ایتام از نیمه دوم سال ۷۸ باهدف حمایت از کودکان یتیم و تأمین نیازمندی‌های آنان در زمینه‌های معیشتی، تحصیلی، درمان و سایر موارد آغاز شد، گفت: در این طرح، افراد نیکوکار با پذیرفتن حمایت مالی از یک یا چند یتیم در طول سال نسبت به رفع مشکلات مادی و معنوی آنان اقدام می‌کنند.
مبشری خاطرنشان کرد: تعداد فرزندان ایتام تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری 3806 نفر است که از این تعداد 2791 نفر دارای حامی و 1015 نفر بدون حامی هستند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به طرح محسنین این نهاد برای حمایت از فرزندان خانواده‌های با سرپرست ناتوان اشاره و بیان کرد: در حال حاضر 6870 کودک در قالب این طرح تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که 2240 نفر از این کودکان از حمایت و کمک‌های حامیان خیر و نیکوکار بهره‌مند می‌شوند.
مبشری گفت: مردم نیکوکار می‌توانند با مراجعه به کمیته امداد یا ثبت‌نام در سایت‌های اکرام ایتام و محسنین برای حامی شدن و کمک به ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت این نهاد در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین اقدام کنند.
وی تأکید کرد: در حال حاضر بسترهای مناسب و آسان الکترونیکی از طریق نرم‌افزار و سیستم بانکی برای پرداخت حامیان فراهم‌شده است و خیران می‌توانند کمک‌های خود را مستقیم به‌حساب فرزند معنوی خود واریز کنند.


**********************************************
مدیردفتر امور شهری و روستایی استانداری این استان با اشاره به چالش بزرگ ایجاد آرامستان‌های فامیلی گفت: آرامستان‌های طایفه ای هم اکنون به معظلی برای شهر‌های استان به ویژه شهر یاسوج تبدیل شده است.
آقای کاظمی در گفتگوی ویژه خبری شبکه دنا با بیان اینکه  ۱۴ آرامستان در مناطق بکر شهر یاسوج پیش بینی شده است افزود: این در حالی است که متاسفانه برای بیشتر این آرامستان ها مجوز هم توسط منابع طبیعی صادر شده است.
وی با بیان اینکه دفن غیرقانونی اموات در اماکن غیرمجاز در شهر و مناطق گردشگری منجر به ایجاد مشکلات زیست محیطی می‌شود ادامه داد: باوجود تشکیل کارگروه ویژه ای در فرمانداری‌ها با عنوان کارگروه آرامستان، نتیجه‌ای حاصل نشده است.
مدیر دفتر امور شهری استانداری گفت: سازمان آرامستان‌ها وابسته به شهرداری‌ها به عنوان متولی امر باید این آرامستان‌ها را ساماندهی و از فعالیت غیر قانونی آن‌ها جلوگیری کند.
آقای کاظمی با اشاره به اینکه هم اکنون آرامستان شرف آباد یاسوج با ۱۰ هکتار زمین بدون نظارت به صورت قطعه بندی طایفه‌ای خریداری شده و دارای سند هستند بیان کرد: به دلیل نبود نظارت ۶ هکتار از این آرامستان خالی است ولی برخی مردم اموات خود را در حاشیه شهر یاسوج دفن می‌کنند.
وی از ورود دفتر امور شهرداری استانداری برای ساماندهی آرامستان‌ها خبر داد و گفت: با همکاری استانداری، دادگستری و شهرداری از فعالیت آرامستان های غیر مجاز در شهر یاسوج جلوگیری می شود و نباید آرامستان جدیدی بدون مجوز ایجاد شود. 

**********************************************
رئیس حوزه هنری این استان گفت: دوازدهمین جشنواره هنر عاشورایی در ۴ بخش نقاشی، تصویرسازی، پوستر و عکس مهرماه امسال با ارسال آثار هنرمندان و علاقمندان برگزار شد.

شریف اسلامی افزود: پنج اثر نقاشی و یک اثر عکس از آثار هنرمندان هم استانی به نمایشگاه جشنواره هنر عاشورایی راه یافت.
وی گفت: در بخش عکس، اسحاق آقایی و در بخش نقاشی، آثار هنرمندان ناهید باقری نسب، راضیه هادی پور، فرزانه دهبان، طاهره براتی و فاطمه فریدونی به این نمایشگاه راه یافتند.
رئیس حوزه هنری استان ادامه داد: نمایشگاه دوازدهمین سوگواره هنر عاشورایی از یکم تا ۱۴ آبان ماه در گالری های شماره یک و دو خانه عکاسان و نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری کشور در تهران میزبان علاقمندان بود.


**********************************************
مدیرکل راه و شهرسازی این استان که با هدف بررسی وضعیت راههای اصلی و فرعی چاروسا به این منطقه سفر کرد، راه را یکی از عوامل پیشرفت و توسعه یک منطقه دانست و گفت: پیش از این اقداماتی برای توسعه محور قلعه رئیسی به دیشموک انجام شده اما هنوز این طرح به بهره برداری کامل نرسیده است.
پزمان نیک اقبالی افزود: ۲پیمانکار برای محور قلعه رئیسی به دهدشت انتخاب شده و به زودی بهسازی  و آسفالت قطعه دوم این طرح آغاز می شود.
آقای نیک‌اقبال ادامه داد: 
راه برون رفت از محور قلعه رئیسی به دهدشت را ملی کردن این طرح دانست و گفت: مسئولان استانی، استاندار و نماینده مردم در مجلس باید تلاش کنند این طرح به یک طرح ملی تبدیل شود.

وی اضافه کرد: با اعتبارات استانی امید چندانی به تکمیل این طرح وجود ندارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: حذف پیچ ها برای ایمن سازی مسیر چاره ساز نیست و باید تلاش کرد  با تخصیص اعتبارات ملی یک محور مناسب آماده و تکمیل شود.
قای نیک اقبالی به طرح بهسازی جاده ارتباطی امامزاده نورالدین(ع) به قلعه رئیسی و جاده پاتاوه به دهدشت اشاره و تاکید کرد: یکی از محورهای که می تواند در آینده کمک شایانی به توسعه دو منطقه و روستاهای همجوار کند جاده پاتاوه به دهدشت است.


**********************************************




تاریخ انتشار : 8 آبان 1398, 11:25



» اخبار مرتبط:

  • در سال جاری محقق شد؛ رشد 36درصدی کمک‌های حامیان به ایتام و فرزندان محسنین کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد
  • حمایت ۶۹۶۸ حامی از ایتام و فرزندان محسنین کهگیلویه و بویراحمد
  • در سال جاری محقق شد؛ ایجاد 764 فرصت شغلی برای مددجویان کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای 100طرح اشتغال‌زایی کهگیلویه و بویراحمد در هفته دولت
  • مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از 11 هزار و 16 یتیم
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟