مشروح اخبار


» آخرین اخبار کهگیلویه و بویراحمد را در راک نیوز بخوانید



«محمود حجتی» روز پنجشنبه، نهم آبان ماه با استقبال استاندار و مسئولان استان وارد کهگیلویه و بویراحمد شد.

به گزارش راک نیوز، افتتاح یک گلخانه گل رز هلندی شاخه بریده، سردخانه ۳۵۰۰ تنی و کارخانه بسته بندی میوه خشک  از جمله برنامه‌های حجتی وزیر جهاد کشاورزی  در سفر به یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است.

بازدید از طرح پرورش ماهی ده شیخ پاتاوه از دیگر برنامه های وزیر جهادکشاورزی به این استان است.

*******************************************
سردخانه ۳۵۰۰ تنی واقع در شهرک صنعتی یاسوج با حضور وزیر جهاد کشاورزی مورد بهره برداری قرار گرفت.

 سردخانه 3500 تنی یاسوج در زمینی به مساحت 8 هزار و 157 متر مربع در شهرک صنعتی احداث شده است.

برای احداث این طرح 102 میلیارد ریال هزینه شده و برای 35 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.
*******************************************

محمود حجتی در گفت‌وگو با خبرنگاران، در خصوص ظرفیت کنونی سردخانه‌های کشور اظهار کرد: در سال 92 کل ظرفیت سردخانه‌های کشور 2 میلیون تن بود اما در حال حاضر ظرفیت سردخانه‌ها به 5/1 میلیون تن رسیده است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که در دولت فعلی 3 میلیون تن ظرفیت سردخانه‌ای زیر بار رفته است، گفت: ظرفیت سردخانه‌های کشور در این دوره و از سال 92 تاکنون 150 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان فرآوری محصولات کشاورزی در کشور گفت: هر ساله 4/5 میلیون تن افزایش فرآوری محصولات کشاورزی را در کشور داریم.


*******************************************
فرمانده حوزه بسیج دانش‌آموزی دیشموک از برگزاری یادواره‌ی 6 شهید والامقام دانش اموز دیشموک خبر داد و گفت: این یادواره روز شنبه 11 آبان ماه در مدرسه دخترانه فاطمه الزهرا(س) برگزار می گردد.
ستواندوم پاسدار کریم انصاری فرمانده بسیج دانش آموزی بخش دیشموک ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت نوجوان و دانش اموز بسیجی،شهید محمدحسین فهمیده و گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی ، افزود:این یادواره شنبه ۱۳۹۸/۰۸/۱۱ در آموزشگاه متوسطه فاطمه الزهرا(س) برگزار می گردد
انصاری تصریح کرد: در طول هفته بسیج دانش آموزی برنامه های متعدد و متنوعی از جمله نواختن زنگ ایثار و شجاعت،دیدار بسیجیان با امام جمعه محترم بخش دیشموک،غبارروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهدا،برگزاری نشست های بصیرتی،روشنگری و سیاسی،نشست های پیشگیری از آسیب های اجتماعی و... در سطح مدارس بخش در دستور کار قرارداده شد که درحال اجرا هستند...
انصاری از خانواده های مکرم شهدا،مسئولین بخش و عموم مردم و بسیجیان جهت شرکت در یادواره شهدای دانش آموزی دعوت بعمل آوردند.
در زیر تصاویر مربوط به برگزاری برنامه های بسیج دانشآموزی دیشموک در هفته جاری را مشاهده می کنید.

*******************************************

حمدالله اکوانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: صاحبان استعداد برتری که پژوهش‌های کاربردی با موضوع شناسایی، کشت ، فرآوری و فرمولاسیون گیاهان دارویی دارند، میتوانندبرای ثبت نام این جایزه اقدام کنند.

وی افزود: با همکاری شرکت دارویی زردبند و مجمع خیران نخبه‌پرور فارس و به پاس تلاش‌های دکتر رضا امیدبیگی که عمر خود را صرف کسب فناوری‌های مرتبط با حوزه گیاهان دارویی و نشر این علم کرده است، جایزه‌ای علمی به نام این محقق اعطا می‌شود.

اکوانی بیان کرد:  این جایزه در سال جاری به برگزیدگان از میان مخترعان یا دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه‌های استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد و یا متولدین این مناطق اعطا می شود.

وی تصریح کرد: از ۲ جایزه دیگر در حوزه‌های علوم انسانی و فرهنگ و همچنین کشاورزی و صنعت نیز در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: داوطلبان واجد شرایط ابتدا از طریق سامانه  www.shiraz-feca.ir  ثبت‌نام و مدارک و مستندات خود را بارگذاری کنند.

اکوانی با اشاره به اینکه افراد دارای شرایط اولیه و حداقل امتیاز لازم در مرحله اول انتخاب می‌شوند، افزود: هیأت داوران مجمع خیران نخبه پرور فارس، مدارک و مستندات منتخبان را مورد ارزیابی دقیق قرار داده و افراد دارای بیشترین امتیاز عنوان برگزیده معرفی خواهد شد.

وی عنوان کرد: متقاضیان می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۸ از طریق سامانه، نسبت به ثبت نام و ارسال رزومه اقدام کنند.

اکوانی گفت: برگزیدگان، علاوه بر دریافت لوح و گرفتن نشان طلایی، علمی و معنوی منتخب برجسته کشوری، جایزه علمی مربوطه را نیز دریافت می‌کنند.

بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری شرکت دارویی زردبند و مجمع خیران نخبه پرور فارس، در سال ۹۷ اقدام به طراحی و رونمایی از جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور رضا امید بیگی کرد.


*******************************************
فرماندار بویر احمد در جلسه شورای برنامه ریزی این شهرستان گفت: دستگاه های اداری در این مدت فرصت دارند بخش خصوصی را برای جذب ده درصد از مجموع اعتبارات تملک دارایی ها معرفی کنند.

کناری افزود: در غیر این صورت اعتبارات جذب نمی شوند که به زیان توسعه ی شهرستان خواهد بود.
وی اضافه کرد: هزار میلیارد ریال امسال برای 420 طرح توسعه ای در سرفصل های کشاورزی، تامین آب شرب ،بهداشت، بسیج سازندگی و برخی طرح های توسعه راه به شهرستان بویراحمد اختصاص یافته که بخش خصوصی باید با مشارکت خود زمینه جذب 10 درصد این اعتبارات را فراهم کند.
کناری اضافه کرد: 90 درصد این اعتبارات مبادله موافقتنامه شدند و آماده واگذاری به دستگاه های مجری هستند.


*******************************************

مصطفی خلفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در این طرح ها چهار هزار و ۶۰۰ هکتار از جنگل های کهگیلویه و بویراحمد با استفاده از کاشت بذر گونه های جنگلی غنی سازی و ۴۰۰ هکتار دیگر از جنگل های استان که دچار بیماری خشکیدگی شده بود با استفاده از هدایت آب های روان اصلاح خواهد شد.

وی بیان کرد: جنگل های استان با استفاده از بذر گونه های جنگلی مانند بلوط،بادام،بنه و ارژن غنی سازی می شود.

سرپرست اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: بیش از۴۲ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح ها هزینه خواهد شد.

خلفی عنوان کرد: اصلاح جنگل های بلوط مناطق بوستان و شلالدون در باشت، و غنی سازی جنگل های شاه بهرام، لیشتر، دیل، پربالی، سپیدار،تنگ تامرادی،زیلایی و سرگچینه از مهمترین این طرح هاست.

وی اضافه کرد:طرح های احیای جنگل های استان با مشارکت تشکل های مردم نهاد طبیعت دوست مورد تائید اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود.

وی اظهار داشت: این طرح ها افزون بر احیای جنگل ها به عنوان ثروت ملی باعث درآمدزایی برای بهره برداران نیز می شود.

خلفی با اشاره به نقش جنگل ها و مراتع در توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع انسانی گفت: کاهش آلایندگی های زیست محیطی، بهره برداری به عنوان گردشگری و اجرای طرح های اقتصادی نظیر گیاهان دارویی از حداقل مزایای این گنجینه های خدادادی است که باعث شده دولت در سال های اخیر توجه خاصی به احیای عرصه های طبیعی داشته باشد.

جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های حوزه زاگرس به دلایلی مانند خشکسالی،آتش سوزی و عواملی مانند قاچاق چوب در معرض تخریب قرار گرفته است. رفته است.

تابستان امسال۶۷۵ هکتاراز جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد در آتش سوخت.
هم اکنون ۷۴ قرقبان کار صیانت از یک و میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از عرصه های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد را به عهده دارند.
کارشناسان منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد می گویند: این استان رویشگاه بیش از ۲ هزار گونه گیاهی است که از این تعداد ۴۵۰ گونه آن دارویی است.
کهگیلویه و بویراحمد با حدود۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای یک درصد مساحت و یک درصد جمعیت کشور است.
این استان با ۲ اقلیم متفاوت و مناظر بکر و طبیعی دارای هشت شهرستان، ۱۷ شهر و یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است.

بر اساس گزارش ها از وسعت ۶ میلیون هکتاری جنگل‌های منطقه زاگرس به دلایل مختلف یک میلیون هکتار آن از بین رفته است.
۷۰ درصد از گونه‌های جنگلی زاگرس شامل بلوط‌ها می‌شود که در ۱۲ استان کشور پراکنده شده است.
این جنگل‌ها بر اساس مطالعات پالینولوژی در حدود ۱۴ تا ۱۵ هزار سال قبل با درختان پراکنده بلوط و بنه تشکیل شده و از پنج هزار سال پیش جنگل‌های متراکم و نیمه متراکم بلوط بطور کامل در این منطقه ایجاد شده است.


*******************************************
مدیر عامل باشگاه فراز بام خائیز دهدشت به عنوان میزبان تیم ملی هندبال نوجوانان کشور گفت: اردوی تدارکاتی تیم ملی هندبال نوجوانان کشورمان از پنجم آبان ماه در سالن تخصصی هندبال شهید باهنر دهدشت برگزار شده و تا دهم آبان ماه نیز ادامه دارد.

مجید پارسایی افزود: در دیدار تدارکاتی تیم ملی نوجوانان و فراز بام خائیز دهدشت به مصاف هم رفتند که پس از دو نیمه تلاش تیم فراز بام با نتیجه ۲۵ به ۱۹ مقابل میهمان خود شکست خورد.
*******************************************
بنا بر اعلام مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان طی این مدت در سرآسیاب یوسفی ۴ میلیمتر، در تنگ سرخ ۴، یاسوج ۳.۴، چرام ۲، دهدشت ۱.۹، دوگنبدان ۱.۷، لیکک ۱.۶ و در باشت هم ۱.۵ میلیمتر باران بارید.
آسمان شهر یاسوج امروز پنجشنبه پوشیده از مه غلیظ است.
*******************************************

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: تنبیه بدنی خط قرمز آموزش وپرورش است وهیچ معلمی حق تنبیه دانش آموزان را ندارد

به گزارش  روابط عمومی آموزش وپرورش استان،هادی زارع پور گفت: به موجب ماده77آئین نامه اجرایی مدارس،تنبیه بدنی از سوی کادر اداری وآموزشی تخلف اداری محسوب می شود وبرخورد قاطع وقانونی با خاطیان صورت خواهد گرفت.

وی افزود: این حرکت به هیچ عنوان پسندیده نیست واز کنار آن بی تفاوت نخواهیم گذشت.

مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت: معلمان باید به عنوان الگوی تربیتی در هر شرایطی بتوانند رفتار خود را کنترل کرده واز تنبیه بدنی خودداری کنند.

هادی زارع پور گفت: این کار از نظر آموزش وپرورش ناپسند است وتحت هیچ شرایطی نباید تنبیه بدنی صورت بگیرد وهیچ کس هم این مجوز را نمی دهد که عوامل آموزشی تنبیه را انجام دهند
*******************************************
مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاح این نمایشگاه، گفت: ۲۹ موقوفه در استان وجود دارد که بیشترین آن مربوط به مرحوم طاهری است.
حجت الاسلام جنتی با بیان اینکه این نمایشگاه با هدف معرفی واقفان، خدمات وقف و آگاهی بخشی در زمینه ترویج وقف در استان است افزود: این نمایشگاه به مدت سه روز در محل ورودی استادیوم تختی یاسوج واقع در میدان هفت تیر، صبح از ساعت ۸ تا ۱۷ به روی علاقه‌مندان باز است.
وی ادامه داد: میزان درآمد موقوفات در استان متوسط سالانه بین ۲۵۰ میلیون تا یک میلیارد تومان است که البته امسال با رشد ۲ ونیم میلیاردی روبرو بود و با بهره برداری از دیگر موقوفات تجاری به ۱۱ میلیارد هم خواهد رسید.
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد گفت: در برخی از خیابان‌های شهر یاسوج سرا‌های زرنگاری وجود دارد که باید به وقف هم توجه داشته باشند ونگذارند فرهنگ دیرینۀ وقف به فراموشی سپرده شود.
*******************************************
صبح امروز آیین توجیهی و استقبال از دانشجویان جدید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران در سالن همایش‌های دانشکده پرستاری و مامایی این واحد دانشگاهی برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران در این آیین گفت: «چند سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به نیاز کشور به توسعه آموزش عالی به فرمان امام خمینی(ره) و مساعدت یک میلیون تومانی ایشان دانشگاه آزاد اسلامی با کمترین امکانات موجود در دورافتاده‌ترین نقاط کشور آغاز به فعالیت کرد و به سرعت گسترش یافت، به نحوی که در برخی از قسمت‌ها حتی از دانشگاه‌های دیگر نیز پیشی گرفت و روزبه‌روز شاهد بالندگی این مجموعه عظیم علمی فرهنگی و پژوهشی هستیم.»

حسین اسماعیلی، دانشگاه آزاد اسلامی را بزرگترین دانشگاه حضوری جهان نامید و اضافه کرد: «وجود ۴۰۰ واحد دانشگاهی در داخل و خارج از کشور، ۷۰۰ مدرسه، ۶ میلیون فارغ‌التحصیل،  ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع فضای آموزشی و پژوهشی، ۲۴ هزار عضو هیئت‌علمی تمام‌وقت و ۲۵ هزار عضو هیئت‌علمی مدعو، ۳۰ هزار پرسنل در قسمت‌های مختلف و دارای یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانشجو موجب شده تا دانشگاه آزاد اسلامی در معادلات سیاسی و اجتماعی تأثیر عمیقی را ایجاد کند.»

وی با اشاره به اولویت مسائل فرهنگی در مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: «این دانشگاه مولود انقلاب اسلامی است، به همین دلیل باید فضای آموزشی، فرهنگی و پژوهشی، اعضای هیئت‌علمی و کارکنان آن باید مظهر آراستگی و اخلاق اسلامی باشند و تفکرات سلیقه‌ای در این مجموعه عظیم جایگاهی ندارد و با اصل مشورت، مدیریت مشارکتی و عمل به بخشنامه‌های ابلاغی، اهداف عالی دانشگاه آزاد اسلامی را پیش می‌بریم.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران با تشریح بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: «علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی و عزت ملی و اصلاح سبک زندگی ازجمله مواردی است که در این بیانیه مورد تأکید قرار گرفته و استفاده از جوانان انقلابی، دانشجویان، اندیشمندان و استادان در مدیریت کلان کشور برای تحقق موارد ذکر شده بسیار ضروری خوانده است.»

اسماعیلی، رسالت دانشگاه آزاد اسلامی را در اجرایی‌کردن گام دوم انقلاب اسلامی بسیار خطیر و ارزشمند دانست و گفت: «در حال حاضر راه‌اندازی مهارت‌های بومی، تأسیس رشته‌های بین رشته‌ای، توانمندسازی استادان، تقویت کرسی‌های نظریه‌پردازی علمی، پژوهشی و فرهنگی، تقویت کمی و کیفی نشریات و راه‌اندازی هیئت‌های اندیشه‌ورز موجب تحول‌آفرینی در این دانشگاه می‌شود.»


*******************************************

در مراسم مشترک دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش که در دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) برگزار شد، اعطای سردوشی به یکی از فرزندان ایل بهمئی از سوی مقام معظم رهبری صورت گرفت.

 

بر اساس این گزارش خلبان جلال ابدام فرزند ایل بهمئی باغملک نفر اول دانشگاه هوا فضاست که سردوشی خود را از رهبر انقلاب دریافت کرد.

آخرین اخبار کهگیلویه و بویراحمد را در راک نیوز بخوانید

 
*******************************************

خانواده و یار و همکار ارائه دهندگان خدمات در سیستم سلامت هستند و بخش مهمی از فعالیت‌های مربوط به خود مراقبتی و مراقبت در منزل بر عهده آنان است. آنها بطور معمول مدیریت و برنامه‌ریزی سلامت خانواده از واکسیناسیون کودکان گرفته تا تغذیه نوجوانان و کاستن از استرس‌های بزرگترها و ارائه خدمات به سالمندان را بر عهده دارند. بخش سلامت تغذیه از مزرعه تا سفره نیز معمولا عرصه تصمیم‌گیری بانوان است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دکتر محمد مهدی بانشی افزود؛ آثار نامطلوب بیماری و مرگ و میر مادر بر سلامت اعضای خانواده غیر قابل چشم پوشی است. زنان به عنوان مادر در خانواده محور سلامت خانواده بوده و مرگ ومیر، ناتوانی و رفتارهای  آنها ، همه ابعاد سلامت خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد؛ از جمله خطرات تهدید کننده سلامتی مادران بر سلامت سایر گروه‌های سنی در خانواده را نام برد (انتقال مادر به جنین، اثر سوء تغذیه و دیابت و فشارخون مادر بر جنین، اثر استعمال دخانیات بر سلامت جنین و سایر افراد خانواده). همچنین بررسی‌ها نشان داده است که نرخ  مرگ و میر کودکانی که مادر از دست داده‌اند، افزایش قابل توجهی داشته است.

سرپرست مرکز بهداشت استان ادامه داد؛ افزایش موارد کار و کاهش تحصیل در فرزندان مادر از دست داده نیز از سایر آثار نامطلوب است. مرگ مادر نه فقط به دلایل مرتبط با حاملگی و زایمان بلکه به دلایل دیگر نیز به همان اندازه برای خانواده فاجعه آمیز و درتمامی ابعاد، دردناک و جبران‌ناپذیر است.

دکتر بانشی، ابراز داشت؛ با توجه به یادگیری رفتار در خانواده و نقش مادران در شبکه یادگیری اجتماعی، آثار رفتارهای زنان و مادران بر جنبه‌های مختلف سلامت و بیماری و تاثیر آن در فرهنگ رفتاری همه اعضای خانواده بر هیچکس پوشیده نیست.

وی اضافه کرد؛ اکثریت ارائه دهندگان خدمات سیستم خدمات بهداشتی درمانی در سراسر کشور و در استان ما را زنان تشکیل می‌دهند و این موضوع نقش مستقیم زنان در ارتقای سلامت جامعه را نیز آشکار می‌کند و بالاخره اینکه زنان نیمی از جمعیت کشور را به خود اختصاص می‌دهند. از این رو لازم است نگاه ویژه ای به «سلامت» این قشر داشته باشیم شاید به همین  دلیل هفته ای به عنوان  هفته ملی سلامت بانوان تعیین گردیده است.

طیبه ایزدی  هفته ملی "سلامت بانوان در استان  همه ساله در هفته پایانی مهرماه با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروههای مختلف جامعه در خصوص اولویتهای سلامت زنان به عنوان نیمی از جمعیت مورد هدف برگزار می شود و امسال  به خاطر تقارن برنامه های این هفته با ایام عزا داری ابا عبدالله الحسین (ع) ، از 10 لغایت 16 آبان ماه1398 برگزار خواهد شد.

مشاور امور بانوان در دانشگاه علوم پزشکی استان، عنوان کرد؛ باتوجه  به تاثیر فعالیت فیزیکی بر کلیه ابعاد سلامت زنان، از بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها به عنوان اولی‌ترین علل مورتالیتی تا مشکلات روانی اجتماعی، اسکلتی عضلانی، ناباروری و غیره به عنوان مهم‌ترین علل موربیدیتی زنان  شعار امسال ، ورزش، شادابی، آرامش می باشد.

طیبه ایزدی یادآور شد؛ لازم است هماهنگی دهای درون بخشی و برون بخشی برای فراهم کردن شرایط حامی فعالیت فیزیکی در محیط کار و زندگی و تحصیل، ترویج فعالیت فیزیکی، آموزش عمومی گروه‌های مختلف در استان در برنامه‌های آموزشی از طریق صدا و سیما و و رسانه های  محلی در پویش‌های ملی و استانی برای ترویج فعالیت فیزیکی در اقشار مختلف صورت پذیرد.

ایزدی مسول امور بانوان در دانشگاه خاطر نشان کرد؛ هفته ملی سلامت  بانوان استان  در سال 1398با شعار  ( ورزش ، شادابی ، آرامش)  که روز شما ر و محور های اطلاع رسانی هفته ملی سلامت بانوان فعالیت جمعه 10 آبان با عنوان فعالیت جسمانی در اوقات فراغت خانواده؛ شنبه 11 آبان با عنوان فعالیت جسمانی در محیط کار و تحصیل؛ یکشنبه 12آبان با عنوان فعالیت جسمانی و پیشگیری از بیماری‌ها؛ دوشنبه 13 آبان با عنوان ایمنی و استانداردهای ورزش؛ سه شنبه 14 آبان با عنوان شهر دوستدار فعالیت جسمانی؛ چهارشنبه 15 آبان با عنوان ورزش همگانی و نشاط اجتماعی و پنجشنبه 16 آبان با عنوان سیاستگذاری در ورزش زنان می باشد.

هفته ملی سلامت  بانوان استان به همت مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی در استان، سرپرست معاو.نت بهداشتی، نمایندگانی از استانداری، شهرداری، اموزش پرورس،صدا وسیما، اداره ورزش و جوانانو کارشناسان مرتبط معاونت بهداشتی در دفتر این معاونت برگزار شد.


*******************************************

بر اساس رتبه بندي موضوعي Times Higher Education ۲۰۲۰ در حوزه‌ي مهندسي و فناوری، دانشگاه یاسوج موفق به اخذ رتبه 400-301 از میان ۱۰۰۸ دانشگاه معتبر سراسر دنياشد.

 

در این نظام رتبه بندی، دانشگاه تهران با رتبه 250-201 اول، دانشگاه صنعتی نوشیروان بابل با 300-251 دوم و دانشگاه یاسوج با 400 301 امتیاز با دانشگاههای صنعتی امیرکبیر، کاشان، صنعتی شریف، تبریز هم امتیاز گردید و رتبه های سوم تا هفتم را بدست آوردند.

در این رتبه بندی که 10 دانشگاه برتر کشور معرفی شده دانشگاههای بین المللی امام خمینی ، دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه صنعتی اصفهان رتبه های هشتم تا دهم کشور را بدست آوردند .

این موفقیت بزرگ را به مجموعه دانشگاه یاسوج و مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد تبریک می گوییم.


*******************************************
حاتمی مسئول روابط عمومی ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد از آغاز رقابت های اسکیت آلپاین قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در یاسوج خبر داد.

آرمان حاتمی ،مسئول روابط عمومی ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان این خبر گفت :با حضور هفت استان ،رقابت های اسکیت آلپاین قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در یاسوج آغازشد.
حاتمی ،مسئول روابط عمومی ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد از حضور تیم های استانهای تهران الف ،تهران ب ،خوزستان ،مازندران ،خراسان رضوی ،اصفهان و کهگیلویه وبویراحمد در این رقابت ها خبر و اظهار داشت :90 ورزشکاران در دو بخش بانوان و آقایان در این رقابتها حضور دارند.
مسئول روابط عمومی ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد:این رقابتها از صبح امروز پنج شنبه 9 آبانماه شروع شده و تا روز جمعه 10 آبانماه ادامه دارد.
حاتمی ،بیان داشت :این رقابتها در دو بخش جوانان و بزرگسالان برگزار و در هر رده سنی چهار نفر برتر به اردوی تیم ملی اسکیت آلپاین کشور دعوت می شوند.
آرمان حاتمی ،ضمن تشکر از علوی مدیر کل ،فدراسیون اسکیت کشور ،هیات اسکیت استان و کسانی در میزبانی این رقابتها همکاری دارند تصریح کرد :این رقابتها در ماده های مارپیچ کوچک ،جاینت و اسلالوم برگزار می شود.
اضافه می کنم این رقابتها تا عصر روز جمعه 10 آبانماه در محل پارک ولایت شهر یاسوج در حال برگزاریست.


*******************************************
فرماندار و جمعی از مسئولان ادارات خدمات رسان شهرستان لنده به منظور بررسی مشکلات شهرک بهاران از این شهرک بازدید کردند.
مردم با بیان مشکلات خود از قبیل نبود جدول کشی، شبکه برق مناسب، زیرسازی و آسفالت کوچه ها و معابر و نداشتن راه مناسب به جاده اصلی خواستار رفع این مشکلات شدند.
فرماندار شهرستان لنده گفت: مشکلات این شهرک در جلسات مختلف بررسی و تذکرهای لازم در این خصوص به مسئولان ابلاغ شده است.
سید خدادوست موسوی با تاکید بر نقش مشارکت مردم در ارائه خدمات افزود: براساس نقشه طرح تفصیلی شهرداری، همکاری مردم درخصوص عقب نشینی برای اجرای طرح ها ضروری است.
عضو شورای شهرلنده نیز در خصوص مشکلات این شهرک گفت: در سنوات گذشته کارهایی در راستای خدمات رسانی مطلوب انجام شده اما به دلیل همکاری نکردن مردم و وجود معارضان اجازه کار به شهرداری داده نشده است.
عطب الله آهنجان افزود: شهرداری ضمن تخریب جدول قدیمی و انتقال آن به جلوی پایه های برق در یکی از خیابان های این شهرک، پایه های برق جدیدی براساس نقشه طرح تفصیلی با 14متر در خیابان اصلی و 12متر در خیابان های فرعی نصب شده است.
رئیس اداره برق شهرستان لنده هم گفت: نبود جدول گذاری از سوی شهرداری و رعایت نکردن حریم پیاده رو از جمله مشکلات پیش روی این شرکت است.
مالک رازنهان افزود: برق شهرک بهاران، سرآسیاب و روستای مالشیخ پس از عبور از لنده، مال ملا و چندین روستای دیگر به این روستاها می رسد.
وی با بیان اینکه از سال96 انتقال برق از شهر لنده به این شهرک و روستاهای مذکور با اعتباری افزون بر270میلیون تومان با جانمایی تیرهای برق فشار متوسط انجام شده است
ادامه داد: معارضان در شهرک بهاران مانع اجرای کامل این طرح شده اند.
*******************************************
حسین کلانتری در نهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: هم اکنون شرایط مناسبی برای استفاده از ظرفیت های قانونی بودجه ۹۸ است و مدیران دستگاه های اجرایی با هماهنگی با وزارتخانه ها و سازمان های مربوطه پیگیر جذب منابع باشند.وی تصریح کرد: جذب بیشتر منابع از این ظرفیت ها که فرصت زیادی هم ندارند مهارتی بوده و بستگی به پیگیری، تلاش و همت مدیران دستگاه های اجرایی و هماهنگی با مرکز کشور دارد. 
استاندار کهگیلویه وبویراحمد به آیین نامه اجرایی تبصره (۱۹) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸ در خصوص واگذاری طرح و پروژه ها به بخش خصوصی تاکید کرد. 
وی گفت در خصوص تبصره ۱۹ قانون بودجه مبلغ ۳۸۶ میلیارد ریال معادل ۱۰ درصد اعتبارات عمرانی برای استان در نظر گرفته شده است و دستگاه های اجرایی که پروژه قابل واگذاری به بخش خصوصی دارند می توانند با پیگیری از این منابع جدب کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مسئله تهاتر و بخشنامه اجرای بند «و» تبصره ۵ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸ به منظور تسویه و تهاتر بدهی‌های دولت تاکید کرد و گفت: باید دستگاه های اجرایی از این ظرفیت قانونی به نحوه مطلوبی استفاده کنند.
کلانتری ابراز داشت: امسال ۱۸۵ میلیارد ریال تهاتر در استان انجام گرفته و به مرکز کشور اعلام شده است که از این مبلغ ۱۰۷ میلیارد ریال تخصیص آن از مرکز ابلاغ شده است.
وی به اهمیت تسهیلات تبصره ۱۸ از جمله مهمترین ابزار ایجاد و حفظ اشتغال در استان اشاره کرد و گفت: این ظرفیت های قانونی بودجه رقابتی بوده و برای جدب به منظور رونق تولید، ایجاد اشتغال بیشتر و پایدار باید در مرکز کشور پیگیر بود.
استاندار به سفر پرخیر و برکت سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور با استان اشاره کرد و گفت با توجه به توانمندی های سپاه در حوزه های مختلف بخصوص منابع، تجهیزات و برنامه های محرومیت زدایی، قطعا در تکمیل و تسریع در روند پروژه های سدتنگ سرخ، پروژه پاتاوه -دهدشت وآبرسانی به چهار شهر ما را یاری می کنند و به این پروژه های مهم شتاب داده می شود.
در این جلسه موضوعاتی از جمله تشریح بخشنامه بودجه ۱۳۹۸ و مصوبات کارگروه های ذیل شورای توسعه و برنامه ریزی و سند پیشنهادی بودجه سال ۱۳۹۹ مطرح و مورد بررسی قرار گفت.
همچنین تعداد ۱۲ طرح تغییر کاربری اراضی ملی و زارعی مطرح و بررسی شدند که تک تک این طرح ها با اظهار نظر و رای گیری الکترونی اعضا مورد تصویب قرار گرفتند و یا رد شدند.
طرح های تالار پذیرایی تنگ گنجه ای، تیرچه بلوک در منطقه گچساران، بوم گردی تنگ تامرادی، تولید محصولات بتنی، سه مورد توسعه کارخانه شن و ماسه از جمله ۱۲ طرح مطرح شده در این نشست بودند.
طرح هادی روستای حاجتی از توابع شهرستان چرام بعد از تبیین آن توسط مشاور و اظهار نظر برخی از اعضای شورا با رای گیری مورد تصویب قرار گرفت.
*******************************************
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با کمک بخش خصوصی و با فراهم سازی زیرساخت های دسترسی به شبکه بورس در استان، بخشی از بازار بورس تهران در یاسوج، مرکز استان راه اندازی می شود.

حسین کلانتری در نشست شورای گفت ‌و گوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد که با حضور اسماعیل جلیلی معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شد، اظهارداشت: باید با تمام توان برای حذف قوانین مزاحم و موانع تولید گام برداریم.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بحث رونق تولید را شاه ‌بیت عملیاتی کار دولت در استان دانست و تاکید کرد: سیاست‌هایی که دولت در پیش گرفته در راستای کمک به تولید است.

 

وی عنوان کرد: علی رغم اینکه در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم اما اکنون مجامع بین المللی به رشد ایران در عرصه های مختلف اعتراف می کنند.

کلانتری در خصوص انتقاد اتاق بازرگانی یاسوج از طولانی بودن روند اخذ مجوزها در این استان، گفت: فرآیند صدور مجوزها در بسیاری از موارد هم طولانی نیست و گاهی مجوز یک روزه و یک هفته ‌ای هم صادر می ‌شود.

 

 

 

نماینده عالی دولت در استان افزود: با این حال در بحث پنجره واحد مصوب کردیم کسی که دنبال مجوز است از روزی که به فرآیند اخذ مجوز ورود می‌ کند حداکثر تا یک ماه تعیین تکلیف شود و اگر مراجعه‌ کننده‌ای ادعا کند که بعد از یک ماه پاسخش داده نشده با جدیت پیگیری می‌ کنیم زیرا وظیفه ما تسهیل شرایط سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان است.

 

 

وی با بیان اینکه همه دستگاه ‌های دولتی کهگیلویه و بویراحمد موظف شده ‌اند نیازمندی‌ های خود را از محصولات و تولیدات بومی استان تامین کنند مگر در مواردی که نیاز آنها در استان وجود نداشته باشد، افزود: نگاه ما به تولید کننده باید مثل نگاه به یک رزمنده باشد و باید با کمک اتاق و دستگاه‌ های دولتی بازار هدف و عرضه محصولات استان را مشخص کنیم.

 

کلانتری به ظرفیت ‌های قانون بودجه در حمایت از بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: سه دستگاه اجرایی استان در بحث تهاتر آن طور که خواستیم عمل نکردند که با مقامات کشوری آنها مکاتبه کردیم و در حال حاضر میزان تهاتر استان در این سه حوزه از میانگین کشوری بالاتر است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وظیفه ما رفع موانع برای مجری است و خیلی جاها مجوزها داده شده اما مجری پای کار نیامده، عنوان کرد: مجوزهای حدود ۸۷۵ طرح در حوزه‌های گردشگری، صنعت و کشاورزی استان با حجم سرمایه‌گذاری ۲۵ هزار میلیارد تومان صادر شده که در این موارد مجری باید پای کار بیاید.

 

کلانتری با تاکید بر اینکه دولت و مدیران دولت یازدهم رقیب بخش خصوصی نیستند بلکه یار بخش خصوصی هستند به حوزه مالیاتی اشاره کرد و افزود: در برخی شهرستان‌ های استان مانند دنا و چرام سطح ادارات مالیاتی پایین است که امیدواریم سازمان امور مالیاتی آنها را به صورت واحد‌های مستقل درآورد.

 

وی به بحث منابع و مصارف بانک‌ های کهگیلویه و بویراحمد اشاره داشت و عنوان کرد: با توجه به اینکه این استان جزو استان ‌های کمتر برخوردار محسوب می ‌شود، نیاز است منابع بیشتری به بانک‌ های آن تزریق شود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین با اشاره به وضعیت بانک‌های خصوصی استان،  گفت: باید حدود ۸۰ درصد سپرده‌های بانک‌ های خصوصی در خود استان سرمایه ‌گذاری شود و اکنون شاهد چنین موضوعی نیستیم.

 

کلانتری با بیان اینکه بیمه ایران مستقل تنها در دو شهرستان استان وجود دارد، ابرازکرد: می طلبد وزارت اقتصاد و دارایی تمهیداتی اتخاذ کند که بیمه ایران در همه شهرستان‌ های استان راه‌ا ندازی شود.

 

وی همچنین خطاب به معاون امور حقوقی و مجلس وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود کمتر توسعه ‌یافتگی اما بخش خصوصی فعال و توانمندی دارد، گفت: این استان بازار بورس ندارد و بخش خصوصی ما دستش از بازار سرمایه کوتاه است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: از وزارت اقتصاد و دارایی انتظار داریم از ایجاد بازار بورس در این استان حمایت کند و ما هم قول می ‌دهیم با کمک بخش خصوصی توانمندمان، فضا و زیرساخت ‌های این موضوع را فراهم کنیم.

 

جلیلی معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و دارایی در این نشست و در پاسخ به درخواست استاندار قول داد در صورتی که مکان و زیرساخت ‌های دسترسی به شبکه در استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شود بخشی از نمایندگی بازار بورس تهران در یاسوج فعال شود.
*******************************************
حسین کلانتری در دیدار مدیرکل و کارکنان اوقاف و امور خیریه استان به مناسبت هفته وقف به نهادینه سازی فرهنگ عمومی وقف تاکید کرد و گفت: وقف بسترساز حل بسیاری از مشکلات است و در این خصوص هدایت خیرین به سمت رفع نیازمندی های جامعه با رعایت حرمت و شان مردمی بسیار مهم است.استاندار کهگیلویه وبویراحمد به تبیین جایگاه و تاثیر وقف و نظام مدیریت آن در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: وقف در متون دینی ما بسیار جایگاه مهم و اثرگذاری دارد و شما به عنوان متولی این مسئله، مسئولیت و بار امانتی بزرگ و حساس برعهده دارید و باید با تمام توان و ظرفیت برای ترویج، نهادینه سازی و مدیریت آن تلاش کنید.
کلانتری با اشاره باه اینکه وقف در مباحث دینی ما به طور متمرکز تبیین شده است و در بسیاری از فعالیت ها می توان کارگشا باشد خاطر نشان کرد در شرایط کنونی وقف در حوزه ازدواج و اشتغال جوانان، کمک به تحصیل دانش آموزان نیازمند و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی لازم است.
وی با بیان اینکه آنچه که حائز اهمیت است جایگاه و ارزش وقف است و صدا و سیما، اصحاب رسانه، سایت ها خبری، مطبوعات و خبرگزاری ها و آنهایی که تریبون در اختیار دارند بهترین عاملین و تاثیرگذاران در تشریح، تبیین، تحکیم و نهادینه کردن فرهنگ مشارکت در امر خیر و وقف هستند، تاکید کرد: باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد.
کلانتری با بیان اینکه، جامعه و مردم باید ارزش و اهمیت وقف و اثرات و برکات آن را به خوبی بدانند تا مشارکت کنند افزود: هدایت خیرین به سمت نیازمندی های جامعه امری ضروری است.
استاندار در خصوص موقوفاتی که در شهر یاسوج و استان مشکلاتی دارند گفت: تدابیری اتخاذ شود تا موقوفاتی که مردم به صورت عمومی از آن بهره مند هستند و مشکلاتی دارد، مسائل فنی و تخصصی آن با حوزه معاونت امور عمرانی استانداری مطرح  تا نسبت به رفع آن اقدام گردد.
*******************************************



تاریخ انتشار : 9 آبان 1398, 10:36



» اخبار مرتبط:

  • قائم‌مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج منصوب شد
  • نخستین پارک ورزش خانواده در کهگیلویه و بویراحمد احداث می‌شود
  • معاون استاندار: روند طولانی اجرای طرح‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است
  • 20 پروژه‌ بهداشتی و درمانی در هفته دولت افتتاح می‌شود/جزییات
  • مرکز غربالگری سرطان سینه کهگیلویه و بویراحمد تنها یک مصوبه‌ کاغذی است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟