مشروح اخبار


» آخرین اخبار کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در حاشیه شهر یاسوج 10 پایگاه سلامت جهت افراد کم بضاعت برای دسترسی بهتر به خدمات بهداشتی و درمانی در نظر گرفته شده است و مبنا در این پایگاه‌ها گروه‌های آسیب‌پذیر در نظر گرفته شده است.


به گزارش راک نیوز "سردار «حمید خرم دل» امروز (۲۸ اسفند) در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا، اظهار داشت: از روز گذشته تولید ماسک وارد بازار شد که روزانه ۱۰ هزار مورد ماسک به کارگران بی بضاعت و در داروخانه ها با قیمت مناسب توزیع می شود.

 

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰ هزار دستکش در بیمارستان شهید جلیل یاسوج و سایر بیمارستان ها توزیع خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه ۱۹ کارگاه تولید ماسک در استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند، اضافه کرد: ۱۰ کارگاه در مرکز استان و ۹ کارگاه در شهرستان های استان هستند؛ ضمن اینکه همه ماسک ها با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی استریلیزه می شوند.

 

خرم دل به ضدعفونی خودروها در ورودی شهر یاسوج اشاره و یادآور شد: روز گذشته سه بیمار مشکوک شناسایی شد و در مجموع ۹ مورد شناسایی شده است.

 

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمدادامه داد: برای درمانگاه در چنارستان و شهرستان آمادگی داریم، زیرا دغدغه و نگرانی در دوران پیک این بیماری را داریم.



وی به اقدامات حوزه فضای مجازی سپاه فتح اشاره کرد و گفت: در این حوزه عملکرد بی نظیری در کشور داشتیم و عکس نوشته، کلیپ و موشن گرافی هایی به صورت انبوه تولید می شود که جزو هفت استان برتر هستیم.

***************************************************************

به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دکتر محمد مهدی بانشی افزود: در نشست مشترک با  سازمان بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام (ره) طی تفاهم نامه ای مقرر شد به خانواده های کم برخوردار بسته حمایتی در قالب سبد غذایی اهدا شود.

وی تصریح کرد: این عمل خیرخواهانه و خداپسندانه توسط سپاه پاسداران در حمایت از اقشار آسیب پذیر و توسط سایر نهادهای حمایتی انجام می‌شد اما با توجه به شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا حمایت ها بصورت مطلوب تر انجام می گیرد.

وی ابراز داشت: نقش خیرین سلامت بسیار پر اهمیت است و مطمئنا این مجمع چندین سال هست که به یاری حوزه بهداشت و درمان شتافته و با مدیریت خوب آقای جوکار و اعضای هیئت مدیره در این شرایط بسیار حساس که جامعه سلامت درگیر یک مهمان ناخوانده شده، عملکرد و مددکاری مجمع خیرین سلامت بسیار مثمر ثمر واقع می گردد.

سرپرست مرکز بهداشت استان در برنامه استودیو سلامت شبکه استانی دنا، در رابطه با کارگاه هایی که این روزها به صورت یک وحدت بزرگ و حس انسان دوستانه برای تولید ماسک اقدام می‌کنندگفت: این یک کار تخصصی است با توجه به اینکه ماسک ها تیپ های مختلف و نوع استاندارد ها از نظر ایمنی بهداشتی باید مد نظر قرار بگیرد و اطمینان تولید باید از نظر استاندارد تایید شود.

وی گفت: در استان مصوبات خوبی با حضور استاندار محترم و همه نهادها و سازمانهای اداری صورت گرفته،  طبق دستور دادستان محترم و با همکاری نیروی انتظامی بیش از ۳۰۰ قلیان‌سرا با توجه به موضوع انتشار این ویروس از راه تنفسی پلمپ، شده است.

وی توصیه کرد:  من از مردم عزیز تقاضا دارم که این روزها عبور و مرور شان را در معابر پر جمعیت کاهش  و توصیه های بهداشتی را در اولویت قرار بدهند.

وی عنوان کرد: استان ما  110 بازرس بهداشت محیط با پوشش کنترل کامل و بهورزان محترم در تمام مراکز بهداشتی و درمانی، مراقبین سلامت و پزشکان به صورت شیفت بندی و ۲۴ ساعته پای کار هستند،  خسته نباشید عرض می کنم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، گفت: از همه ظرفیت های  اطلاع رسانی از جمله صدا و سیما، رسانه های مختلف خبری، فضا های مجازی حتی به صورت میدانی نصب سیستم صوتی در نقطه به نقطه این استان برای این مردم اطلاع رسانی محله ای کردیم.

دکتر بانشی، ادامه داد:  از همه هم استانی ها تقاضا دارم که اگر می خواهند بدون مراجعه به پزشک بدانند که به بیماری کرونا مبتلا شده اند یا نه با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده گام بلندی در ارتقاء سلامت استان، جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.    

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، گفت: اگر یک روز در استان ما اعلام میشود، جواب آزمایشات ارسال شده منفی است نباید اطمینان داشته باشیم که دیگر بیمار مبتلا به کرونا ویروس نداریم  100 نمونه آزمایشگاهی فرستادیم که منتظر جواب هستیم.

وی اضافه کرد:  شهرستان باشت در پل بریم ۲۴ ساعته ورودی اصلی این مسیر کنترل می‌شود، و روزانه بین دوهزار و 700 الی سه هزار نفر در این نقطه غربالگری می شود.

سرپرست مرکز بهداشت استان، از زحمات  دکتر فرشاد رستمی مدیر پیشین شبکه باشت  تشکر کردند و برای آقای مهندس احمدی در ادامه مسیر خدمت رسانی آرزوی موفقیت نمود و افزود: مطمئنا با تیم مدیریت جدید تشدید نظارت و کنترل ها در شهرستان مطلوب تر می شود.

وی یادآور شد: روزانه دستورالعمل‌های جدیدی در خصوص چگونگی نحوه کنترل ویروس کرونا برای غربالگری داریم و در ایام نوروز این غربالگری بخصوص در ورودی های اصلی را در اولویت کار طبق برنامه ریزی های صورت گرفته ادامه دارد.

 دکتر بانشی، در پایان خاطر نشان کرد: مکان های مناسب هم در شهرستان ها و هم در مرکز استان در صورت شیوع بیماری کرونا برای قرنطینه کردن مسافران مشکوک به کرونا ویروس در نظر گرفته ایم.

وی در پایان توصیه کرد: همه ما نگران مردم هستیم و امیدواریم که  مردم با تحمل دو هفته قرنطینه خانگی، خودمراقبتی،  پرهیز از سفر های غیر ضروری،  کاهش دید بازدیدها و رعایت نکات اولیه بهداشتی بهاری سرشار از سلامت و بدون نگرانی داشته باشند.

******************************************************

کارشناس برنامه سلالمت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه بویر احمد، گفت: برگزاری دومین جلسه ویدئو کنفرانس شیفت بندی کارشناسان سلامت روان مبنی بر ارائه خدمت به جمعیت های عمومی و گروه های هدف خاص در خصوص مدیریت استرس ناشی از کرونا از طریق سامانه 4030 به منظور رفع اشکالات و پاسخگویی به سوالات می باشد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، سید حبیب الله تقوی نژادگفت: در این وب کنفرانس کارشناسان منتخب با حضور دکتر حاجبی مدیر اداره کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت و دیگر اعضای اداره کل سلامت روان و مدیران گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار گردید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: لازم به ذکر است که در جلسه ویدئو کنفرانس در معاونت بهداشتی یاسوج آقای سید حبیب الله تقوی زاده، کارشناس سلامت روان معاونت بهداشتی استان، سرکار خانم محبوبه السادات موسوی کارشناس سلامت روان مرکز بهداشت بویراحمد و دو تن از کارشناسان سلامت روان منتخب در سامانه 4030 حضور داشتند.

******************************************************

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان شهرستان کهگیلویه؛ در آستانه سال نو و با توجه به شیوع بیماری ناشی از کرونا ویروس، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه پیامی صادر کردند.

متن پیام بدین شرح می باشد:

بسمه تعالی

یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبر اللیل و النهار یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال

ضمن عرض تبریک سال نو به عموم مردم شهرستان کهگیلویه وآرزوی صحت و سلامتی برای شما بزرگواران در سال جدید و عرض تقدیر و تشکر به خاطر همراهی شما عزیزان در اجرایی نمودن مصوبات و توصیه های ستاد مقابله با بیماری کرونای شهرستان؛ اکنون که این بیماری به یک همه گیری جهانی تبدیل شده است و هروز شاهد افزایش تصاعدی موارد بیماری در دنیا و کشور عزیزمان ایران هستیم وزنجیر احتکار، گرانی و کم یابی وسایل حفاظت شخصی بر دستان متولیان سلامت از طرفی و استرس و فشار کاری مضاعف همراه با تهدید جدی سلامت پرسنل ارائه دهنده خدمت روز به روز کار را سخت تر نموده، ادامه وضعیت کنونی در صورت بحرانی تر شدن مسئله می تواند عواقب جدی به همراه داشته باشد، لذا تمامی تلاش همکارانم در مجموعه سلامت شهرستان جز با همکاری و همراهی تمامی آحاد جامعه عملا مثمر ثمر نخواهد بود، انتظار می رود توصیه ها وهشدارهای متولیان سلامت را جدی گرفته و آگاه باشیم که عدم رعایت اصول پیشگیری و همچنین اطمینان کاذب به اینکه با استفاده از ماسک و دستکش و ترددهای غیر ضرور و حضور در تجمعات می توان از ابتلاء به این بیماری جلوگیری کرد به لحاظ علمی پایه و اساس محکمی ندارد، لذا از آنجایی که نظام سلامت انسجام، هماهنگی و برنامه ریزی درون سازمانی جهت مقابله با این همه گیری را اتخاذ نموده، موارد ذیل به اطلاع عموم رسانده می شود:

1-با توجه به اینکه به تمامی صنوف، کسبه و بازاریان آموزش های لازم در زمینه رعایت اصول بهداشتی داده شده، منبعد در صورت مشاهده هر گونه تخطی از آموزش های ارائه شده مطابق ماده 13قانونمواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به عنوان تهدید علیه سلامت عمومی برخورد قاطع و بدون اغماض صورت می گیرد.

2-با توجه به اطلاع رسانی های گسترده از سوی رسانه  های ارتباط جمعی بویژه صدا و سیمای ملی و استانی در خصوص مشارکت عمومی در بحث غربالگری بیماری کرونا، از عموم مردم شهرستان کهگیلویه میخواهیم تا نسبت به این مهم همکاری لازم را داشته باشند.

3- با توجعه به اینکه همچنان تمامی بخش های بیمارستان امام خمینی (ر) دهدشت به دلیل احتمال آلودگی ممنوع الملاقات می باشند از حضور در بیمارستان بهجز در موارد بسیار حاد اکیدا خودداری نمایید

4- با توجه به آغاز سال نو و احتمال برگزاری اجتماعات خانوادگی و انجام برخی رسوم و سنت های مرتبط با این موضوع از عموم مردم خواسته می شود به جهت حفظ سلامتی خود و هم نوعانشان به طور جد از تشکیل و یا حضور در اجتماعاتی با این عناوین خودداری نمایند.

در پایان مجددا یادآوری می شود که پرسنل بهداشت ودرمان شهرستان رسالت حود را به عنوان خط مقدم مقابله با بیماری کرونا با به خطر انداختن سلامتی خود و خانوادههایشان به صورت کاملا آگاهانه عملی نموده و بعضا دور از محیط خانواده در شرایط قرنطینه به سر می برند و چشم انتظار یاری و مساعدت شما هم شهرستانی های عزیز برای بازگشت به شرایط عادی و قطع زنجیره انتقال این ویروس می باشند. من الله التوفیق

دکتر محمد طاهر طیب زادگان

مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان کهگیلویه 

*************************************************

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد به صورت سرزده از از مراکز خدمات جامع سلامت مادوان،اکبرآباد و پایگاه پیرچوبان بازدید بعمل آورد.

به گزارش روابط عمومی مرکزبهداشت شهیددامیده شهرستان بویراحمد؛ سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد، از مراکز خدمات جامع سلامت مادوان،اکبرآباد و پایگاه پیرچوبان بازدید بعمل آورد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد؛ دکتر محمد یزدان پناه، اظهار داشت:این بازدید جهت بررسی و کنترل میدانی برنامه ی غربالگری تلفنی کووید19 توسط بهورزان و مراقبین سلامت از جمعیت تحت پوشش این مراکز صورت گرفت.

وی ضمن تشکرو قدردانی از زحمات همکاران دراین روزهای حساس، توصیه به دقت و کیفیت در اجرای این طرح و همچنین ثبت عملکرد در سامانه سیب نمودند و از همکاران خواستند که نسبت به حفظ سلامت خود جدی باشند و از وسایل حفاظتی استفاده کنند.

آخرین اخبار کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

 

آخرین اخبار کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

 

آخرین اخبار کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

 

آخرین اخبار کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

 
*************************************************************

مدیر شبکه بهداشت و درمان بهمئی از پلمپ 25 واحد صنفی آرایشگاههای زنانه و مردانه در شهر لیکک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان بهمئی؛ علی آبشنگ افزود: پیرو مصوبه شورای سلامت شهرستان و در راستای پیشگیری از شیوع کرونا امروز در شهر لیکک 25 واحد صنفی آرایشگاههای زنانه و مردانه که بصورت مخفیانه وشبانه در حال فعالیت بودند ، توسط همکارانم در واحد بهداشت محیط  این شبکه پلمپ شدند.

آخرین اخبار کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

 ***********************************************************

بیمارستان  شهید دکتر جلیل به انتشار اخباری مبنی بر عدم پذیرش و ارائه خدمات درمانی به دیگر شهرستانهای استان و برخی تشنج‌ آفرینی ها در این شرایط حساس واکنش نشان داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی شهدای دولت آباد و بیمارستان شهید دکتر جلیل؛ حوزه مدیریت بیمارستان شهید دکتر جلیل به سرپرستی دکتر سعید جاودان سیرت  قبل از شروع بیماری کرونا در کشور و احتمال شیوع بیماری با تشکیل سه نوبت جلسه کمیته بحران بیمارستان و تقسیم کار و آموزش به پرسنل خود، با همکاری حوزه درمان و بهداشت دانشگاه، این مرکز درمانی را آماده مقابله با این مهمان ناخوانده نموده است.

جهت تنویر افکار عمومی لازم به یادآوری است بعد از ورود بیماری کرونا به کشور اولین پذیرش بیمار در این بیمارستان، فردی از توابع یکی از شهرستان های دیگر استان بود که با بررسی علائم بالینی و گرفتن تست در این بیمارستان به عنوان اولین مبتلای استان به این بیماری بستری و بعد از طی مراحل درمان از بیمارستان مرخص شد.

 

متاسفانه در این برهه حساس که همه دل در گرو سلامت جامعه بسته اند و پرسنل بهداشتی و درمانی استان بخصوص بیمارستان شهید دکتر جلیل به عنوان سربازان وفادار به این سرزمین و مردم در خط مقدم در حال مبارزه با این ویروس منحوس می باشند، برخی افراد اقدام به ایجاد شایعات و تشویش اذهان عمومی و تضعیف روحیه ی پرسنل حوزه درمان نموده اند که این خود باعث شکست یکپارچگی سیستم درمانی استان می شود، بدین وسیله اعلام  می گردد که این بیمارستان چنین اتهامات و بیانات فاقد کارشناسی و اعتبار و نظرات غیر تخصصی را تکذیب  و اعلام میدارد که پذیرش بیماران از سایر شهرستان ها بر اساس پروتکل های درمانی و تبادلات افکار فی ما بین متخصصان محترم عفونی بوده که تاکنون بر اساس رعایت مباحث علمی هیچ گونه مشکلی در پذیرش بیماران به وجود نیامده  و مسئولین  بیمارستان کاملا این شایعه ها را تکذیب نموده و اعلام میدارند که تاکنون بالغ بر ۷۸ بیمار از سایر شهرستان ها پذیرش شده و همچنین 50 درصد مبتلایان بستری شده در این بیمارستان از دیگر شهرستان های استان بود. به همه مردم و عزیزان هم استانی اطمینان می دهیم که ما، پرسنل خط مقدم مبارزه با کرونا فارغ از هرگونه مرزبندی ها و با عدم توجه به برخی ناملایمات، خدمت بی منت را ادامه خواهیم داد و خواهش میکنیم که با قلم و گفتار خود، سلامت مردم استان را ذبح مسائل سیاسی و منطقه ای نکنیم تا به کمک هم  سین سلامت را به هفت سین همه ی هم استانی های عزیزمان برگردانیم.

*******************************************************

سرپرست بیمارستان بی بی حکیمه(سلام الله علیها) از تولد اولین نوزاد رحم اهدایی در این بیمارستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان بی بی حکیمه خاتون گچساران، پردیس بخشایی گفت: این نوزاد در تاریخ بیستم اسفندماه 1398 به صورت رحم اهدایی به دلیل مشکل قلبی مادر متولد شد.

وی عنوان کرد: مرکز ناباروری بیمارستان بی بی حکیمه(س) از یکم مهرماه 1397 با IUI  و دی ماه 1397 با IVF با همت متخصصان بومی آغاز به کار کرد، اولین انتقال جنین در بهمن ماه 1397 و اولین نوزاد در آذرماه 1398 متولد شد.


*********************************************************

بسم الله الرحمن الرحیم
«یا مقلب القلوب والابصار، یا مدبرالیل والنهار، یا محول الحول والاحوال، حول حالنا الی احسن الحال»
بهار این ودیعه الهی می آید با کوله باری از سرسبزی و طراوت و ایرانی مسلمان این رویش و شکوفایی را با نام نوروز گرامی می دارد. نخستین روز بهار، آغازی برای شور ونشاط، طراوات و شادابی است.  نوروز، عید شکوفایی، پویایی، بالندگی، نوخواهی و نواندیشی است.دین مبین اسلام نیز جلوه هایی از معرفت دینی را درآن به یادگار گذاشته است و آنان که سرای دیده و دل را از زنگارها صیقل دهند و ضمیر وجود را از هرگونه گناه و نافرمانی پاک و پیراسته نگاه دارند، نوروزی دل انگیز و سرسبزتر خواهند داشت. عید باستانی نوروز و آغاز سال نو را که با دعای خیر عزیزان تحول احوال و تقلّب دلها و بصیرت ها را نوید می‌دهد به همه هموطنان عزیز ،دانشگاهیان خدوم اعم از پزشکان، اعضای محترم هیأت علمی، کارمندان معزز و دانشجویان گرامی، خاصه همکاران گرانقدر  این مرکز، که در راه اعتلای سلامت جامعه و نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش می‌نمایند، تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند متعال آرزومندم که سال نو، سالی سرشار از سلامتی، شادمانی و موفقیت برای همگان باشد. برخود لازم می دانم از زحمات ارزشمند شما در سالی که گذشت،  قدردانی نموده و از خداوند متعال، سالی سرشار از بهروزی و موفقّیت و ایّامی نیک و پربار را برای همکاران محترم و خانواده معّزز آنان در سال جدید، در ظل توجهات امام عصر روحی و ارواحنا فدا مسئلت می‌نمایم. امیدوارم سال آینده، با انسجام کاری بیشتر و همدلی و همفکری و هم افزائی، سالی پربرکت برای کشور عزیزمان ایران و سرشار از موفقیت برای شما دوستان باشد.

 

                                                                    دکتر گردآفرین نیکبخت

                                                              سرپرست مرکزآموزشی درمانی امام

*******************************************************

مسعود ظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع شهرستان گچساران اظهار کرد: شهرداری دوگنبدان در همان روزهای اولیه اقدام به گندزدایی و ضدعفونی معابر و مکان های پرتردد کرده تا از گسترش این ویروس جلوگیری به عمل آورد.

 

وی ادامه داد: اکیپ های شهرداری در این راستا اقدام به ضدعفونی و گندزدایی معابر و مکان‌های پرتردد از جمله خیابان بلادیان، بازار هلال احمر،  بوستان‌های فضای سبز، مساجد، مدارس، بقاع و ... کرده است.

 

ظفری با اشاره به اینکه ضدعفونی و گندزدایی معابر و مکان های پرتردد توسط نیروهای خدماتی و پرسنل آتش نشانی به صورت شبانه روز در حال انجام است، افزود: از زمان شیوع بیماری کووید- ۱۹ برای مقابله و جلوگیری از گسترش این ویروس نیروهای خدماتی شهرداری عزم خود را جزم کرده تا هر چه سریعتر این ویروس ریشه کن شود.

 

شهردار دوگنبدان عنوان کرد: هرچند گروه های مختلف، نیروهای بسیج، گروه های جهادیف نیروهای مردمی و هیات مذهبی همگان در ضدعفونی و گندزدایی معابر همت به کار بسته اند تا این بیماری هر چه زودتر ریشه کن شود  اما عدم ساماندهی حکایت از بی نظمی و عدم عدالت  اجتماعی در ضدعفونی سطح شهر دارد.

 

شهردار دوگنبدان در ادامه با اشاره به اینکه گروه های جهادی، نیروهای مردمی و هیات های مذهبی همگان در ضدعفونی و گندزدایی معابر کمر همت بسته تا این بیماری هر چه زودتر رخت برببندد، عنوان کرد: شهرداری دوگنبدان در راستای هماهنگی در بین دستگاه ها و نهادها که در حال ضدعفونی و گندزدایی معابر و مکان های پرتردد هستند برای اجرای هر چه بهتر گندزدایی معابر نیاز به ساماندهی دارد.

 

ظفری عنوان کرد: در این راستا شهرداری دوگنبدان درصدد تشکیل کمیته هماهنگی برای هرچه بهتر انجام دادن گندزدایی و ضدعفونی معابر و مکان های پرتردد دارد لذا در این زمینه هر گروهی و یا ارگانی که به صورت داوطلبانه به گندزدایی و ضدعفونی معابر و مکان های پرتردد اقدام کنند بایستی با هماهنگی مسوول روابط عمومی شهرداری دوگنبدان باشد تا تمامی گروه های کنترل شده و ساعت و محل انجام فعالیت در اختیار مسوولین امنیتی شهرستان قرار گیرد.

ظفری خاطرنشان کرد: گروه ها و نهادهایی که در حال ضدعفونی معابر هستند برای هماهنگی با شماره تماس ۰۹۱۷۷۴۲۱۱۹۸به نام احمد روانبخش مسوول روابط عمومی شهرداری دوگنبدان که در حال حاضر مسولیت هماهنگی گروه های گندزدایی را بر عهده دارد تماس حاصل نمایند.

*****************************************************
حسین کلانتری ظهر چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونا افزود: خبر مربوط به فوت دو نفر در یاسوج به علت ابتلاء به کرونا شایعه است و با متخلفانی که در فضای مجازی شایعه پراکنی می‌کنند، برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه به زودی ۷ تا ۱۰ میلیارد تومان به این بحران در استان تخصیص داده می‌شود، گفت: با پیگیری ستاد مدیریت کرونا در استان، تجهیزات مربوط به سی تی اسکن و آزمایشگاه ویژه ویروس شناسی در بیمارستان شهید جلیل تأمین شده است.

کلانتری افزود: به زودی سی تی اسکن و آزمایشگاه، راه اندازی می‌شود.

استاندار همچنین بر کنترل بیشتر ورودیهای شهر تاکید کرد و گفت: غربالگری در مبادی ورودی استان باید به نحو مطلوب انجام شود.

وی افزود: رستوران‌ها و اقامتگاه‌های گردشگری استان، مراکز اقامتی، هتل‌ها و مسافر خانه‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

کلانتری تاکید کرد: اقامت گردشگران در واحدهای اقامتی شخصی غیر قانونی است و مردم استان چنانچه متوجه شدند باید فوراً مراتب را به مراجع ذی صلاح اطلاع دهند.

وی افزود: افراد مشکوکی که از مراکز درمانی و قرنطینه‌ای خارج شوند نیز با حکم قضائی اجباری قرنطینه می‌شوند.

******************************************************

سردار جواد عظیمی‌فر از یادگاران 8 سال دفاع مقدس و از فرزندان نخبه استان کهگیلویه و بویراحمد است که اکنون در کسوت معاونت مهندسی رزمی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کشور و مردم خود خدمت می‌کند.

در نهمین جشنواره مالک اشتر نیرو‌های مسلح از فرماندهان و رده‌های برتر نیرو‌های مسلح تقدیر به عمل آمد که سردار جواد عظیمی‌فر باز هم خوش درخشید و به عنوان فرمانده نمونه معاونت‌های مهندسی کل نیروهای مسلح معرفی گردید.

سردار عظیمی‌فر تاریخچه رشادت و مردانگی مردان شجاع و دلیر استان در هشت سال دفاع مقدس بوده و کسب نشان درجه یک نصر از دست مبارک مقام معظم رهبری از  افتخارات وی است.

این در حالی که به دلیل آثار و جراحات ناشی از جانبازی دوران سخت درمان را طی می‌کند اما همچنان سربازی و وفاداری خود را به نظام و امام امت ثابت و به نمایندگی از یاران شهید خود و جامعه ایثارگری استان مجددا در عرصه نظامی افتخار آفرینی کرد.

به گزارش فارس در آخرین نشست ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط استاندار اعلام شد که سردار عظیمی‌فر تعداد 10 هزار ماسک به مردم استان خود هدیه کرده و پی‌گیر سایر اقلام جهت مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

************************************************
"آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی" در پیام ویدئویی با اشاره به رنج‌ها و تلخی‌هایی که کشور و جهان بر اثر شیوع ویروس کرونا تجربه می‌کند، افزود: حیات بشر همیشه همزاد بلا و مصیبت بوده و مهم نوع واکنش بشر در مقابل بلا‌ها و مصائب است. هیچ انسان و جامعه‌ای و هیچ روزی از روز‌های بشر بدون بلا و مصیبت بر بشریت سپری نشده است.
فرمان متخصصان عرصه سلامت باید اطاعت شود
وی با تقدیر از پزشکان و پرستاران که در رأس این مقاومت قرار دارند، تصریح کرد: پزشکان و پرستاران در این مقاومت خوش درخشیدند و طلایه داران این عرصه هستند و باید فرمان آن‌ها را اطاعت کرد. وقتی می‌گویند تجمع نباشد و مسائل بهداشتی رعایت شود تا زنجیره انتقال بیماری قطع شود، همه باید به آن‌ها تن دهیم و باید گفت «چشم»، چرا که معتقدیم انسان از متخصص باید پیروی کند.


نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه باید در این روز‌های بلا هم پند گرفت و هم عبرت آموخت، گفت: باید بدانیم که اگر یک مریض خود را در جامعه رها کند، مثل یک آلودگی اخلاقی است که در جامعه رها شده و مراقبت نمی‌شود.

قطع زنجیره بیماری با احساس مثبت و مراقبت از همدیگر

وی بر مراقبت جامعه از همدیگر تاکید کرد و گفت: چگونه در بحث امر به معروف و نهی از منکر می‌گویند بی مراقبتی مردم باعث شیوع رذائل می‌شود، این هم همینطور است و اگر مراقبت صورت گیرد و دل برای هم بسوزانیم و احساس مثبت نسبت به هم بورزیم، می‌توانیم این زنجیره را قطع کنیم.

آیت الله ملک حسینی گفت: باید بدانیم که توسلمان به اهل بیت و دعایمان به درگاه خداوند متعال می‌تواند برای برون رفت از این مخمصه مؤثر باشد و باید بدانیم صدقه دادن راه عبور از این رنج‌ها و سختی هاست.

وی افزود: رعایت مسائل بهداشتی، درمان، دعا و رعایت کلام بزرگان و دستورات بزرگان می‌تواند ما را در این بلا و از بلا سربلند خارج کند.

فقرا را فراموش نکنیم

آیتالله ملک حسینی با بیان اینکه نباید کسانی که اکنون در رنج فقر در کنار این رنج بلا عمر را سپری می‌کنند را فراموش کنیم، گفت: آن‌ها که دارند بیایند و حمایت کنند از کسانی که ندارند تا رنج آن‌ها دوگانه نباشد و آن‌ها در سختی این بلا به سختی فقر مبتلا نباشند.

در خانه بمانیم

آیت الله ملک حسینی بر رعایت نکات اخلاقی در کنار مسائل بهداشتی تاکید کرد و گفت: این بلا آزمونی برای همه ماست و هرکس باید در این آزمون سربلند باشد.
 
وی بر عمل به نظر متخصصان و کارشناسان در هر زمینه‌ای تاکید کرد و گفت: اینک روزی است که کارشناس و متخصص به من می‌گوید، " مسائل بهداشتی را رعایت کنید، سفر نروید، در خانه بمانید" و عمل به این دستورات آزمون امروز همه ماست.

 



تاریخ انتشار : 28 اسفند 1398, 14:11



» اخبار مرتبط:

  • ضروریت ثبت نام مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در سامانه غربالگری الکترونیکی کرونا ویروس
  • سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با همه توان از شیوع ویروس کرونا جلوگیری می‌کند
  • سرایت پذیری بالا؛ از شاخصه های اصلی کرونا/ توزیع 50 هزار عدد ماسک در سطح استان/ آغاز غربالگری مسافران ورودی به استان
  • غربالگری ۲۴ ساعته کرونا در شش محور ورودی استان/هیچگونه پذیرش گردشگری در ایام نوروز ندارد/ تمام مواد تولیدی و کشفیات مقابله با کرونا در اختیار علوم پزشکی قرار گیرد
  • چند خبر از شبکه بهداشت و ذرمان شهرستان کهگیلویه
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟